Reklama

Reklama

Útěk z vězení

(seriál)
  • USA Prison Break (více)
Trailer 2
USA, (2005–2017), 63 h 43 min (Minutáž: 42–55 min)

Tvůrci:

Paul Scheuring

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 455)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Polemizovat s kultem je obtížné a vlastně i zbytečné. Útěk z vězení měl pověst špičkového seriálu pro všechny generace a celosvětově slavil úspěch srovnatelný pouze se seriálem Ztraceni. Hodnotit ho objektivně je těžké, protože je bez nadsázky rozporuplný a navíc jeho kvalita jde časem dolů, lépe řečeno, jeho slabiny s přibývajícími díly stále zřetelněji vyplývají na povrch. Na jedné straně je to svěží nápad a skvělé scénáristické cvičení se spoustou nečekaných a divácky přitažlivých obratů, s množstvím plnokrevných zajímavých postav ztvárněných velmi slušnými a často neokoukanými herci. Seriál má velkorysý rozpočet a produkční studio mu dává náležitou prioritu. Na druhé straně už od počátku obsahuje dvě linie, z nichž nosná je pouze jediná. Kdyby scénárista zůstal u nadaného architekta, který se pokusí vytáhnout z vězení svého bráchu, bylo by dobře. Jenže jsme v Americe, a tak přidal linii tajného všeprostupujícího spiknutí v duchu klasických konspiračních teorií. Tahle linie od začátku parazituje na té první, je maximálně nedůvěryhodná a jak jde čas, nabývá bohužel na významu. Podle posledního výzkumu kriminálních deliktů, které skončily v USA popravou, se po zpětném rozboru DNA mimochodem zjistilo, že 5 % popravených svůj zločin nespáchalo. Stačilo zůstat u justičního omylu a netlačit na pilu. Přitažlivosti seriálu by to neubralo a byl by mnohem "čistší". Navíc všechny ty zázračné záchrany v poslední sekundě a nečekané zvraty, které nejsou z tohoto světa, po čase přece jen omrzí a začnou nudit. Seriál čím dál víc připomíná nádherně zabalený vánoční balíček, kdy divák popotahuje luxusní mašli a ono se to čím dál víc šmodrchá a když konečně vítězoslavně balíček rozbalí, ukrývá se tam další, stejně pečlivě zabalený. Tvůrci ždímou peníze a zkoušejí na diváka trik s peněženkou na provázku, kterou škubají a nedovolí divákům ji chytit. Obdivuju všechny, co mají dostatek času, aby to množství dílů s nadšením zkonzumovali. Pokud seriál hodnotím jako celek, tak z původních 4 hvězdiček musím přece jen jednu ubrat. Celkový dojem: 65 %. ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Nekonečně se vlekoucí epizody, nevyrovnané herecké výkony, logika dostávající na pozadí více a více. V úvodní sérii byl docela vtipný posun, kterak si Michael udělal na papíře plán, přišel do reality a sypala se mu jedna věc za druhou. Pak musel improvizovat a celé se to trochu podobalo šachové partii, kdy se kvalitní soupeři navzájem drží pod krkem a jednotlivé tahy si vynucují. Dojem kazila nevěrohodnost postavy Michaela i Lincolna, páni na své postavy herecky neměli (až do konce seriálu). Skvělé byly postavy snad jen T-baga (místy karikatura) a Kellermana. Nejhlavnější dojem ze seriálu je příšerná černobílost postav a tak nějak až moc zarputilost zápletky... Druhá řada přišla s uvedením Generála na scénu, jeho dlouho němé vystupování bylo velmi stylové, krom něj Kim. A rozhodně Mahone, který seriál posunul do reálného herectví a dal mu konečně lidskou stránku (nemyslím toto slovo nějak zvlášť pozitivně). Druhou sérií měl seriál skončit. Třetí série byl krok do podprůměrnosti, zmizela druhá scéna zákulisí státu a Společnosti, zbyla trapná věznice, kde mě osudy uvězněných nějak moc nezajímaly. Zbyl nějaký ten humor, přibyla notně přestřelená padouchyně. Na druhou stranu to chvíli vypadalo, že z Bellicka bude hodně zajímavá postava, ale byly to jen epizodické záchvěvy. Až někde ke konci série mě konečně přestával štvát Sucre. Čtvrtá série, co dodat. Vata a bezradnost. Hlavně zápletka byla špatně, to herci už celkem věděli, co představují, a odváděli svůj standard. Až na paní matku, která si nemohla pomoci a musela hrát mrchu z kolumbijské telenovely se vším všudy, co k tomu patří. Překombinovanost si podávala ruku s filmařským diletantstvím. Vcelku hodnotím jak hodnotím, možná tvrdě. Budiž to výstrahou za takto zahozenou šanci :) ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Možná nejde o nejdokonalejší seriál, bohužel pár much na své kráse má, ale jde o nejdynamičtější útěk z věznice, který si svých 5* za první sezonu ukousl bez zbytečných řečí. Všechna intenzita, dynamika a provázanost mizí začátkem druhé sezony, kdy tvůrci nezvládnou přechod do světa nekonečných možností, ale stále dokáží diváka držet v napětí a v jakém takém příběhu. Třetí sezona je už jen smutnou snahou o vzpomínky na první, kterou nelze zopakovat. Logika i příběh jdou do horoucích pekel a scenáristé asi po nocích při psaní spíše popíjejí a na výsledku je to znát. Vše se převalí do sezony čtvrté, aby zde nelogický příběh a bizarně vymyšlená zápletka, která již s původní první sérií nemá krom postav nic společného, gradovala do nejnudnější sezony a rozesmutněla všechny fanoušky. Final break jako film ukončující seriál na tom bohužel příliš nezměnil. Jak to vše shrnout? První série má neskutečný tah na branku a měla šanci se stát legendou. Druhá série měla stále slušný směr a živila se z dozvuků útěku Michaela a jeho družiny, ale o dalších dvou sezonách se raději nezmiňuji (samotná zmínka by fungovala jako nadávka:)). Smutné a nestálé 4* pro seriál, který jsem měl radost sledovat, ale který zabili nejen scenáristé, ale taky komerční nutkání těžit ze seriálu dokud to jde... PS: pokud to dokážete, podívejte se na první sezonu a pak si spokojeně vylepte pokoj plakáty Michaela a Sáry... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

První série: (Následující komentář nebyl psán najednou, nýbrž po částech, jejichž návaznost nezaručuji) Prison Break předcházela pověst seriálu natolik zásadního, že jsem si nedovolil ohodnotit jej dříve, než před zhlédnutím celé první série. Hodnotit po prvních třech čtyřech epizodách, nese se následující komentář v mnohem pochvalnějším duchu. Těch pět hvězdiček je přesto zasloužených. Prison Break mě dokázal zcela vtáhnout hlavně díky famóznímu tempu nasazenému hned zkraje.___Dramaturgicky je zvládnutý bezchybně. Každou z epizod jsem sledoval se zatajeným dechem a po jejím skončení byl správně natěšený na epizodu následující. Děje je požehnaně, nehledě na jeho důležitost pro hlavní příběh. Míra „vaty“ nikdy nedosahuje otravnosti vlastní Ztraceným a například flashbackům do životů jednotlivých postav „předtím“ je věnována pouze jedna epizoda, ze které se však dovíme vše podstatné.___Ačkoliv konec první série naznačuje, že důležitost nevězeňské části nebude zanedbatelná, mít bez ní seriál pouze původně zamýšlených třináct epizod, jedině by mu to prospělo. Scénáristé vynaložili veškerou snahu na „propašování“ co největšího množství velice aktuálních témat, ať už se týkají politiky, ekologie, drog či mezilidských vztahů a vytvořili tím dojem (pouze dojem) čehosi velkého, přesahujícího rámec standardního televizního seriálu. Sám bych nicméně raději uvítal právě ten zcela klasický film, resp. seriál o útěku. ___ S blížícím se koncem jsem měl čím dál častěji dojem, že sleduji nějakou zfilmovanou počítačovou adventuru, jejímž hlavním cílem je (překvapivě) utéct z vězení. Scofieldovi tvůrci neustále házejí nějaké klacky pod nohy a nutí jej obcházet je tím nejkomplikovanějším možným způsobem. Na začátku každé epizody byl zpravidla naznačen nějaký problém, který se hrdinům s pomocí boží (zázraky se zde dějí) snad v 99% případů podařilo minutu před koncem vyřešit. Podobná forma je však pro seriál zcela ideální… dokud se jí nepřejíte. To se mi během první série nestalo, i když ne, že bych na menší výplach žaludku nepomýšlel. ___Množství scén „děláme něco zakázaného, blíží se potencionální vyvolavatel problémů, než sem dojde, bude všechno v richtiku“, je veliké, ohromné, přímo nechutné – v různých obměnách jsou jich zde snad desítky. Pro mnohé bude pravděpodobně důvodem, proč seriál po zhlédnutí první poloviny první série zcela zavrhnout, ohodnotit odpadem a vymazat jej ze své paměti. Pokud nás měly podobné scény držet v napětí, v mém případě jim to krutě nevyšlo, štvaly mě. Ale ještě pořád ne tolik, jako do oči bijící logické kiksy, občas to bylo přímo pohrdání inteligencí diváků (nehledě na její výši). Kdybych byl svině rejpavá, se zápisníkem v ruce bedlivě sleduji každé filmové políčko každé z epizod a zaznamenávám a zaznamenávám a…. a teď pár mírnějších spoilerů – některé „voloviny“ byly spíše úsměvné (československé nevěsty), jiné méně (Scofield se v blázinci objeví jako dozorce i jako blázen a nikomu to nepřijde divné) a některé snad ani nelze okomentovat jiným než vulgárním slovem (propálená policejní!!! vesta jako usvědčující důkaz Scofieldových popálených zad). Takže za tohle ode mě k tvůrcům míří jedno hlasité „NASRAT!“.___Úplně poslední, dvaadvacátá, epizoda sice zachraňuje mnohé (ač také zde logika běžného světa dává přednost logice seriálové), ale pozvednout dojem z druhé části seriálu (tj. od prvního nevydařeného útěku) již nedokáže. Pokud druhá série bude pokračovat v naznačené tendenci neustálého zřeďování čehosi zprvu tak hustého, půjde automaticky celý seriál do háje, což by byla ohromná škoda. Potenciál má obrovský, tvůrci si pouze musí včas uvědomit, že končit se má v tom nejlepším, nikoliv až dlouho po tom.___ Uf, no a jinak je to seriál špičkově zrežírován, vyrovnaně obsazen (starší brácha nepřekvapivě přehrává toho mladšího), ozvučen moc kvalitním soundtrackem atd. Sice tolik nevybízí k otevřenější diskuzi (jako Ztraceni), ale pokud hledáte trvanlivější zábavu spíše odpočinkového rázu, v současnosti nevím o lepší. Jenom se připravte, že občas budete muset nad některými (ne)skutečnostmi přimhouřit oči či je – ještě lépe – úplně zavřít. 90% Druhá série: Scénáristé své svěřence dle předpokladu vypustili do volného terénu, ti se jim bohužel vymkli z kontroly. Příliš mnoho postav, z toho jen pár opravdu zajímavých (T-Bag, Kellerman) a příliš málo jejich provázanosti s tím hlavním, co většinu diváků zajímá. Pevné jádro je obaleno nehorázným množstvím vaty, cíl se epizodu od epizody vzdaluje a nakonec jej stejně není dosaženo. Co však značí kvalitativní úpadek druhé série nejmarkantněji, je laxnost tvůrců k hladkosti zákrut osudů jednotlivých postav - kostrbaté až z toho drkotají zuby. Ani na prstech celého osazenstva Fox Riveru bych nedokázal napočítat, kolikrát došlo k některé z podobných situací: padouch tak dlouho kecá s pistolí u hrdinovy hlavy až je po zásluze převezen; policista Mahone vyčte ze Scofieldova tetování jeho příští krok minutu poté, co jej uprchlík učiní; kterýkoliv náznak definitivního vyřešení problému je vzápětí bagatelizován a zadupán do země atd. A potom tu jsou tzv. "general truths": T-Bag je nezničitelný parchant a ze všeho se vyvleče (třeba i o nějakou tu končetinu chudší); Mahone je chodící počítač na šachy; doktorka Tancredi furt váhá... a mnoho dalšího, nedokážu to ani vyjmenovat, ale poznáte to sami. Tu zoufalost. Pár epizod před koncem jsem ještě uvažoval o čtyřech hvězdičkách. Slušné tempo dělalo své a po celých čtyřicet minut jsem zpravidla nedokázal odtrhnout oči, jenže poslední cca čtyři díly již byly pouze substrátem výše uvedených výtek bez solidního základu. Tak tohle teda ne! Tři hvězdičky pro druhou sérii, čtyři pro celý seriál a šup pryč z mojí seriálové TOPky, Prison Breaku, dítko jedno přenošené. 65% Třetí série: Nezábavná, do zemdlení natahovaná nuda. Velmi nerad, ale po přetrpění všech 13 epizod (má chyba, že jsem trojku vůbec načínal) musím jít s hodnocením o další hvězdičku dolů. Sledujete-li stále první sérii, uděláte nejlépe, pokud si jakýmikoliv dostupnými prostředky zabráníte začít sledovat série následující. Berte to jako výzvu. 50% Zajímavé komentáře: kleopatra, meave, Had6, Ender66 , 3 AM Code, spaceboyCZ, wipeout, lakikaki () (méně) (více)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

První série byla NEUVĚŘITELNĚ napínavá, tak jako se to málokdy vidí a až do konce jsem byl napjatej. Jasnejch 5 *****. Druhou jsem nesledoval..nějak mě to prostě nechytlo. Na třetí koukám, ale už je to férový vyvařování z původního námětu. (Kterej mimochodem není až tak originální, přecejen dobrejch filmů o útěcích z vězení už taky bylo docela dost.) ()

Galerie (675)

Zajímavosti (119)

  • Herec Stacy Keach (Henry Pope), ktorý hrá väzenského riaditeľa, strávil šesť mesiacov v britskom väzení (za držanie drog) a svoju rolu modeloval podľa mužov, ktorý vo väznici pracovali. (pravo)
  • Natáčení série začalo 15. června 2006 v Dallasu. (Varan)
  • Wentworth Miller (Michael Scofield) bol obsadený len týždeň pred začiatkom natáčania, pretože producenta Paula Scheuringa dovtedy nikto neoslovil svojim hereckým prejavom. (ČSFD)

Související novinky

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

13.06.2011

Je to zajímavá kombinace jmen. Kultovní korejský tvůrce Chan-wook Park na postu režiséra, Tony a Ridley Scottovi jako producenti a... hvězda seriálu Prison Break Wentworth Miller jako autor scénáře.… (více)

Návrat akčních bouchačů

Návrat akčních bouchačů

28.02.2008

Dva Jasonové, ačkoli každý z úplně jiného soudku, se setkali v této novince, která k vám přijíždí za kvílení pneumatik a skřípotu drceného plechu ;-). Především je tu Jason Statham, který dostal… (více)

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

05.08.2007

Přesněji řečeno, on to poslední slovo napsal a taky k tomu něco nakreslil. Jeho poznámky a storyboardy k nikdy nenatočenému dobrodružnému filmu Yucatan byly nalezeny už před nějakým časem a ve studiu… (více)

Edward Norton bude naštvaný a zelený

Edward Norton bude naštvaný a zelený

19.04.2007

Edward Norton a comics? Zní vám to jako nesmysl? Inu, filmová branže občas přináší opravdová překvapení, nejen remaky starých hororů a adaptace dětských fantasy bestsellerů. Když se studio Universal… (více)

Reklama

Reklama