Tvůrci:
Paul ScheuringHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)VOD (1)
Série(5) / Epizody(90)
Obsahy(1)
Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)
(více)Videa (2)
Recenze (1 455)
Špička mezi seríály, které můžete v současné době sledovat. Michael Scoeflield je pořád ve formě a ačkoliv jsem od druhé série čekal, že půjde o zbytečné natahování geniální 1.série byl jsem opravdu překvapen. Je to pořád síla. Každej díl je svižně natočen. Navíc ve druhé sérii přibyl do role záporného detektiva herec Wiliam Fichtner, který seriálu dodává pěknou dávkou napětí a noblesy. Nezbývá mi nic jinýho než Prison Breaku popřát aby se pořád držel i nadále a neztrácel na kvalitě. ()
Nekonečně se vlekoucí epizody, nevyrovnané herecké výkony, logika dostávající na pozadí více a více. V úvodní sérii byl docela vtipný posun, kterak si Michael udělal na papíře plán, přišel do reality a sypala se mu jedna věc za druhou. Pak musel improvizovat a celé se to trochu podobalo šachové partii, kdy se kvalitní soupeři navzájem drží pod krkem a jednotlivé tahy si vynucují. Dojem kazila nevěrohodnost postavy Michaela i Lincolna, páni na své postavy herecky neměli (až do konce seriálu). Skvělé byly postavy snad jen T-baga (místy karikatura) a Kellermana. Nejhlavnější dojem ze seriálu je příšerná černobílost postav a tak nějak až moc zarputilost zápletky... Druhá řada přišla s uvedením Generála na scénu, jeho dlouho němé vystupování bylo velmi stylové, krom něj Kim. A rozhodně Mahone, který seriál posunul do reálného herectví a dal mu konečně lidskou stránku (nemyslím toto slovo nějak zvlášť pozitivně). Druhou sérií měl seriál skončit. Třetí série byl krok do podprůměrnosti, zmizela druhá scéna zákulisí státu a Společnosti, zbyla trapná věznice, kde mě osudy uvězněných nějak moc nezajímaly. Zbyl nějaký ten humor, přibyla notně přestřelená padouchyně. Na druhou stranu to chvíli vypadalo, že z Bellicka bude hodně zajímavá postava, ale byly to jen epizodické záchvěvy. Až někde ke konci série mě konečně přestával štvát Sucre. Čtvrtá série, co dodat. Vata a bezradnost. Hlavně zápletka byla špatně, to herci už celkem věděli, co představují, a odváděli svůj standard. Až na paní matku, která si nemohla pomoci a musela hrát mrchu z kolumbijské telenovely se vším všudy, co k tomu patří. Překombinovanost si podávala ruku s filmařským diletantstvím. Vcelku hodnotím jak hodnotím, možná tvrdě. Budiž to výstrahou za takto zahozenou šanci :) ()
Často porovnávaný seriál s LOSTem....už jen pro svoje kvality a opravdu výborný příběh. Že mi to chvilkami přišlo nemožné, fantaskní a prakticky k neuvěření?...No a co, vždyť je to seriál. Trošičku mi sice vadilo stálé nabalování dalších lidí tudíž přehršel informací a opravdu hodně hlavních rolí, kterých se autoři v posledních pár dílech první série pekelně zbavili a nakonec jich zbylo jen pár i když tamti mohou v dalších dílech určitě překvapit a to spíše nemile než s pocitem soucitu a nadšení z opětovného shledání. Hlavní herci ať už jsou svině nebo lidi, kteří opravdu za nic nemůžou jsou vcelku sympatičtí a většinou se divím jak dokážou vybruslit ze situací, které se zdají být bezvýchodné. A jestli je to lepší než Lost...těžko soudit...možná až na uplném konci jak se sami autoři poperou s koncem. Momentálně rozhodně jeden z nejlepších seriálů, který jsem měl tu možnost vidět (94 %) ()
Ten lineup drám, ktorý vychádzal z produkčných dielní Foxu a ABC Studios na prelome milénia a v ranných nultých rokoch bol neskonalo monštruózny. A Prison Break patril medzi jedných z kráľov. Celkom paradox berúc do úvahy, že z bližšieho pohľadu bol síce plný prekvapení a zvratov, majorita z nich však predvídateľná a/alebo absurdne nereálna (nielen teraz, ale aj pred 20 rokmi), avšak na prvú dobrú divácky atraktívna. Na vznik bol ale najprv nutný úspech Lost a 24, ktorý dal do popredia TV exekutívy prospešné možnosti dlhodobých serializovaných formátov v prime time. --- Jedným z obľúbených trópov televíznej tvorby je obrovská nekonečná spleť konšpirácií mýtických rozmerov a polien v ceste za vytúženým cieľom namierených proti protagonistovi. Prison Break na týchto prvkoch stavia tak silne (plus dnes už legendárne, no dosť repetetívne Djawadiho tóny), že bez nich by nedokázal fungovať a všetky zaujímavé zvraty by v takom štýle replikovať a ani inak vystavať nemohol. Obojsečná zbraň, ktorej môžeme poďakovať za to, čo scenáristi v prvej sérii dokázali vymyslieť a poskladať dokopy, no tiež opačne, čo nakoniec z počinu vzišlo v neskorších fázach. --- S1: Tá už navždy klasikou a synonymom TV tvorby predminulej dekády. Pútavo roztiahnuť plánovanie a realizáciu jedného úteku naprieč štandardným formátom 22-24 epizód bez toho, aby prekyprovali hluchými miestami, je umenie. Tiež brilantne ťaží z drsnej atmosféry skazeného prostredia väznice Fox River a prím hrá aj mýtus D. B. Coopera. (x) ♪♫ / ♪♫ --- S2: Road trip po Amerike a všetkých jej vidieckych kútoch naprieč štátmi od západu po východ, od severu na juh, a hľadanie stratených zakopaných miliónov niekde na ranči v Utahu. Plus tradičný koncept vysoko inteligentného "zloducha" a jeho dolapiteľa. Fichtner ako Mahone tu masívne exceluje a popri tých priemerných hereckých výstupoch drvivej väčšiny účinkujúcich je to práve on, kto tu ponúka ako-takú reálnu hereckú platformu. A Robert Knepper. Ten je na samostatnej priečke geniality, a to v rámci komplet celého seriálu. --- S3: Alias príjemné osvieženie exotikou pod panamským spaľujúcim slnkom v zabahnenom špinavom pekle menom Sona. Dianie pomerne mohutne pritiahnuté za vlasy. Zrejme príprava divákov na posledné tango so Scyllou v nasledujúcej sérii. --- S4: Konvenčné elementy dramatického seriálu o vládnych konšpiráciách a sprisahaniach tu už plne uchopili jeho smerovanie. Úplná rutina a neprekvapivý šedý (pod)priemer, ktorý oprávnene schytával a zrejme aj dnes schytáva bomby. Za mňa ale rozlúšťovanie šifier v atlase vtákov T-Bagom jedna z najzaujímavejších liniek. A pravdou je, že ako samostatne stojaci celok ďaleko z dohľadu vysoko nastavených štandardov predchádzajúcich sérií by dokázal uspieť bez akýchkoľvek problémov. A vlastne celá tá neskoršia fáza v druhej polovici série presahuje to, čo by dokázal ponúknuť zvyčajný produkt toho času a toho žánru. --- The Bag Man: Povinná spin-off jazda pre fanúšikov T-Baga. Proste musíš. (x / x) (x) --- S5: Návrat radšej ani nekomentujem, škoda reči... "Ako chceš prevŕtať betónovú stenu niečím, čim sa šľahajú vajcia?" / "Nikdy nepodceňuj stenu." (S1 1.2007) (S1-S4: 6.2011) (S1-S4: 7.2013) (S1-S5: 3-4.2017) (S1 11.11.2022-18.11.2022) (S2 27.1.2023-1.2.2023) (S3 4.2.2023-6.2.2023) (S4 7.2.2023-11.2.2023) (S5 11.2.2023) () (méně) (více)
"V životě jsou jen tři jistoty. Smrt, daně a nástupy." Dostat se do vězení, protože z něj chci zase utéct, je poměrně velká frajeřina. Na můj vkus přitom všechno trvá dost dlouho, ale to je asi jediná výtka. Ve Fox Riveru se totiž steak, napětí i vězni dají krájet, co se může pokazit, to se taky pokazí a tak se musí pořád improvizovat. To je celkem fajn a bavilo mě to. Jenže na začátku 2. série mě to bavit přestalo a tak hodnotím jen tu první, která mi přinesla spoustu inspirace k zahájení poradenské činnosti pro případy, kdy se klientovi přestal líbil výhled na dvůr přes mříže. Jenže byznys mi nekvete, protože u nás stačí podplatit soudce a vyjít hlavním vchodem s hlavou vztyčenou a nárokem na odškodné. ()
Galerie (675)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (119)
- V epizóde zaznie skladba "Hush" od Deep Purple. (ash99)
- Prvý trailer mohli diváci zhliadnuť 16. mája 2016. (Martin12500)
- Oscar Shales (Jimmy Daniels) je anagram slov „search loss“. (ash99)
Reklama