Režie:
Michael NoerScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
David BuckleyHrají:
Charlie Hunnam, Rami Malek, Eve Hewson, Tommy Flanagan, Roland Møller, Ian Beattie, Michael Socha, Yorick van Wageningen, Joel Basman, Nikola Kent (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (231)
O třídu lepší než Schaffnerova úmorná tříhodinová verze z roku 1973, přesto tento remake zrovna velký aplaus nesklidí. Noer totiž nedokáže uspokojivým způsobem pracovat s tempem, což je při 133-minutové stopáži učiněná pohroma, a nový Papillon tak zákonitě kráčí ve šlépějích nezáživného originálu. Tvůrci si však dali záležet alespoň na letmém vykreslení ústředních postav a jejich vzájemné interakci. Snímek pochopitelně ani vzdáleně nepřipomíná psychologickou vztahovou studii, ale bohatě stačí, že dává zapomenout na neduhy původního díla, tedy toporné dialogy odříkávané počítačovou intonací či krajně machistického Papillona v podání McQueena. Papillon ode mě obdrží dvě slabší hvězdy. ()
Nemám nic proti remakům a nejsem ani žádnej uctívač originálu s McQueenem a Hoffmanem. Od týhle nový verze jsem si sliboval, že bude třeba trochu svižnější, akčnější a prostě bude aspoň trochu jiná. Ale těch změn proti originálu je naprostý minimum, takže ve finále mi celej film přišel akorát zbytečnej. Neřikám, že je ten film špatnej, ale pokud originál znáte, nevidim jedinej důvod, proč se dívat na tohle. A pokud originál neznáte a váháte, na kterou verzi se podívat, tak ten originál je podle mě o něco lepší. ()
(7/10). Charlie a Rami. Hvězdné ústřední duo na televizní obrazovce? To si nesmím nechat ujít. A ono to duo až tak nezářilo, jak jsem si představoval. Samozřejmě, že ze sebe dostali maximum a ta práce tam byla hrozně vidět. Bohužel mě to nedostalo do kolen. Každopádně zde bylo plno skvělých dialogů a silných momentů. Nejlepší moment celého filmu bylo vidět rozčepýřeného Ramiho. To jsem se opravdu zasmál. ()
Niektoré predlohy majú to šťastie, že ich môžete adaptovať donekonečna a nikto nebude riešiť, ktorá z filmových verzií je lepšia, lebo si už ani nikto nepamätá minimálne tú prvú. No a potom sú tu diela ako Motýlik, kde vznikol jeden legendárny film a nová adaptácia je automaticky, a nespravodlivo, chápaná ako parazit. Čo je veľká škoda, pretože pri takto príťažlivej látke stačí len silné režijné vedenie a vhodný casting a výsledok musí byť skvostný. No a Motýlik verzia 2017 ponúka všetko, čo treba, navyše Malek a Hunnam sú dokonalou castingovou voľbou. Možno sa len až príliš podobajú pôvodnému obsadeniu, čo ale na ich hereckom umení nič neuberá. ()
Sice jsem si slíbil, že se nejprve podívám na originál, ale remake mám v hledáčku už tak dlouho, že se mi již nechtělo čekat a při cestě busem jsem si ho pustil. A navzdory tomu, že při prvním pokusu (který byl tak dva roky nazpátek) jsem u toho po deseti minutách usnul, tak tentokrát se stal přesný opak a drželo si to moji plnou pozornost v napětí po celou dobu. Úvod naštěstí není zbytečně dlouhý a Motýlka do výkonu trestu pošlou rychle (což pro hlavního hrdinu rozhodně dobré není, ale chápeme se), takže se do toho skutečně dá rychle dostat, zvlášť když se pak Motýlek ne zrovna dobrovolně dá do spolupráce s Degou. Má to mnoho působivých scén s až fyzickým prožitkem právě probíhajících situací, má to nejednu silnější scénu a s každým pokusem o útěk jsem skutečně nedokázal být chladný a doufal jsem, že tentokrát to ústřední dvojici vyjde. Sice mě to uhranulo a v mnoha aspektech naprosto získalo, ale spolu s tím nemůžu být zrovna nadšený, když to celé upadlo do poměrně klasického hollywoodského stylu a tak vždy s důrazem na nějakou novou postavu je naprosto jasné, že se o ní nedozvíme víc než základní charakter a že je v ději jen proto, aby ústřední duo ohrozila nebo nepochopitelně zemřela. SPOILER A že je Dego nejprve nadšený z toho, že je cesta ven z Ostrova bláznů a pak se tam, na poslední chvíli, rozhodne zůstat, je taky vykalkukolvané klišé jak sviň. KONEC SPOILERU. Já neznám pravý příběh, takže je možné, že se vše tak skutečně stalo, ale o to víc bych ocenil, kdyby se to motivacím postav věnovalo hlouběji a já tak některé jejich činy a divná konání mohl víc chápat. Navíc je to stylově celé takové "předem jasné", ne zrovna předvídatelné, ale podle určitých záběrů a hudby se dá vždy čekat, co bude následovat. Má to své vady na kráse, nejsou malé, ale jinak se mi to líbilo a čas u toho strávený byl fajn, takže tomu taky rád dám nadprůměrné hodnocení. Jo, a ještě si musím zjistit, v čem se na tom podílelo Česko, když je tady uvedené v koprodukci... Slabé 4* ()
Galerie (58)
Zajímavosti (11)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Bei Mir Bist Du Schoen“ od The Hot Sardines. (Duoscop)
- „Papillon“ znamená ve francouzštině slovo „motýlek“T. Tuto přezdívku získal Charrier (Charlie Hunnam) díky svému tetování na hrudi. (NiWi)
- Charlie Hunnam (Papillon) počas natáčania scén "na samotke" schudol 18 kíl. (Astonko)
Reklama