Reklama

Reklama

Star Trek

  • USA Star Trek (více)
Trailer 4
USA / Německo, 2009, 127 min

Režie:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrají:

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (více)
(další profese)

Obsahy(1)

James Kirk se narodil v den, kdy byla napadena hvězdná loď jeho otce. Od té doby vyrůstal jako poloviční sirotek, nebyl zrovna vzorné dítě, ale přesto se dostal ke hvězdné flotile. Jako kadet se ocitá na palubě U.S.S. Enterprise pod velením kapitána Pikea. Potkává zde prvního důstojníka Spocka, který je mu na první pohled nesympatický, a jejich antipatie jsou vzájemné. Enterprise přijímá tísňové volání z planety Vulcan a vyjždí na pomoc, ačkoliv posádku tvoří kadeti. Jsou totiž nejblíže. Kirk si ale uvědomí, že okolnosti jsou stejné, jako ten den, kdy zmizel jeho otec, letí do pasti. Opravdu, u Vulcanu na ně čeká ničivá loď pod velením romulana Nera. Nero chce, aby důstojník Spock trpěl, jenže Spock toho muže vidí poprvé v životě. Ukáže se, že Nero je z budoucnosti, kde byl svědkem zničení své planety, svého domova. Viní z toho Spocka, který slíbil, že planetu zachrání. Cestoval proto do minulosti a chce, aby mladý Spock trpěl stejně, jako trpěl on. Chce zničit jeho planetu, jeho domov, jeho rodinu. Bohužel se mu jeho dílo zkázy podaří a Vulcan přestane existovat. Další na řadě je Země. Mladá posádka se musí hrozbě postavit. Snad se při tom z Kirka a Spocka stanou dobří přátelé, tak, jako tomu bylo v jiné časové linii. (TV Prima)

(více)

Videa (16)

Trailer 4

Recenze (1 950)

imf 

všechny recenze uživatele

Těsný maximální warp. Abramse zpomaluje jen občasný odskok k mladší generaci (mimozemský hobit, legrační scéna s potrubím), který nabourává přísnou vulkánskou logiku. Emocí je ve filmu zatraceně hodně, v prvních dvaceti minutách by to člověk snad musel přebírat lopatou. Když se prach z rozstřílených planet usadí, Abrams nerušeně vklouzne do futuretro pocty originálu a zvládne ho napodobit i s jeho chybičkami (ty mírně absurdní zápletky jsou ale i po letech roztomilé). Nová posádka šlape jako hodinky, tempo je závratné, výbuchy největší a film se i při hláškovacích rozstřelech mezi Kirkem a Nerem (mohlo jich být pravda víc) tváří... sofistikovaně. Ne dost na to, aby to ukojilo hardcore trekkies, ale od běžných pozemšťanů, kteří jdou do kina pro trochu toho testosteronu, rozptýleného v zábavném a tak akorát dlouhém sci-fi koktejlu, dostává Abrams jedničku. Teď se jen příliš nemotat v kruhu a nakopnout Enterprise tam, kam Hollywood nevkročil. Nebo raději vkročil, protože to vylepšené opisování s dostatečnou přidanou hodnotou jde Abramsovi i scenáristům dokonale. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Star Trek 902 10.. Pokud to chtěl Abrams dotáhnout do konce, Romulana Nera měl hrát místo neperspektivního Bany Shia LaBeouf a ochranku Enterprise by obstarali do červených mundúrů odění kluci z Backstreet Boys.. Konzervativní trekkie si nejspíš dá pod bradu fotonové torpédo a stiskne spoušť, ti, co Star Trek nemusí a nebo je dosud míjel jak pan Data solárium, budou nadšeni strhujícím tempem, dokonalými triky, humorem made in Pegg a vůbec vytuněným WARP pohonem Abramsovy režie, co má za úkol přiblížit legendární sérii novému (rozuměj mladšímu) publiku. Jenže J.J., když Klingoni jsou klišé, co je potom ten zbytek..? Můj dojem z dynamické jízdy, co se snaží letmo brnkat na strunu logiky (chtěně) i parodie (nechtěně), je tím pádem ambivalentní, ale alespoň jsem zpětně ocenil kvality Galaxy Quest. V souvislosti s ním mě napadá, že kdyby se na této Enterprise hodlal chopit velení komandér Peter Q.Taggert, vystřelí ho posádka jen v trenýrkách a se slovy "Tenhle vesmír není pro starý!" na ledovou planetu FD240, kde by ho snědly kosatky stejně jako jedí na Zemi staré nepotřebné Eskymáky. Vše samozřejmě v intencích direktivy Federace č.6307: „Bude-li důstojník přistižen, jak očichává sedlo rotopedu v dámské tělocvičně…“, ehm, pardon, to jsem si spletl, myslel jsem: „Bude-li důstojník přistižen, že už mu na tváři raší vous, bude shledán nepotřebným..“ ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Na úplně maximální warp (čistých 10/10) to není. Naivní a jednodužší zápletky ke Star Treku vždycky patřily, příliš evidentní podřízenost znovunakopnutí související s některými dějovými zvraty je ale pro mne, jakožto fanouška filmového (seriál teprve nakoukávám) Star Treku přeci jen kapičku silné kafe. Všechno ostatní už je ale za plný počet. Casting? Geniální. Herci? Skvělí. Efekty? Bombastické. Záporák? Imho velice dobrý. A abych se rozbrečel už asi v 8 minutě? To překonává i rekord ze Speeda Racera... A neustálé hláškování a komické momenty v kombinaci s neutuchajícím pohybem prakticky čehokoliv dávají ve výsledku vzniknout skutečné filmové extázi. Takhle má vypadat blockbuster. Bombastický, efektní, ale přitom inteligentní.. Zdravíme Transformers...PSNa podruhé jo.. Maximální warp.. :) Na potřetí taky. A vůbec mi nevadí i prohřešky vůči původní mytologii seriálu (jakože Romulané byli v té době neznámá rasa) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Úvodní dvě poznámky se týkají kamery, zbylých pět pak odůvodňuje mé nižší hodnocení. 1, Máte-li postavu, kterou cloumají emoce, otočenou zády ke kameře a chcete divákovi zpřístupnit její stav, můžete to učinit dvojím způsobem: buďto „explicitně" ukážete tvář této postavy v dalším záběru, nebo „implicitně" jako režisér postavě přikážete, aby otočila obličej kolem ramene a snímáte ji – bez předešlého střihu – z profilu. Star Trek v minimálně dvou scénách volí druhý, mazanější postup. A to proto, že čelní polodetaily obličejů jsou ve filmu až příliš časté, díky čemuž je třeba volit i jiné postupy. 2, Hýbe se v kinematografii spíše s herci, nebo s kamerou? V první polovině dvacátého století probíhaly promluvy herců bez střihu v jednom velkém záběru (hýbalo se s herci, kamera zůstávala v klidu), v druhé polovině dvacátého století byla hercova replika rozdělena na několik detailních záběrů (hýbalo se s kamerou, herci zůstávali v klidu), zatímco v první polovině dvacátéhoprvního století kamera bez střihu přejíždí (švenkuje) mezi herci, viz klopotné scény na palubě lodí. Hýbe se tedy jak s kamerou, ale i s herci – kupř. jakmile vkročí do osy kamera-postava nějaká další postava, kamera věnuje nové příchozímu pozornost a přerámovává scénu, aby ho udržela ve středu, ale i do nově ustanovené osy kamera-nově příchozí často vstoupí zas někdo další apod. ____ A, Kompozice filmu je následující: emoce, vtip, akce, romantika - emoce, vtip, akce romantika - emoce, vtip, akce, romantika... a tak po celé dvě hodiny. Opravdu, Star Trek absolutně nezná míru, klidně orámuje smrt rodiného příbuzného zleva flirtováním Kirka a zprava vtípkem Simona Pegga, přičemž všechny tři scény vpasuje to dvaceti sekund. Tahle zběsilá a schizofrenní „rapidmontáž“ čtyř různých „žánrů“ nejenže nedovoluje jakoukoliv gradaci a kontinuitu v příběhu, protože se zdá, jako kdyby nějaký „velký strůjce obrazů“ neustále přepínal ovladačem mezi čtyřmi kanály, ale ze všeho nejvíce usvědčuje Abramse z nekalých, mainstreamových úmyslů. Podobně jako George Lucas před čtyřiceti lety přitáhl undergroundový sci-fi žánr pro zasvěcené do každé rodiny, obdobně i Abrams zrealizoval nikoliv teenagerovský, jak mu bývá někdy vytýkáno, ale čistě rodinný spektákl „from 9 to 99“. B, Proč mají všechny ženy ve filmu minisukně? Protože Star Trek meets Beverly Hills. Odendáte-li postavy a dějový rámec Star Treku z vesmíru a zasadíte oboje do středoškolského kampusu, bude vše fungovat bez sebemenších komplikací i nadále. Vesmír, sci-fi, technologie, strunová teorie, vize – to je u Abramsova díla pouhý rámec a alibi pro povinně blockbusterové atrakce, ale jinak ani jedno s filmem (s jeho sémantikou) víceméně nesouvisí. C, Matka, která na začátku rodí, to není nic jiného než „vychcaně“ umístěná scéna určená ženám do ryze mužského sci-fi světa. A nejen to, u celého filmu je až extrémní, jak se Kurtzman, Orci a Abrams snaží umanutě oslovovat fakt úplně každého bez rozdílu vyznání, barvy pleti nebo orientace. D, Ohledně toho oslavovaného racia a vítězství rozumu... za prvé, s rozumem se ve filmu sice operuje, ale nevítězí, protože Spock se nakonec ukazuje ve srovnání s Kirkem jako „přemožený". A za druhé, rozum Spocka má ve filmu pouze vyvažovat až extrémně převtipělý a nevážný děj. Tzn. že tvůrci prvně vykonstruovali děj, a pak teprve podle toho volili, do jakých extrémů charakter Spocka dotáhnou, nikoliv obráceně. E, A nakonec to, co mi vadilo nejvíce: Hudba je ve srovnání s Bournem nebo TDK opravdu špatná-nijaká a akční scény a souboje (mimo úvodní jízdy autem) bez choreografie, rytmu a jakéhokoliv stupňováni, popřípadě spádu. () (méně) (více)

Psema 

všechny recenze uživatele

Úvodní retro mi zase tolik nesedlo a ze všech těch warpů a sci-fi keců mi létala hlava kolem, ale jakmile se Giacchino s Abramsem zavrtali do hlavní linky naplno (jeden monumentální hudbou, druhý bezchybnou režií), nestačil jsem zírat, kolik emocí, vynikajících akčních scén (jdoucích ruku v ruce s famózními triky) a koulí Star Trek s novým kabátem nabral. Abrams znovu potvrdil, že má na dobrý casting nos, a Pine s Quintem se svým předchůdcům minimálně vyrovnají. Ne, nebudou z nich tak uctívaní borci, ale to je dáno dobou a současným postavením série. Nikoliv tím, že by byli v jakémkoliv smyslu "horší". Zápletka nepřekračuje tradice seriálů či ostatních filmů, ale o tu tady prakticky nejde. Abramsův film je hlavně o posádce, o Kirkovi a Spockovi, a o vztazích. Nějaký pokérovaný Romulan si může létat vesmírem jak chce, ale mě stejně nejvíc bavilo, když si to dva největší frajeři vesmírné flotily vyříkávali z očí do očí a Simon Pegg do toho s Karlem Urbanem neodolatelně hláškovali. Tohle rozhodně není Star Trek, jak ho znal můj táta. Tohle je Star Trek, jak ho chci znát já. ()

Galerie (157)

Zajímavosti (91)

  • Jako volné pokračování vyšla hra "Star Trek: The Video Game", která v příběhu vyplňuje mezeru mezi tímto filmem a pokračováním Star Trek: Do temnoty (2013). (Illuminare)
  • Nerova loď Narada byla původně těžební loď. Je tedy pravděpodobné, že její torpéda vůbec nebyla zamýšlena jako zbraň, ale pouze jako nástroj pro rozbíjení asteroidů či jiných zdrojů minerálů. Nicméně 129letý (z roku 2387 se přenesla do roku 2258) technologický rozdíl dělá své, a tak torpéda Narady dokázala trhat na kusy lodě Federace stejně efektivně, jako asteroidy. (vojtaruzek)

Související novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (více)

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

02.03.2023

Je to už několik měsíců, co studio Paramount s nadšením oznámilo vedle dalšího rozšiřování univerza skrze televizní seriály taky čtvrtý filmový Star Trek. V tom se měli údajně vrátit všichni původní… (více)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (více)

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

10.06.2022

Nejdůležitějším projektem Marvelu v příštích pár letech bude podle všeho reboot Fantastické čtyřky. Do třetice všeho dobrého to totiž chce mít Kevin Feige správně, a podle posledních drbů by se… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno