Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 278)
Na to, že jde o Benův debut, tak to klobou dolů, protože režisérsky se jedná o superkvalitu, problém však nastává s obsahem dlouhé stopáže. Casey s Michelle působí nevýrazně což nejlépe vidíš při vzájemných scénách s Morganem nebo Ed Harrisem, který ač v daleko menších rolí na sebe vždy dokáží strhávat mnohem víc pozornosti, no a druhý minus jsou dialogy , ty jsou vícemeně o hovnu a tak místo aby situace gradovala, přijdeš do finále a je ti to tak nějak jedno i když myšlenková linie případu je velmi silná. ()
Nebyť takého rozruchu okolo toho, že sa Benovi podaril taký skvelý debut, asi by som film obchádzal trošku dlhšie. Naozaj, odteraz aj Affleck Bros. už obaja pôsobia veľmi svojským, ale zato vyspelým a sebavedomým dojmom, Casey zatiaľ len pred kamerou, Ben už aj za ňou a s herectvom je aspoň na rovnakej úrovni. Trošku som čakal viac svižnosti, vyšetorvacích akcií, pátrania, ale aj ponúknuté dramatické záležitosti som veľmi dobre prijal, trávili sa ťažšie, ako každý film s podobnými osudmi. Tu je dej lišiacky nepatrne rozdelený na dve časti, inovatívna záležitosť, ale viac prezrádzať nebudem. Po tomto všetkom skvelom ma trošku rozhodil mierne rozpačitý záver, ale potom som si uvedomil, že iný by som asi ani nechcel. 85%. ()
Bad Baby Bad. Zklamání na plné čáře! Příběh je matoucí a nesouvislý. Ben Affleck režíruje stejně jako hraje- jako teenejdžr s poruchou pozornosti. Postavy byly nezajímavé,nemotivované a špatně obsazené. Dialogy bez náboje,klišoidní a nesrozumitelné. Celkově se mi film jevil velmi nudný až absurdní.Chybělo mi zde napětí i atmosféra. Nebylo zde skoro nic pozitivního! Affleck se uchopil špatného řemesla. Nebavilo mě to. 40% ()
Parádní thriller, člověk by ani nevěřil, že je něčeho takovýho Ben Affleck vůbec schopnej, ale jak to tak vypadá, tak režijní talent určitě má. Co se týká samotnýho filmu, tak k němu nemam prakticky výtky, jen je škoda, že Affleck nedokázal příběh o něco víc ucelit a líp zdůraznit důležitý scény, protože se mi chvílema stávalo, že sem tu a tam tápal v ději a nevěděl sem co se vlastně stalo a přitom se příběh odvíjel dál jako bych všechno věděl a chápal a přitom ty situace byly hodně matoucí, krom toho celej film je hodně zamotanej, ale na druhou stranu musim říct, že Affleck jinak docela složitej děj zvlád už ukočírovat fakt bravurně a konečnou pointu zamaskoval taky víc než solidně. 4*+ ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Jediný film režiséra Bena Afflecka, v ktorom vôbec nehrá. (Arsenal83)
- Film sa mal začať premietať vo Veľkej Británii 28.12.2007, ale premietanie bolo odložené na neurčito kvôli podobnosti filmu a zmiznutia 4-ročnej Madeleine McCann, ktorá zmizla z prázdninového apartmánu počas dovolenky v Portugalsku 3.5.2007 zo skutočného života. (ladko)
- Podľa DVD komentára, scéna preletu nad kameňolomom je špeciálny efekt, pretože v kameňolome v skutočnosti nie je žiadna voda. (ladko)
Otec hnije pod drnem, matka si krátí dny šňupáním kokainu a ona, čtyřletá neposkvrněná duše, sedí v jakémsi zapáchajícím pokoji, v rukou žmoulá plyšového medvěda a po tváří jí stékají velké slané slzy. Takhle nějak trávila čas malá Amanda McCready, dokud ji neunesli. Ano, dokud ji neunesli a nenaznačili, že existuje i jiná spirála, než ta, nalajnovaná povahou její matky. Možná lepší, možná horší. Jiná. Je teď šťastnější? Je teď poprvé šťastná? Není už náhodou mrtvá? ___ Ben Affleck natočil výborný film. Čistě pro úplnost, ten všemi vysmívaný, neoblíbený Ben Affleck natočil výborný film! Gone Baby Gone lze vážně řadit k nejlepším americkým dramatům za poslední roky. Zpracovává ožehavé téma, necupitá po povrchu a dokáže zasáhnout na citlivých místech. Scénář až do mírně překombinovaného závěru odhaluje stále nové skutečnosti a neustále vás nutí klást si otázku „co bude dál?“. Teoreticky by mohl skončit zhruba po hodině, kdy je ústřední případ uzavřen, všechny motivy ujasněny, osudy většiny postav uzavřeny, jenže pár minut nato je jasné, že věci nebudou tak jednoduché a že trénink mozkových závitů nepřijde vniveč. Na jistou situaci navazuje jistý dialog a jistý dialog vede k netušenému odhalení. Zdaleka ne poslednímu. ___ Člověk se až diví, kde se Affleck naučil s hodinářskou přesností dávkovat kvalitně napsané dialogy, akčnější momenty a nesmírně sugestivní scény, kdy mu stačí několikavteřinový záběr na něco hnusného a váš žaludek začne připomínat opilý koráb. Třeba podotknout, že provázanost některých motivů scénáře není z nejjasnějších a zdaleka ne všechny nabudou smyslu během posledních minut. Affleck to ovšem vyvažuje filmařstvím, nad jehož vyzrálostí máte chuť jásat. I díky sympatickým hercům a občasné přítomnosti cynického humoru mi přišlo, že konec tohoto dvouhodinového snímku přichází nečekaně, vážně nečekaně rychle. Konec, kdy nejspíš také pocítíte onu pověstnou “morální rozpolcenost”. Na některé otázky prostě ani po dlouhém uvažování nedokážeme odpovědět “ano” či “ne”. Rovněž platí, že málo témat vzbuzuje tak vášnivé reakce jako násilí páchané na dětech, jestli toho tvůrci zneužívají ve svůj prospěch (tzn. k citovému vydírání diváka), to nechť každý posoudí sám. ___ Aniž bych chtěl režisérovi (a scénáristovy v jedné osobě) křivdit, bez svých dobře vyšlechtěných konexí těžko naláká srovnatelný zástup profesionálů. Hercům dominuje Casey Affleck, z profilu a některými výrazy velmi podobný bratrovi, ale celkově mnohem větší sympaťák. To drsný polda Eda Harrise je z jiného těsta a i když je jeho jednání v druhé půli poněkud pochybné, pořád budí dojem chlápka, který moc dobře ví, co dělá. Taktéž technické zázemí je epesní. Efektivní kamerové „nálety“ Johna Tolla za doprovodu hudby Harryho Gregsona-Williamse a dramatičnost umocňující střih Williama Goldenberga vyvedou z omylu ty, kteří od Gone Baby Gone čekají komorní drama. Mít mu za zlé, že je „pouze“ špičkovým mainstreamem s nejednoznačným morálním přesahem? Mít to za zlé filmu chytrému a zábavnému, povětšinou obé současně? À Propos, znáte snad jiný hollywoodský snímek, který vás postupně přesvědčí, že všichni ti povětšinou nenalíčení herci ve skutečnosti hrají sebestředné zmetky, sledující výhradně své vlastní cíle? Momentálně si na žádný nemohu vzpomenout. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Visáč, liuk, Antek () (méně) (více)