Reklama

Reklama

Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov. (Warner Bros. CZ)

Videa (28)

Trailer 3

Recenze (3 389)

verbal 

všechny recenze uživatele

Taky jsem už párkrát zahučel do černé díry, aniž bych o to zrovna stál. Začalo to vždycky docela nevinně. Jen tak jsem si pohodově poletoval na orbitu, popichoval hvězdokupy a najednou bác ho! Agresivní díra jako hovado! Než jsem se nadál, byl jsem v ní až po kořen. Totálně zakřivený časoprostor, všude řev a před xichtem se mi zběsile míhal pár antičástic. „Oliž mi, kurva, kozy!“, ozývalo se při tom bušení z horizontu událostí a singularita mi drtila koule. Docela průser i pro ostříleného astronauta! Raději jsem si jako vždy začal představovat slintajícího Hókinga, aby nedošlo k onomu náhlému, nepříjemnému gravitačnímu zhroucení, přičemž jsem se snažil vzít kvantovou fyziku do hrsti a nabrat únikovou rychlost, aby mě ta lačná mrcha náhodou nepohltila. Zatím jsem měl štěstí, a i když jsem sem tam osel gravitační pole před kolapsem antihmoty, nakonec jsem se z toho vždycky nějak vylízal, aniž bych znatelně zestárnul. To Kryštof měl evidentně smůlu, toho vcucla celého, až mu z toho dočista jeblo a rozhodl se zfilmovat celou Astrofyziku pro pokročilé. Výsledkem je úmorná, tříhodinová hemoroidiáda, patetická jako ta pomrdaná reklama na Kokakolu před filmem samotným, co zdravému pozemšťanovi dost nepříjemně evokuje Vesmírnou odyseu 2014. Aspoň, že ta plechová huba byla tentokrát skvěle sarkastická, opravdu genitální Pan herec Meťjů Mekkvír dokáže odlepit ze dna žumpy kdejakou sračku a trochu to oživila ta chvilka Gravitace. Jinak egoistický zmar! Bratři Nouleni nadrtili wykydpédii, na těch pár vskutku dokonalých záblesků filmařské geniality nakydali tunu kýčovitého hnoje, korunovaného iritujícím fretčím xichtem příšerné Hatavajovic Anči a pro „velké finále“ zformulovali vlastní LSD teorii, z níž by Hókingovi ochrnul i vozík. Ale kdo ví, třeba je na konci černé díry opravdu země za zrcadlem s teseraktem, odkud můžeme Džesice Čestein vyťukávat morseovkou na hodinky, jaká je odpudivá králičí nora. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to perfektný dobrodružný sci-fi film od Christophera Nolana. Má výborný príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy kvôli plesniam a prašným búrkam okrem zdravotných ťažkostí radikálne ubúdajú zásoby potravín, pričom je jasné, že ľudstvo v týchto podmienkach už dlho nevydrží a tak poslednou nádejou je nájsť mu nový domov. Keďže už dlhší čas sa v našej slnečnej sústave nachádza červia diera vedúca do neznámych miest vesmíru, kde by ale mohli byť planéty vhodné pre život, posádka vesmírnej lode na čele s farmárom, ale prvotriednym bývalým pilotom urobí všetko preto, aby ľudstvo zachránili, aj keď si uvedomujú, že svoj vlastný život musia nechať za sebou. Spracovanie je na tom mimoriadne dobre, už úvodná fáza zo Zeme je perfektne zvládnutá, získali si ma postavy a vzťahy medzi nimi, netradičná vízia postupného zániku ľudstva, pri ktorej pritom vôbec neprekáža, že to nie je predstavené globálne, ale prakticky len na jednom poli a okolí, má to také príjemne civilné čaro a ešte pár zaujímavých prvkov, takže som mal skutočne skvelý pocit, že si ma to až takto získalo už v tej nie až tak dôležitej fáze. A keď sa už dej presunie do vesmíru, tak sa je očakávane tiež na čo pozerať. Síce ma trochu prekvapilo, že tentoraz sa Nolan nepokúšal o čo na prvý pohľad najoriginálnejšie prevedenie, ale zvolil skôr taký klasické pojatie, ale to rozhodne nie je zápor, práve naopak, milo ma tým potešil a zvládol to snáď najlepšie, ako vôbec mohol. Síce toho, čo mi prišlo nelogické sa tu toho nájde viac, než dosť, ale to pri filmoch s touto tématikou vôbec neriešim, hlavne, že všetky vesmírne scény sú vynikajúce, až na časť na druhej planéte, kde mi tá potreba mať záporáka za každú cenu moc nesadla je to dejovo po celý čas výborné, ani tá jedna pomerne originálna fáza určite nesklame, práveže mi to prišlo dosť zaujímavé a hlavne je tu množstvo nezabudnuteľných a veľmi emotívnych scén, ktoré mi prišli jednoducho úžasné, obzvlášť tá posledná štvrtina filmu je ich plná. Takže tu som skutočne nadšený. Veľmi spokojný som aj po stránke akcie, tá tu samozrejme určite nie je až tak dôležitá, ale až na jeden zbytočný súboj sú všetky komplikácie, ktoré sa prihodia hlavným postavám skvelé, hlavne snaha pripojiť sa k poškodenej lodi mi svojou pôsobivosťou až brala dych. Herecké obsadenie je výborné, Matthew McConaughey ma ešte nikdy ani zďaleka takto nebavil, skvelo zvládol tú svoju civilnejšiu, ale aj dobrodružnejšiu polohu, konečne môžem pochváliť aj Anne Hathaway, nikdy som ju moc nemusel, ale toto jej sadlo, k tomu tradične skvelá Jessica Chastain, nesklamú ani Michael Caine a Casey Affleck a k tomu ešte viacero zaujímavých vedľajších postáv, tu sa nedá nič vytknúť. Réžia a technická stránka sú vynikajúce, tentoraz ma Nolan skutočne potešil, vizuálna stránka je prvotriedna, tých pár nápadov mu vyšlo a dokonca tentoraz fungujú aj emócie, čo ma pri ňom veľmi milo prekvapilo. A k tomu ešte tá úžasná hudba, Hans Zimmer ma už dlhé roky vôbec nezaujímal, ale teraz konečne vytvoril skvelú hudbu. Takže Nolan konečne natočil film, vďaka ktorému si získal môj rešpekt, až na tú slabšiu časť na druhej planéte tu prakticky nemám čo vytknúť, perfektný film, ktorý budem vidieť ešte veľakrát. 90% () (méně) (více)

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Ten Kristian Nolanov je ale šikovný pionýr, není-liž tak? Velice mistrně zvládl během necelé jedné pětiletky těžký úkol - vymyslel, jak zbavit naši planetu Zemlju všech imperialistických živlů, kteří tady stejně jen zamořují ovzduší prachem a ujídají nám, socialisticky pracujícím, kukuřici. Někteří západní živlové dokonce falšují emisní výsledky u diselových motorů, no považte! To by se v Savetskom sajúze stát nemohlo, tam se žádné testy nefalšují, protože se žádné nedělají. Ale zpět k tématu: Nolanov navrhl vystěhovat západní mocnosti do kosmu skrze červotočí díru, a aby nám nepřibývalo dalších zplodin v ovzduší, využil k tomu rakety s benzínovým pohonem a s nezfalšovanými emisními výsledky. Imperialisté tedy naposledy zamávali naší Zemušce i my můžeme slávit pabjédu. Úroda kukurúzy je zachráněna, prachu ve vzduchu ubylo a my můžeme pomalu začít chystat oslavy Velikogo okťábra. Urá!! ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

INTERSTELLAR je nolanovská manýra, což můžete brát jako výtku, pokud je vám poetika tvůrce cizí, anebo naopak jako splnění snů. Hlavní je, že rodinné sci-fi drama není manýrou, která by zapojením postupů, jež se osvědčily dříve, byla ubíjející, protože se s nimi velmi důmyslně pracuje a dovádí se do zcela nového rozměru. A to doslova. Nolanova poetika se nevyznačuje architekturou, pro kterou by byly určující konvence klasického hollywoodského vyprávění, jež by byly ozvláštňovány zapojením jiných narativních modů. Jeho celovečerní počiny mají mnohem blíž ke skládačce či myšlenkové hře, pro které je určující experimentování s pravidly výstavby uměleckých děl a uskupení prvků do vzorců._____ V čem spočívá deklarovaná manýrističnost? Opětovně jde o příběh muže, který si vyčítá své selhání, jež se snaží napravit anebo se s ním alespoň vyrovnat. Zprvu co do distribuování informací vysoce nekomunikativní vyprávění se stává čím dál tím komunikativnějším, aby se v závěru zužitkovaly všechny předchozí motivy. Epilog si ale přesto ponechává určitou míru nejednoznačnosti jak v neuzavření některých linií vyprávění (obvykle v osobní rovině), tak v možnosti interpretovat část viděného jako sen, předsmrtnou představu._____ Nepřekvapí, že něco je odhaleno jako nespolehlivé, a tak jsme nuceni přehodnotit svůj náhled na dění. A vstříc nevychází ani výstavba, kdy se několikrát promění její uspořádání a zmnožují se linie i roviny, v čemž se ale dá orientovat díky stylu (odlišení prostřednictvím různé podoby prostředí, odlišné hudby, časové dilatace anebo komprese apod.). Styl je pak důležitý pro významovou stránku, protože užitím jednoho motivu v několika okázalých montážních sekvencí nabývá tento na větší komplexnosti a je dál rozvíjen._____ INTERSTELLAR zapojuje všechny zmíněné postupy, a to velmi důsledně, ale nezůstává pouze u toho. Aniž bych spoileroval, macho-masochistická podívaná je dovedena ke zdárné katarzi (a není k tomu třeba ani revenge motiv, jako tomu bylo předtím). I prostříhávání mezi několika rovinami vyprávění, mezi kterými se dá orientovat díky hrátkám s časem a kotrastní odlišnosti prostředí, se liší způsobem jejich provázání (montáže jsou zprvu umělecky - s důrazem na sebe sama, uskupování do vzorců a na významový přesah - motivované, nikoliv kompozičně, tj. s ohledem na potřeby vyprávění). Z důvodu doslovnosti často kritizovaný závěrečný akt je možné vykládat jako předsmrtnou vizi (viz monolog Mannovy postavy o rodině jako posledním, co člověk před skonem vidí)... a osobní linie vesmírné roviny vyprávění je ponechána otevřená._____ Jako určující se ale ukáže hra odvislá od toho, co je příznačné pro jednu z hlavních postav. V MEMENTU protagonista trpí ztrátou krátkodobé paměti, čemuž je uzpůsobena strukturace syžetu; v INCEPTION ve snech zasívá myšlenky jiným, až se v nich sám ztrácí. INTERSTELLAR jako výrazné postavy profiluje otce a dceru, vědce věřící, že čas jakožto veličinu lze zahrnout do rovnice řešící problémy gravitace (potažmo prostoru)._____ Vědeckému experimentu je uzpůsobeno spojení dvou rovin vyprávění (od určitého bodu je prostřiháváno mezi dvěma odlišnými časovými a prostorovými rovinami) i členění (stírá se rozdíl mezi úvodním aktem v podobě uvedení do děje a závěrečným v podobě klimaxu, protože oba jedním jsou). Navzdory veškeré manýrističnosti je Nolanův poslední (a jeho nejlepší, nutno dodat) snímek dál než jeho předchozí. Zdánlivě stupňovitá konstrukce vyprávění (s vnořenými dalšími, ale na rozdíl od Inception na sobě ne zcela závislými) se vyjeví jako konstrukce spřažená a horizontální organizace vyprávění, protínaná vertikálními liniemi, se ukáže jako jednotná. () (méně) (více)

H34D 

všechny recenze uživatele

Velkolepá cesta za novými světy, která skrze moderní vědecké poznatky bere vše od nejspodnější podlahy až po nečekaně fantaskní rozuzlení. Není třeba dodávat, že Nolan velkolepostí a uhrančivostí svého vyprávění předčí zbytek světa, takže když se k tomu přidají vynikající herci, hravě zapomenete na trošku nezvykle vysoký tlak na emoce... Po dalších dvou zhlédnutích upravuji názor i na ty emoce, najednou mi přijde, že k filmu patří. Interstellar se mi jeví jako neskutečně krásný film a jsem rád, že i přes počáteční cynismus jsem si našel cestu k tomu spatřit v něm - stejně jako v ostatních filmech Nolana - dokonalost. 10/10 ()

Galerie (239)

Zajímavosti (89)

  • Okolo 39. minuty má Cooper (Matthew McConaughey) na klíně dceru (Mackenzie Foy), studují spolu nějakou knihu. Cooper při tom mává rukou, na ručičkových hodinkách má v tu chvíli čas 9:01. Hned poté vytáhne z kapsy druhé hodinky pro dceru s tím, že si spolu seřídí čas. Na obou hodinkách je najednou 8:21. (klukluka)
  • Na tělech robotů Case a Tars jsou napsána jejich jména v latince a Braillově písmu (slepeckém písmu). (HonzaR.)
  • Ve filmu učitelka prohlašuje, že Američané zfalšovali přistání na Měsíci, aby vyhráli závody v dobývání vesmíru se Sovětským Svazem. Tato konspirační teorie o přistání Apolla tvrdí, že americkou vládu inspirovalo velmi věrohodné zobrazení vesmíru ve filmu 2001: Vesmírná odysea (1968) a že Stanley Kubrick pak na její objednávku natočil fingované přistání na Měsíci za použití zbylých rekvizit z tohoto filmu. Teorie je populární v masové kultuře a jsou jí věnovány dokumenty Dark Side of the Moon (2002) a Pokoj 237 (2012), jehož autor vyslovuje domněnku, že Kubrick zašifroval důkazy o své účasti na zfalšování přistání ve svém filmu Osvícení (1980). (Aelita)

Související novinky

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

27.01.2024

Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (více)

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

Oppenheimer si připsal mimořádný rekord

18.08.2023

Snad to ani není třeba psát, ale pokud jste ještě v kině náhodou nebyli na nejnovějším snímku Christophera Nolana (Počátek) Oppenheimer, rozhodně vyrazte. Včera bylo pozdě. Film, který nadchnul… (více)

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

Nolan nevyloučil možnost natočení Star Wars

19.07.2023

Režisér Christopher Nolan si za ty roky v Hollywoodu vypěstoval pověst tvůrce, který má pevnou vizi, přesně ví, čeho a jak dosáhnout, a málokdy se co se kvality týče splete. Navíc se mu několik let… (více)

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

Oppenheimer a třetí Strážci budou dlouzí

25.03.2023

Trend bobtnajících filmových stopáží pokračuje i letos a po 169minutovém Johnu Wickovi 4 se diváci pomalu ale jistě můžou začít připravovat i na další vydatné kousky. Čerstvě totiž byly odhaleny… (více)

Reklama

Reklama