Reklama

Reklama

Chtěli zažít romantické dobrodružství na Transsibiřské magistrále. Ale romantika se v průběhu cesty vytratila. A místo ní přišlo šílenství a teror s tváří Bena Kingsleyho.  Režisér Brad Anderson se představil publiku především pozoruhodným mysteriózním thrillerem Mechanik s Christianem Balem. A v roce 2008 pak opustil televizní studia, pro něž momentálně pracuje především, a zamířil do království celovečerních atmosférických psychologických thrillerů, které se rozhodně nehodí pro nikoho, kdo trpí fobií z vlaků. Děj jeho napínavého snímku Transsibiřský expres se totiž odehrává právě na kolejích. A ne na ledasjakých.
Jak název napovídá, arénou příběhu se stane Transsibiřská magistrála, po níž se přepravuje milenecký pár, který se tímto nevšedním dobrodružstvím rozhodl zpestřit si cestu z Číny domů. Cílem Jessie a Roye je Moskva a letiště Šeremetěvo, odkud už zanedlouho odstartuje letadlo do Spojených států. Jenže v průběhu jejich pouti začíná být jasné, že dostat se do samotného srdce ruské říše bude možná mnohem těžší, než se zprvu zdálo. Do vlaku totiž krom dalšího, značně podivného páru nastupuje také ruský detektiv Grinko, který zde pátrá po drogách. A právě dvojice Američanů, které hrají Emily Mortimerová a Woody Harrelson, se stane terčem jeho zájmu a posléze i teroru. Teroru, kterému lze jen těžko uniknout, protože všude kolem vlaku je pouze pustina, kde číhá smrt. V roli šíleného despotického ruského vyšetřovatele přichází famózní držitel Oscara Ben Kingsley. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (171)

JimmyII 

všechny recenze uživatele

Má to moc pěknou atmosféru, docela slušný příběh a je to kvalitně natočené, ale něco tomu prostě chybí. Místy je děj příliš vykonstruovaný, jinde se věci dějí až náhodou. Ruská policie je zase klasicky dovedená až za hranici únosnosti a párek američanů zase žasne, jak je to vůbec možné. Ale místy jsem se vážně bavil, cítil jsem napětí a byl jsem zvědavý, jak to celé dopadne. Lehký nadprůměr v žánru, ale od Andersona bych čekal víc. ()

Avalon820 

všechny recenze uživatele

Tento film má naprosto skvostně budované napětí a strach, bohužel celý snímek je příliš utahaný, než aby si udržel dobře nastavenou laťku. Řemeslně je to výborně odvedená práce, thrillerovské rysy jsou zde patrné na každém kroku, ale stejně tak, jako nebude oslík následovat mrkvičku věčně, nelze utáhnout diváka jen na náznacích. A první z děj-posouvajích-činů se objeví až po dlouhé době a po něm... zase ticho po pěšině. Najednou příjde napětí, akční pasáž a... závěrečné titulky. Trošku málo, bohužel. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Občas skrýváme svinstva, která nikdy nevyplují na povrch; občas nemáme šanci poznat, co je ten druhý zač. SPOILER? Tak trochu. Stejně jako u Mechanika, i u Transsibiřského expresu je nejslabší jeho závěr, jinak jde o velice dobře natočený a zahraný psychologický thriller. A taky o ždibec lepší, než je jeho zmíněný soustružnický kolega. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jako pokus o napínavý thriller z cesty vlakem dobrý, ale pro někoho kdo žije v zemi, kde železniční dopravu mají na starosti České dráhy, a.s. bohužel nedostatečně šokující. No však porovnejte sami tento thriller s thrillerem, který se odehrál během cesty z Chebu do Prahy dne 5.6. 2010. Název: Severský expres. Režie: České dráhy, a.s. Hlavní role: České dráhy, a.s. Vedlejší a zcela nepodstatné role: Platící cestující. Obsah: Dne 5.6. má v 18:12 z Chebu vyject na svou trať vlak, který České dráhy nepochopitelně nazývají rychlík směřující do Košic. V 18:46 se cestující tohoto rychlíku, který stále stojí na nádraží v Chebu, dozvídají že vlak nejede, protože nemá lokomotivu a musí čekat až přijde jiný vlak, kterýmu mu půčí svou lokomotivu. V 19:02 se cestující dovídají, že lokomotiva už je na cestě a mají ukončit nástup do vlaku. S ohledem na to, že vlak měl vyject v 18.12, považuju toto hlášení o ukončení nástupu do vlaku spíše za nemístný žert. V 19:09 sebou vlak škubne. V 19:43 se vlak dokonce pohne. Bohužel později jsem zjistil, že to byla jen zoufalá snaha skupiny cestujících ze zadní části vlaku, kteří vystoupili a rozhodli se vlak do Košic dotlačit. Následuje hlášení "omluvte prosím zpoždění vlaku, způsobené čekáním na lokomotivu. Je 20:02 a rychlík, který nabral téměř dvouhodinové zpoždění, aniž by vůbec vyjel na trať se dává konečně do pohybu. Až do Karlových Varů jede vlak naprosto výstavně a někteří cestující začínají propadat předčasné euforii. Na péroně nádráží v Karlových Varech je skupinka cyklistů a průvodčí pobíhající sem a tam, která nešťastně kříčí "co jsem komu dělala". Jeden cyklista se začne projíždět po péroně. Dojíždí k mému okénku a já se s obavama ptám co se děje. Pohledy všech cestujích nerozvně visí na rtech cyklisty. Ten odpovídá, "rozbil se zámek cyklovaku a čeká se na někoho kdo to umí zpravit". Po této odpovědi slabší povahy začnou houfně opuštět opět stojící rychlík s tím, že v Karlových Varech je velký výskyt šneků, kteří dorazí do Prahy dřív a levnějc než rychlíky Českých drah. Ve 21:50 přijíždí k vlaku 4 požární vozy. Z jednoho z nich vystupuje malý muž a jde přímo k cyklovaku, bere si od průvodčí klíče a cyklovlak normálně odmyká. Zjišťujeme, že průvodčí si spletla klíče. Rychlík se dává do pohybu. Ve snaze dohnat asi už měsíční zpoždění vlak nezastavuje na zastavkách Kadaň a Jirkov. Průvodčí to odůvodňuje tím, že cestující z těchto měst buď zvolili jinou dopravu a nebo umřeli stářím a že ve vlaku není nikdo, kdo má v těchto stanicích vystoupovat. Za Jirkovem se ukazuje, že se průvodčí spletla a že ve vlaku je pán, kterej měl tu drzost ject do Jirkova. Průvodčí se mu snaží argumentovat tím, že je v menšině a má se podřídit zájmu většiny. Pán tento argument nepříjmá a propadá hysterickému zachvátu. Dorážíme do Ústí nad Labem. Stahuju okénko abych se kouknul o kolik dní máme zpoždění. V tom slyším na péroně hádku. Nějaká cestující kříčí na průvodčí že chce jít spát a že má zamluvený lůžkový vůz. Průvodčí kontruje "Pani lůžkový vůz nám zapoměli dát a připojí ho až v Praze do tý doby si lehněte na židle, bohužel". Po této epizodě se znovu rozjíždíme. Najednou vlak prudce zastavuje a stojí. Po chvíli slyšíme vlakový hlášení, že se poslední vlak od nás odpojil a musíme čekat zda nás dožene a nebo mu pojedeme zpátky naproti. Těsně po skončení hlášení uslyšíme v přední části vlaku výstřel. Později se dovídáme, že jeden cestující do Košic spáchal sebevraždu. Vlak začíná couvat a jede naproti poslednímu vagonu. Zadaří se a po chvíli jsme svědky šťastného shledání posledního vagonu s celým vlakem. Thriller v režii českých drah je u konce. () (méně) (více)

iXtr3m3 

všechny recenze uživatele

Slušný triler v dosť "neokukanom" prostredí s dobrým obsadením. Pamätám si, že napriek súčasným len nadpriemerným hodnoteniam sa o tomto filme dosť hovorilo, preto ho chcel každý vidieť čo najskôr. Pravda bola taká, že to nenaplnilo očakávania, ale ako vravím, zaujímavé prostredie a slušný cast tomu pomohli. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Režisér sa z časti inšpiroval svojím životom, keďže ako mladík naozaj Transsibírskou magistrálou cestoval. (U_S_O)
  • Vo filme možno počuť okrem španielskeho a anglického jazyka aj ruštinu, čínštinu či francúzsky jazyk. (MikaelSVK)
  • Okrem Ruska a Číny prebiehala veľká časť natáčania aj v Litve. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama