Reklama

Reklama

Carrie

  • USA Carrie (více)
Trailer 2

Umí rozpoutat peklo a pomstít to, které ji obklopuje. Americký, dnes bezesporu kultovní hororový film, který podle románu známého spisovatele Stephena Kinga natočil režisér Brian De Palma. Jeho hrdinka Carrie Whiteová je terorizována pološílenou matkou, náboženskou fanatičkou. Pro nesmělost a své komplexy se navíc stává předmětem výsměchu spolužáků i některých učitelů. Jednoho dne v sobě Carrie objeví nadpřirozené telekinetické schopnosti. Její pohled může získat ničivou sílu, tryskající bez ohledu na možnost ji vůlí zastavit. Neustálé ponižování a pohrdání, jimiž je obklopena, stejně jako tlak způsobený osamělostí, vedou k tragédii, jež vyvrcholí, když je dívka zcela nečekaně pozvána nejhezčím chlapcem třídy na velký školní ples… Carrie režiséra Brian De Palmy, odsuzující úzkoprsou maloměstskou společnost a náboženský fanatismus, je považována za určitý mezník v žánru filmového hororu, inspirovala řadu dalších tvůrců, stejně jako vedla v roce 2002 k natočení stejnojmenného remaku Davida Carsona. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (527)

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Klasická perla nejen horrorového žánru, ale kinematografie jako takové. Brian De Palma natočil podle mě nejlepší adaptaci Kingovy knihy. A to beru v úvahu i takový Kubrickův Shining, Cronenbergovu Mrtvou zónu, Misery, Zelenou míli nebo Vykoupení z věznice Shawshank - všechno dobré až vynikající kousky, ale Carrie byla první a pro mě je pořád nej. [Tenhle film navíc zpětně hodně pomohl ke slávě i samotnému autorovi předlohy. King měl vůbec hned na začátku velké štěstí, že se jeho knih chopili mistři typu Kubricka a De Palmy, a udělali mu svými snímky tu nejlepší možnou reklamu.] ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Hvězdičku přidávám za poslední scénu, protože při ní jsem se málem udusila žvýkačkou. Jinak mám s celým filmem problém hlavně proto, že si tak nějak nemůže vybrat, jestli té Carrie fandí nebo ne. Rovněž mi vadila přílišná béčkovost nebo jakási neumělost některých záběrů (hlavně z Whiteovic domácnosti) - rejžovi zkrátka jde lépe vyprávět zaslouženou šikanu na školním hřišti než dlouhodobý psychický teror pod taktovkou fanatické matky - každá taková scéna skončí přehlušujícím se řvaním a krkem už vám potom leze jak matka, tak dcera. Ale svatý Sebastian je se zářícíma očima proklatě sexy. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

"JÁ JDU, MAMI. NEMůŽEŠ MĚ ZASTAVIT A UŽ SE O TOM NEBUDEME BAVIT." Kingův první román, který se jako první dočkal zfilmování a jehož filmová podoba byla prvním velkým úspěchem Briana De Palmy (a naučila nás, co je to telekineze). Tenhle film mě kromě mnoha jiných věcí (např. pro DePalmu typických pečlivě promyšlených a naaranžovaných dlouhých záběrů a vynikající Sissy Spacek) vždycky fascinoval svým netradičním, nesmírně působivým použitím filmové krve. Ani v jedné z obou slavných krvavých scén není krev prolita násilně - ve sprše jde o krev menstruační, na plese zase o nastrčenou krev z prasete - a přitom vás pokaždé zasáhne mnohem víc, než kdyby stříkala z nějakého podříznutého hrdla. Protože tahle krev není jen nějaká hustá tekutina vypadající dobře na plátně, je to šarlatové stigma, které vás poznačí jako v obou případech hlavní hrdinku, symbolizujíce nejprve její proměnu v ženu a později ve vražedný stroj. Není možné, aby na vás krev, spouštějící se za idylické hudby po Carriině pihovatém stehně a unikající jí mezi prsty, nesmazatelně neulpěla a jako Carrii vám na plese neslepila vlasy a nevpila se vám do výstřihu, měníce vás před zraky všech z princezny zpátky v Popelku a následně v nelítostného anděla zkázy. Je to krev, kterou už ze sebe nikdy nedostanete. Za zmínku stojí také ironické pojednání náboženského fanatismu, viz. scény kdy matka ztluče Carrie knížkou s biblickými texty nebo Carrie matku ukřižuje. Jeden z nejdrastičtějších a nejsmutnějších filmů, jaké jsem kdy viděl. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Problémy dospívání perspektivou Stephena Kinga aneb „Teď jsi žena“. Příběh nevelkého rozsahu a spíše povídkového charakteru se začíná se odvíjet od pozoruhodné situace. Voyeurská kamera projíždí dívčími šatnami až ke sprchám, kde lačně spočine na obnaženém těle hlavní hrdinky – introvertní a proto nenáviděné Carrie Whiteové. Carrie Whiteová zrovna dostává první menstruaci a erotikou prodchnuté ovzduší jako břitva rozřízne její lehce psychopatický výstup. Je to první z nečekaných žánrových metamorfóz, v nichž si De Palma libuje. Nejdříve psychologické drama, sem tam nějaký náznak mystéria, pak rozverná momentka jako z high school komedie (drezúra neposlušných žaček) a v posledních dvaceti třiceti minutách brutální teror, z něhož mě málem obléval studený pot. S vykreslením charakterů si nikdo moc práce nedal, krom Carrie mi všichni přišli až moc dobře čitelní a pouze sloužící jistým účelům vyprávění. Pošahaná matka, zlá spolužačka a její zlý kamarád, hodná spolužačka a její hodný kamarád, samaritánská učitelka… Hororová klasika. Jistě, mohli bychom polemizovat nad tím, do jaké míry je Carrie hororem a kde začíná seriózní „teen“ drama, jenže má to cenu, když vašim převládajícím pocitem po skončení bude stejně jenom zděšení? V průběhu filmu jsem měl tendenci odstřelovat jej pro jednoduchost, přímočarost a otravnost předvídatelných scenáristických postupů, ale konec mi vytřel zrak a z pusy sebral všechny rýpavé připomínky. De Palma u mne jako mistr budování napětí a neotřele komponovaných scén (nikoliv jako zdatný vypravěč) opět o pár příček stoupl. Od zhlédnutí Osvícení nepamatuji hororové scény srovnatelné kvality. Kéž bych ke Kubrickovu majstrštyku mohl přirovnat i zbytek filmu. 80% Zajímavé komentáře: kiddo, tron, choze, Trainspotter, Cimr, liuk ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Carrie patří k těm méně známým (avšak skvělým) dílům spisovatele Stephena Kinga, zároveň však k emočně nejtíživějším a nejsilnějším filmovým zážitkům vůbec. Příběh začíná jako pouhopouhé školní drama o nesmělé dívce, ale končí jako drsný thriller, kdy si přejete, aby ona andělská tvář, obdařená darem telekineze, zúčtovala se stádem plným opravdových zrůd a vystavila jim krvavé vysvědčení. Závěrečná plesová sekvence, ve které se Carrie promění z ošklivého káčátka v běsnící královnu smrti a rozpoutá krvavá jatka - se okamžitě zařadila mezi moje nejoblíbenější filmové scény. De Palmova nesmrtelná, hororová klasika. ()

Galerie (126)

Zajímavosti (61)

  • Ve scéně, kde se Sue (Amy Irving) baví s Tommym (William Katt) u zapnutého televizoru, v televizi právě začíná film Souboj u El Diablo (1966) s Jamesem Garnerem, jehož jména je možné zahlédnout v titulcích. (m.xFuck)
  • Filmový debut Betty Buckleye. (Karlos80)

Související novinky

Fincher a nakažení teenageři

Fincher a nakažení teenageři

24.02.2008

V dobách, kdy hippies už byli trapní, ale David Bowie ještě všem připadal jako příliš velký pošuk\", tedy v polovině 70. let, se odehrává komiksová série Charlese Burnse Black Hole. Metafora na… (více)

Sissy zpět na místě činu

Sissy zpět na místě činu

21.02.2005

Doma ve vitríně se jí leskne jedna pozlacená soška Oscara. Sehrála řadu charakterních rolí, ale v současnosti znovu začíná koketovat s napínavými filmy. Řeč je o Sissy Spacekové, rodačce z Texasu.… (více)

Reklama

Reklama