Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 5

Recenze (892)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

U mě mají zkrátka ty filmy s Dicapriem neskutečný tah na branku. Hodně se mi líbilo, že Leo nezklamal ani v akční poloze a celkově jsem se nenudil ani minutu a ačkoliv ten konec byl lehce naivní, skvěle jsem se u filmu bavil a Mark Strong mě zde bavil snad ze všech rolí nejvíce...9/10 ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Chce radši do Ameriky hezky vcelku než do Ráje roztrhanej na kusy?" Jenže to nezná heslo amerických tajných služeb: Nepřátel se nelekejme, spojence podrážejme a na životy informátorů nehleďme. V Labyrintu lží jsem našel hodně pravdy o současném světě, jen se nám ta příčina zaměnila za následek. Pokud by totiž jedna nejmenovaná světová mocnost nešířila demokracii do zemí, kde o ni nikdo nestojí, a nepožadovala za své služby ropu do každé domácnosti, tak by se alláhuakbaři neobtěžovali poctít je svou výbušnou návštěvou. Jenže tady vycházíme z toho, že oni si začali. Beru to na vědomí a bez užití waterboardingu přiznávám, že tohle mě bavilo. Mělo to napětí, nebálo se to humoru a chvílemi si to se mnou i hrálo. A to já mám rád. ()

Reklama

sepp 

všechny recenze uživatele

Je to zvlastni, ale ac vim, ze me tento snimek neoslovil nicim novym ci inovativnim, pri zaverecnych titulcich jsem z nej mel neuveritelne dobry pocit, ktery pretrvava nadale. Mozna je to naivni, dalsi zplostely pohled na svet tajnych agentu a americkych spionaznich agentur. Ale i pres nektere mezery ve scenari je pribeh kompaktni, nenasilny a i romanticka linka je decentne a vyvazene zakomponovana, bez nejakych prebytecnych emoci, kterym by divak stejne neuveril. K tomu si pripoctete akuratne davkovanou akci a mimoradne "civilne" hrajiciho Crowea, jehoz postava je i pres celkem malo prostoru stejne hlavni jako ta DiCapriova (ten tu naopak zase svoje gesta prehrava jak jsme na nej zvykli, vyjimka z Chyt me kdyz to dokazes se opetne nekona). Celkem prijemne prekvapeni. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AMERICKÉMU GANGSTEROVI bylo (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí a zapamatovatelných scén, které se sice stane klasikou, ale přitom se jedná o sázku na jistotu. LABYRINTU LŽÍ je (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí (ale se zapamatovatelnými scénami!), které se nestane klasikou, protože se jedná o průměrnou, rutinní a schématickou podívanou._____ Depersonalizované, značně cynické vidění světa je pro Scottovu tvorbu typické, ale nevnímal bych ho jako chladné (nakolik osvěžující je románek se sestřičkou, kterému není dán plný průchod!). Epičnost vyprávění, v němž se spolehlivé informace distribuují skrze média a moderní techniku, zatímco klíčové informace jsou nám v dialozích zatajovány, popř. je nutné je hledat mezi řádky, je typická pro obě poslední scottovská díla. Zatímco ale v tom předposledním je potěšení ze setkání dvou ústředních protagonistů oddalováno až do samého konce, kdy nedojde k výraznému vyjednání, ale naopak rozumnému vyříkání a předtím jsou (žánrové) světy policisty a dealera stavěny do protikladů, v tom posledním stojí postavy DiCapria a Crowea na stejné straně a ve stejných světech, ale jejich přístup je zcela odlišný. Ryze efektivní, rychlá a přehledná akce (stříhá se každou třetí sekundu, je snímána v polocelcích, popř. detailech) je součástí vyprávění a film tak zůstává po celou dobu kulturně velice citlivý, na rozdíl od černobílé kovbojky KRÁLOVSTVÍ._____ Jsem sice v menšině, ale filmy, v nichž se neustále pracuje (a to i v těch případech, kdy se pomáhá synovi na záchodě a dcera se veze do školy) a v nichž postavy za pochodu přemýšlí a diskutují, mi přijdou velice opojné. Stejně tak i ty, v nichž nedochází k vyjednání mezi dvěma různými žánry (jako v AMERICKÉM GANGSTEROVI), ale v nichž se v jednom thrillerovém žánru vyjednává na poli "bratrském" (srovnej NEPŘÍTELE STÁTU a SPY GAME s LABYRINTEM LŽÍ). 9/10 ()

Arx 

všechny recenze uživatele

Stokrát omýlaná věta, že Ridley Scott neumí natočit španý film se opět potvrdila. Labyrint lží těží hlavně s výborného obsazení Leonarda DiCapria a charismatického Marka Stronga. Russel Crowe dostává ve filmu velmi málo prostoru. Hraje opět dokonale ale působí spíše jako takový zábavný doplněk filmu. Jeho role ve filmu je z 80% starání o rodinu a z ní pramenící komické situace. Labyrint lží je zkrátka film DiCapria. Jeho naprosto sugestivní a lehce uvěřitelný výkon je to co zvedá film a jen díky němu je těch 128 minut přepálené stopáže přípustných. Jde totiž spíše o konverzační film a k tomu potřebujete herce, který dokáže upoutat. O akci se postará až závěrečná půlhodinka, kdy dojde na lámání chleba. Při scéně, kdy DiCapria mučili jsem naprosto oněmněl a v kině zavládlo hrobové ticho. Co řící závěrem? Ridley Scott opět natočil skvělý film ale bohužel pro mě nepochopitelně přetáhnul stopáž a jde spíše o konverzační film, který místy postrádá akci. To je bohužel také důvod proč dávám "jen" 4 hvězdičky. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Klíčové výbuchy nebyly vytvořeny digitálně, ale byla použita skutečná trhavina. (HellFire)
  • Komparzistům ve scénách z chudých čtvrtí bylo řečeno, aby si sundali vše, co má nějakou cenu, včetně snubních prstýnků. Argumentem bylo, že by to jejich postavy všechno stejně vyměnily za drogy. (Othello)
  • Scény z Mnichova se natáčely na rušných amerických ulicích. Dopravu zde filmaři mohli zastavit jen přímo při natáčení a německé rekvizity tam tedy byly přidávány už několik dní před natáčením. Řidiči tedy byli trochu zmatení z toho, že na sloupech se objevovaly dva druhy nápisů - v jedné barvě například Central Avenue a hned pod tím v jiné Charlottenstraße. (Othello)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama