Reklama

Reklama

V Riu si musí každý policista vybrat mezi úplatky, odchodem nebo bojem. Oni si vybrali boj... Kapitán Nascimento jako velitel elitní jednotky brazilské policie, zvané BOPE, vede válku s drogovými dealery už několik let. V Rio de Janeiru je přes 700 slumů ovládaných po zuby ozbrojenými dealery. Mají HK, Uzi, AR-15, zbraně, které se v jiných zemích používají ve válkách. Tady jsou v rukách gangsterů. Jejich střela prolétne autem jako papírem. Ve městě, jako je Rio, nechodí policie do favel bránit zákon. V Riu závisí mír na rovnováze mezi gangsterskou municí a korupcí policistů. Když jde čestný policajt do favel, obvykle se něco semele. Matias a Neto byli přesně ti, kdo ještě věřili, že policie může konat správně. A právě ty potřebuje kapitán Nascimento, aby z nich mohl vychovat své nástupce. Vede tuhle krutou válku už pěkně dlouho a začíná jí mít plné zuby. A taky čeká syna... Film, zachycuje se syrovou a dynamickou otevřeností příběh inspirovaný skutečnými událostmi, které se odehrály v riodejaneirských favelách v roce 1997 těsně před návštěvou Svatého otce z Říma. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (644)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Bráulio Mantovani .. Elite Squad skvěle našlápne, jenže pak zakopne a do konce dělá jen nepřesvědčivé kotrmelce, schované pod rouškou módní autentické formy s vyklepanou kamerou, divným voice-overem a černobílým viděním problémů. Divím se, jak tento poměrně špatně napsaný, kostrbatě vyprávěný, lacině kontroverzní pseudodokument každý bez žvýkání jen polkl - tím dostal do sfér podvědomí vcelku příjemnou povrchní chuť, ale unikl odtažité pachuti jádra! ____ Němčouři mají z takových silně pravicových snímku jistě odůvodnitelnou radost... 50%. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Na hrubé pytle ze slumů hrubá záplata lebky probodnuté dýkou - až si člověk vzpomene na jednu z epizod Itchy a Scratchy a nápis na policejním voze: "To protect and sever". Hoši z BOPE dávají policejní brutalitě nový rozměr a řekněme si otevřeně, že třeba taková výslechová metoda "Najdi pravdu v mikrotenovém sáčku" respektuje základní lidská práva stejně jako chlapci z favel životní styl straight edge. Vítejte v Riu! Filmařsky znehodnoceno hodně slabou první půlkou, kdy se Nascimentův voiceover marně snaží zakrýt nevhodně zvolenou strukturu vyprávění - výsledkem je pak celková neucelenost a mizerný emoční dopad. Příběh o elitních černokošiláčích, co si do akce neberou helmu ani pouta, navíc může svádět k myšlence, že to celé Padilha natočil s na bok učesanou patkou a malým hřebínkem pod nosem, ale neměl bych mu to za zlé, protože: a) kriminalita v rodném městě ubírá na liberálním přesvědčení, b) vyprofiloval se jako naprosto ideální režisér pro nového, podobně orientovaného, Robocopa. Osobně si myslím, že by toho detroitského plecháče uvítal i doma v Riu, kde by k těm opáleným Clarencům Boddickerům pravidelně pronášel své: „Dead or alive, you're coming with me!“ ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

O třídu slabší než Město bohů, ale stále je to drama, které má obrovskou sílu. Nejhorší na všem je, že jsme nuceni sledovat peklo na zemi očima toho vůbec nejkrutějšího policisty, jehož jednání se nám v průběhu děje čím dál více hnusí, ale zároveň čím dál více chápeme, že jinak to prostě nejde. Ať už jde o mučení a střílení dealerů, nebo ten neskutečně tvrdý vojenský výcvik, jenž se v jednu chvíli opravdu těžko sleduje. Každopádně José Padilha dosáhl svého a představil nám společnost tak bezútěšně spustošenou a zkorumpovanou z obou stran zákona, že na něco takového jen tak nezapomenu.. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Rio de Janeiro není jen sluníčkové město s Ježíšem na kopci. Favelami protékají drogy (a odpadky), policejními kapsami zase peníze. Proto jsou tu pánové z BOPE, kteří dělají to co je třeba, jakýmikoli nezbytnými prostředky. Režie parádní, vizuálně nápadité a scénář zajímavě rozvíjí hned několik myšlenek s velkým sociálním přesahem. Ať už jde o dušení igelitovým pytlíkem nebo boje cti proti systému (a samozřejmě zachování stávajícího pracovního poměru) vždycky tne do živého. Takže kam jste to chtěli jet na dovolenou? Do Ria? ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Záležitost, která rozhodně stojí za pozornost, avšak mě osobně bavila až od druhé poloviny. Vlastně když to vezmu kolem a kolem, tak celé to graduje až ve druhém díle, takže tento film představuje jen seznámení s "krásami" ulic Ria de Janiera, jeho slumů, zkorumpovaných policistů i drsňáků z vojenské policie. Druhá polovina filmu je zaměřena na poslední zmíněné a jejich výcvik, kdy se hlavní hrdina, velitel této skupiny, snaží rekrutovat a vycvičit svého nástupce. Sám hodlá zamířit na vyšší post, ale o tom už ve Vnitřním nepříteli. 80% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (11)

  • Hlavní postava Roberta Nascimenta (Wagner) byla pojmenována podle zločince Sandra Nascimenta, který byl zastřelen policií 12. 6. 2000 po únosu autobusu, o němž pojednává dokument Ônibus 174 (2002). Inspirací pro postavu byl skutečný příslušník jednotky BOPE a spoluautor knižní předlohy Rodrigo Pimentel, který se objevil v malé roli v pokračování filmu Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010). (Caaslav)
  • Finální verze filmu byla mírně odlišná od uniklé nelegální kopie, která se objevila na pirátských webech. Byla přidána jedna nová scéna a posloupnost některých scén byla zpřeházena. Režisér nikdy neuvedl, zda důvodem k tomuto kroku, byla uniklá kopie. (DaViD´82)

Související novinky

Padilha si opět vyšlápne na zkorumpované poldy

Padilha si opět vyšlápne na zkorumpované poldy

15.04.2013

Brazilec José Padilha, který se proslavil dvěma díly nekompromisního nářezu Elitní jednotka, pořád bojuje s remakem RoboCopa. A přestože ho tato zkušenost před několika měsíci přiměla prohlásit, že… (více)

RoboFassbender?

RoboFassbender?

26.09.2011

Není vyloučeno, že Michael Fassbender si po roli androida v Prometheovi Ridleyho Scotta střihne další sci-fi roli. Dokonce jednu z nejikoničtějších vůbec. Brazilský režisér José Padilha, kterého… (více)

A remake RoboCopa vám přináší...

A remake RoboCopa vám přináší...

13.03.2011

Darren Aronofsky? Kdepak, ten od projektu dávno odstoupil kvůli odkladům, způsobeným finančními problémy studia MGM. To se mezitím otřáslo z nejhoršího a rozběhlo jak práce na Hobitovi a třiadvacátém… (více)

Reklama

Reklama