Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Skupina deseti turistů se vydává z přístavu Rejkjavíku na výpravu za pozorováním velryb. Vinou jednoho z nesourodé směsi cizinců je vážně zraněn kapitán lodi a umírá. Celou výpravu odváží z nepohyblivé lodi velrybář z podivné rodiny bydlící na palubě jiné, ještě podivnější, zchátralé bárky. Když se všichni turisté ocitají na její palubě, téměř okamžitě jim dojde, že nebyli zachráněni, ale uneseni. Tříčlenná rodina šílených velrybářů v čele z bláznivou matkou na nic nečeká a ihned zahájí vražedný a krvavý hon na všechny živé na palubě. Začíná boj o život v uzavřeném prostoru lodi s krvežíznivými psychopaty. Kdo z celé skupiny turistů přežije? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Ukázkový zmatek odehrávající se převážně v temnotě. Jenže to není temnota mrazivá vyvolávající husinu, ale temnota nasírací, ve které není nic vidět. V těch záblescích světla vyplouvá na povrch neskutečná idiocie přítomných obětí, které si za své debilní chování zaslouží velmi bolestivou smrt. Za něco stojí jen rodinka islandských retardů, jejichž potenciál zůstal bohužel nevyužit, což se dá říct i o atraktivním prostředí velrybářské kocábky. 10% ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Ne že bych se chtěl chlubit, ale na Islandu jsem byl taky na pozorování velryb bývalou velrybářskou lodi, no a probíhalo to tedy úplně jinak... Vlastně až na to, že jsem taky žádnou velrybu pořádně neviděl, jenom nějakou tu velrybí ploutev. Ale to nevadilo, byla to hezká plavba. Jen na lodi nás bylo nejmíň čtyřicet, měli jsme plovací vesty, pod nimi outdoorový ohoz a ne jeansy a kabáty, mezi turisty nebyli žádní ožralí Arabové ani charismatičtí černoši a hlavně - nikdo nás nechtěl během plavby zabít. A to je myslím škoda, protože hru na zabíjenou bych si s onou praštěnou islandskou rodinkou klidně zahrál. Stará bába, hrbatý degen a jen jeden relativně "normální" chlap, ovšem poněkud sešlý a dýchavičný, takže naprostá brnkačka, určitě bych je jednoho po druhém hravě dostal hasičskou sekerou nebo harpunou. A to by byl potom teprve pořádnej biják, a ne jako tahle podivná, nedomrlá a málo záživná vyvražďovačka! A jedna technická námitka - myslíte že je reálné, aby kapitán lodi, navíc starý zkušený mořský vlk, ledabyle pustil kormidlo a šel čumět na palubu, co se to tam k čertu děje? ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Země původu a prostředí velrybářské lodi znělo pro horor velmi lákavě a zároveň nezvykle, proto jsem se na RWWM docela těšil, respektive jsem na něj byl zvědavý. Dopadlo to bohužel hůře, než jsem doufal. Chyba není v režii, ale spíše ve scénáři, potažmo v hereckém obsazení, takže bych Júlíovi Kempovi radil, aby propříště obměnil tým. Tak nesympatická, nebo spíše neuvěřitelně stupidní banda charakterů nebyla k vidění už hodně dlouho. Ti lidé tam vyloženě hledali příležitost, aby se mohli nechat zabít, vrahouni se naopak snažili umožnit svým obětem útěk. Ke zhlédnutí nedoporučuju, všechno co zde není nepovedené, jsme už měli mnohokrát možnost vidět v lepším provedení. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

film působí značně nesourodým dojmem, nicméně rád bych se pokusil tady nastínit představu, že ačkoliv tento dojem obvykle následují negativní hodnotící posudky, v případě Reykjavik Whale Watching Massacre se nabízí i relativně pozitivní interpretace. některé situace jsou zřetelně velmi dobře promyšlené, totiž zejména ty, které se k předchozím událostem vztahují neočekávaně a ironicky. jiné působí naopak jako naprostá faux pas a to tak zřetelná a do očí bijící, až neuvěříte, že by mohla uniknout samotným tvůrcům. diváci, kteří jsou sledování slasherů uvyklí, nebo kteří tento subžánr vedle jemu podobného hixploatation vysloveně vyhledávají, si nemohou nepovšimnout několika obvyklých schémat, jako ani typických prvků, které je doprovázejí. s jistou zkušeností jde ruku v ruce také oprávněné sebevědomí, s nímž si dovolují do značné míry trefně předjímat budoucí vývoj událostí a přede vším ostatním osud postav. stačí několik skromných indicií. je rovněž obvyklé hodnotit takto předvídatelné snímky negativně, a oceňovat oproti nim nepředvídatelné, u nichž i pro zkušeného diváka fungují efekty napětí a překvapení (jindy eliminované rozpoznáním vzorců). fascinující na Reykjavik Whale Watchcing Massacre je potom skutečnost, že vykazuje známky obojího, jak jsem se už ostatně pokusil lehce naznačit výše. zcela jednoznačně rozehrává některá z obvyklých schémat. například na samotném začátku vedle sebe klade dvě kamarádky, které se rozhodly vyjet na Island a domluvily si na druhý den vyhlídkovou plavbu s pozorováním velryb. stejně jako u početné řady dalších charakterů jsou i osobnosti a životní přístupy obou mladých žen velmi efektivně (rychle a výmluvně) a pochopitelně i zjednodušeně naexponovány. už z toho by bylo bývalo možno odhalit, jak to s tou kterou z obou žen na konci dopadne, kdyby scénáristé pracovali se schématy důsledně. nicméně bude tomu právě naopak. v případě jiné postavy, opileckého francouzského turisty, ovšem indicie povedou právě k osudu zřetelně nastíněnému už v okamžiku, kdy se objeví na scéně. to byly jen příklady, ostatní postavy přispívají svými osudy spíše obojímu a stvrzují ambivalentní vztah filmu k obvyklým scénáristickým konvencím. výsledek je vyvážením obou přístupů a tedy ani přizpůsobivý divák, schopný uvyknout na alternativní přístup, nemůže nabýt žádných jistot dříve než krátce před vyústěním samým. v tomto ohledu přiznávám filmu velký kredit, nicméně z toho musím záhy slevit. tvůrci svou metodu - ať už je výsledkem důmyslné práce, nebo naopak nedůsledného amatérismu - radikalizují a vnášejí značný zmatek i do chování postav. zde nastávají ty neodpustitelné přešlapy, které jsem už zmínil. i do těch z principu nejméně realistických žánrových filmů je potřeba vnést realismus alespoň v podobě adekvátních reakcích postav, přejí-li si tvůrci, aby jejich snímky působily po dobu jejich sledování uvěřitelně a fungovaly v něm efekty napětí a překvapení. nezdaří-li se tvůrcům, aby jednak charaktery postav nepůsobily uměle a repliky “nešustily papírem” a za další aby chování a jednání postav nebylo nepřiměřené (čehož je mimochodem nesmírně obtížné dosáhnout, zejména v těch nejméně realistických žánrech, a vyžaduje to velké scénáristické nadání a neméně i řadu zkušeností), upadá spolu s tím na uvěřitelnosti celá dramaturgická výstavba filmu. slashery (i když RWWM slasherem tak úplně není, přejímá odtud několik prvků v druhých dvou třetinách) jsou na tom založené. nevzbuzují-li napětí, nedrásají-li nervy a nepřekvapují-li diváka, neplní svou hlavní a snad i jedinou funkci a nebudou mít úspěch. žánrová tvorba je zkrátka založena na obchodních principech a nezbývá, než se striktně snažit naplnit základní požadavky. v opačném případě filmy propadnou a pozitivně je ocení jen nahodilí nezkušení, či nenároční diváci, popřípadě poučení recenzenti, kteří v nich objeví osvěžující výjimky. () (méně) (více)

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Islandský masakr na rybářské lodi. Vezmu tady trošku ohled, na rok vydání u tohoto Hororu. Na tu dobu, né úplně nejhorší vyvražďovačka, v celkem originálním prostředí. Postavy za mě nejsou až tak úplně nesympatické (fandil jsem černouškovi) a vše ostatní, jako třeba chování a reagování na určité situace - můžete to brát jako parodii, je to v žánru  Horor / Komedie. Každopádně, Gore celkem dobré, krve a vražd, je tu dost, sem tam nějaká ta morda byla i vtipná (top scéna - střela z harpuny). Nic co bych chtěl vidět znovu, je pravda, že to bylo chvílemi dost nudný, ale na jedno zhlédnutí, why not. Co jsem se tak díval, tak čistě islandský Horory, jsou jen tři. (449. hodnocení) ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Gunnar Hansen ztvárnil postavu kapitána Pétura, ale během post-produkce byl jeho hlas předabován. (Cheeker)
  • Na Islandu byl film představen jako zástupce žánru "Tryllir", což je něco mezi thrillerem a hororem. (Cheeker)
  • Ve scéně, kdy je jeden z věznitelů střelen světlicí do oka, padá do vody. Po několika následujících scénách je ale zpět na lodi a suchý. (Listeroman)

Reklama

Reklama