Reklama

Reklama

V roce 1641 je ve francouzském vězení Skot James McCullen shledán vinným z prodeje zbraní oběma stranám konfliktu. Před vykonáním rozsudku vyřkne poslední slova o tom, že klan McCullenů je velký a mocný a že moc jeho synů poroste i po dlouho po jeho smrti. Místo popravy ho však čeká rozžhavená železná maska, kterou je odsouzen nosit až do své smrti... V nedaleké budoucnosti mluví na fóru McCullanův potomek, mocný zbrojař. Představuje nanomity – dokonalé mini vojáky. Původně sloužili v lidském těle k likvidaci nádorových buněk, ale podařilo se je naprogramovat tak, aby jedli prakticky cokoliv, například kov a beton, a ničili tak nepřátelskou techniku a budovy. Pak jsou dálkovým ovladačem zkratováni, aby nedošlo k další nežádoucí aktivitě. Druhý den ráno má být vyexpedována z McCullanovy továrny v Kyrgyzstánu další várka bojových hlavic s nanoroboty. Dva vojáci Duke a Ripcord, kteří vezou v koloně aut kufr s nanohlavicemi, si všimnou chybějícího průzkumného týmu na 40. kilometru. Vyhlásí pohotovost a vrtulníky potvrdí, že radar nic nehlásí. Najednou se ale zničehonic objeví jakoby mimozemské letadlo a oba Apače sestřelí. Vojenská vozidla se rozptýlí, podivný letoun střílí i po autech a ničím nejde zničit. Pak se na zemi objeví jakýsi výsadek vojáků, které vede štíhlá černovlasá žena. Nezastaví je ani granáty. Duke odnese zraněného kamaráda stranou a vrací se pro kufr. Žena se mu s několika vojáky postaví. Vyjde najevo, že se znají, jmenuje se Anna. Najednou se z oblohy snese další neznámý stroj a z něj další „muž v černém“. Ten začne likvidovat Anniny vojáky. Duke Anně pomáhá. Objeví se další žena se zrzavými vlasy a muže v černém zastřelí. Anna nakonec odletí bez kufru, ten nechá Dukovi. Za Dukem přijde zrzavá žena se svými muži a chtějí kufr. Jsou prý tajná jednotka – jako hologram se jim představí velitel jednotky, generál Clayton Abernati aneb generál Hawk. Je prý ve zvláštní jednotce. Jeho tým Alfa je prý dopraví i s kufrem k němu. Během letu Duke zjistí, že zrzavá žena je u speciální jednotky – je v ní Brit, Maročan a muž, který nemluví. Chce se k nim přidat. Na základně zjistí, že se jedná o útvar G. I. Joe, který formálně neexistuje, ale slouží u něj ti nejlepší z nejlepších. Jednotka se snaží zjistit, kdo je napadl, proč a kdo za jejich nepřáteli stojí... (TV Prima)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (1 213)

Zíza 

všechny recenze uživatele

Shlédla jsem to za 3 hodiny čili se samým "stop" a "play". Takže mě to zase až tak nenudilo. Přesto jsem měla sto chutí některý bojívý scény přesunout. Zbytečně dlouhá stopáž, za 80 minut by to šlo určitě sfouknout líp. Je moc pěkné, že se všichni znali, měli společnou tragickou minulost a kdesi cosi. Samý kecy. Je to koukatelný, ale člověk u toho nesmí zapnout mozek. Takže jestli chcete vypnout a to natvrdo, pusťte si to. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Začal bych vtipem: Víte, co se mi nejvíce líbilo na G.I. Joe? Trailer na novou romcom s Kačkou Heigl a Butlerem, který běžel před filmem. ____ Pět poznámek – ke střihu, vertikalitě, sexualitě, multikulturalismu a instrumentalismu: ____ 1, V polovině a na konci šedesátých let řada amerických filmů experimentovala s rychlejším tempem střihu. Dnes je střih u většiny filmů rychlejší než v jakémkoli jiném období. Ve skutečnosti může rychlost střihu brzy dosáhnout svého stropu; je těžké představit si celovečerní film, kde by trval záběr v průměru méně než 1 sekundu. Lze tuto hranici nějak prolomit a překonat? Lze, takovým malým podvodem, protože hranice jedné sekundy se zachová, ale akce se přesto bude zdát rychlejší. Jak? Jednoduše, akce se neodbude sekvenčně, ale simultánně, tzn. že se rozdělí do dvou až třech míst a mezi nimi se přestříhává. Kupříkladu souboj ninjů a přestřelka mezi vojáky se tak neodehraje postupně za sebou, ale přestříhává se mezi tím. Stejným způsobem se řešila hranice minimální délky záběru v závěrečné obří sekvenci v Transformers 2. Stejným způsobem se to řeší i zde. Abych se ale přiznal, tak tenhle typ řešení akce nepovažuji za šťastný. Nejde tu vůbec o přehlednost, nebo nepřehlednost akce, ale o to, že takovéhle přestříhávání ruší potěšení z kontinuity akce, z její výstavby, a akce tím ztrácí parametry „malého příběhu". Když si vybavím všechny americké akční filmy z 21. století, sedlo mi stoprocentně opravdu jen máloco. A tak stejně jako pojmenoval Havel proslulým skvostem „humanitární bombardování“ intervenci do bývalé Jugoslávie, i G.I. Joe akcí přetéká, ale je to jen jako, takové humanistické, neškodné, nijaké... taková humanistická genocida diváka. ____ 2, Američané přistáli na Měsíci léta Páně 1969. Do stejného období spadá počátek rychlejšího střihání v amerických filmech, viz bod jedna. Náhoda? Nikoliv náhoda, nýbrž počátek vertikální éry, utužené o pár let později „vertikálním" opuštěním Země ve Star Wars. I G. I. Joe je filmem vertikálním. Odpovídá tomu vertikální poster rozdělený na nebe a peklo, nebo spíše nadsvětí a podsvětí bez morálního významu. Jen peklo je umístěno nahoře, protože to je pro teenagery víc cool. Dále je ryze vertikálním problémem potýkání se s gravitací (černoch se chce hrozně moc stát pilotem; Eiffelova věž zase doplatí na přitažlivost) nebo neustálé přecházení mezi hydrosférou (id - oceán nevědomí), povrchem (ego) a atmosférou (superego - svědomí, božský dohled). Vertikalitě odpovídá i rozdíl v záběrování mužů a žen – u mužů se začíná záběr nahoře na hlavu-mysl, u žen zpravidla dole na zadek-povrch. První záběr na muže a ženu se tedy v G.I. Joe liší. V prvním případě pohlížíme „do“, kdežto ve druhém „na“. ____ 3, Na posteru si dále můžeme všimnout, jak na něm jsou ženy natočeny bokem, aby vyniklo poprsí a hýždě, zatímco muži anfas. Když se poprvé ve filmu objeví hologram, je na něm Dennis Quaid ve 2D. Ani ne o pár minut později se na hologramu zjeví tuším Sienna Miller... ve 3D. Kupodivu se ani v jednom z vtipů nešprýmuje o suspenzorech, přitom jsou povinnou součástí hi-tech obleků. Mužské pohlavní orgány prostě stále patří do oblasti intimity a soukromí, zatímco ženské pohlavní znaky a orgány jsou už dávno „veřejným majetkem“, nad jejichž masovou přítomností ve veřejném prostoru se už nikdo nepozastavuje vyjma několika feministicky orientovaných kritiků, kteří naprosto marně upozorňují na zneužívání a deformaci obrazu ženy, na devalvaci ženy do pozice objektu apod. A za druhé si můžeme povšimnout, že mužští hrdinové tu často vystupují „bez tváře“, není jim vidět do obličeje, mají ho částečně zakrytý nebo znetvořený, na rozdíl od ženských protagonistek. Mužská postava je zde pouze jakousi nekonkrétní siluetou, kterou vyplňujeme vlastními rysy, vlastní identitou. Absence tváře umožňuje, podobně jako v pornografických filmech, mužskému divákovi identifikaci s hrdinou příběhu, zatímco ženský obličej zůstává co nejvíce odhalený pro potěch oka. ____ 4, Americká hyperkorektnost za vlády Billa Clintona je nejvíce patrná asi z prvního Matrixu, kde po boku stanuli černoch a dva běloši, žena a muž, kdy muž (Keanu Reeves) je ke všemu míšenec. I G.I. Joe touží xenofobii nějak obejít, vždyť tu máme bělocha, asiata, černocha i post-koloniálního half-černocha Saïd Taghmaouia. Jenže volba herců tady odpovídá spíše nutnosti po snadno zapamatovatelných a od sebe odlišitelných hrdinech, kde nulovou hloubku vyvažuje signifikantní a čitelný „venek“, podle něhož postavu ihned poznáme. Proto patří mnohem větší uznání režisérům, kteří ve svých filmech pracují třeba jenom s bělochy a jsou nuceni je odlišit vnitřně. Nadto se stojí zamyslet nad tím, jestli není nějaká souvislost mezi Marlonem Wayansem a šimpanzem ze Speed Racera? Ano, oba „primáti“ jsou zdrojem humoru. ____ 5, G.I. Joe není, jak se občas tvrdí, náborový leták, který má ukázat klukům, jak bude vypadat armáda ve věku, kdy už budou dost staří, aby se mohli nechat naverbovat. Ve skutečnost je G.I. Joe konverzí počítačových her, zejména Gears of War a Dead Space, viz všechny ty pulzní pušky, dvě odlišné frakce, „vypnutá“ krev, kooperativní multiplayer, rozmanitost misí, videoherní trenažer střelby, „oživování" mrtvých, briefingy z prezidentské kanceláře nebo Karolína Kurková (přesně takovýhle modelky hrály ve filmečcích z Command and Conquer). Herní estetice odpovídá i neustálé zpochybňování manuálů, konkrétně potřebu manuálu ta které postava zpochybní ve filmu třikrát. Naráží se tu zjevně na dobu, ve které kvete pirátství a ve které je dostupnost manuálu vyloučená a hráč musí, stejně jako Channing Tatum a Marlon Wayans najatí narychlo Quaidem, objevovat vše po svém. () (méně) (více)

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Asi jsem se zbláznil, ale v tomto případě kašlu na veškerou korektnost. G.I.Joe je nehorázná kravina, jenže to má jeden háček – užil jsem si jí se vším všudy a to i přes převládající zápory. Pravdou ale je, že Stephan Sommers je nekorunovaným králem brakových poct kdejakého žánru. Kam se na něj hrabe Robert Rodriguez. Somersova první Mumie se pomalu vytrácí a topí se ve svém dokonalém vektorovém slizu a na místo ní přichází CGI bordel nastolený Mumií se vracející pokračující Vanem Hesingem a končícím v dokonale vyšperkovaném G.I.Joe – sebeparodické podívané, která se nedá brát vážně. Nebo snad ano? Vidět souboj digi-spermií ve sklenici digi-vody za doprovodu hlášek: „vyhoďte ledovec do povětří“, opravdu stojí za to. Akční honička Prahou smíchá Dejvice, Staroměstskou a pražské panorama do jedné nepřehledné scény, které je ve výsledku jen pražsko-pařížským cucflekem. G.I.Joe má na své straně všechny záporná nej: nejpitomější scénář, střih, režii, nejdigitálnější CGI a dalo by se pokračovat do aleluja. Najít jednu slušně natočenou scénu je jako hledat jehlu v kupce uhlí – ne opravdu jsem se nezbláznil, jen jsem použil hlášku z filmu. G.I.Joe není pro všechny, v hodnocení je rozkročen někde mezi 4-7/10, kdy navíc záleží v jakém rozpoložení se na film vypravíte. Ale pokud popadáte hysterický záchvat při zmínkách o postavách jménem Destro, Storm Shadow či je pro vás Sienna Miller proklatě sexy a Vana Helsinga máte ve značné oblibě je tohle to ta správná volba v parném létě. Kam se hrabe Yatterman, navíc je tady těch falických symbolů o něco víc. 7/10 ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

V armádě mi nikdy nenabídli k užívání nic, co by létalo, přeskakovalo vlaky a mělo bezedný zásobník. V tomto snímku to má snad každý a navíc chlapi jsou chlapáčtí, holky jsou sexy, hlášky u mne padají na úrodnou půdu, nanotechnologické triky jsou pastvou pro oči a přesto nejsem zcela spokojen. Není to mou náročností, neboť jsem fandou nejednoho bezduchého snímku, ale spíše to bude nekonečně protahovaným dějem, při kterém snímek odmítá zemřít a zarputile se drží při životě přibližně o dvacet minut déle, než bych byl ochoten nadšeně zkonzumovat. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Ten výbuch som prežil. Ako tak.“ Blbosť, v ktorej nič nedáva zmysel (dialógy, postavy, príbeh) a kde postavy stvárajú neuveriteľné veci, odporujúce fyzikálnym zákonom a sedliackej logike. Blbosť je jedna vec, DVOJHODINOVÁ blbosť ale druhá. Hoci sa pokladám za fanúšika akcie a v detstve sa ku mne dostali dve čísla komiksu „G.I. Joe“, ktoré v slovenskej mutácii vydal Semic-Slovart, Sommersov nešťastný pokus o filmovú celovečernú adaptáciu prekročil pomyslenú hranicu a stal sa... nezaujímavou koninou. Pokiaľ by boli Arnold Vosloo, Dennis Quaid a Brendan Fraser na plátne častejšie a snímka by mala o 30 minút menej, MOŽNO by som išiel na 60%. Ale iba sa mihnú (hlavný priestor dostali finančne a inak lacní neznámi, mladí herci plus Marlon Wayans) a trvá to dve neznesiteľné hodiny. Akcie je extrémne veľa, trikov detto (až sú rušivé a paradoxne nudné) a ak sa aj chvíľku nedajbože nič nedeje, Sommers do dialógovej scény napchá akčnú retrospektívu, takže ZASA akcia. Ale aby som mu nekrivdil, akcia je miestami neskutočná (čo je plus... asi), efekty mohli byť EŠTE horšie a občas som sa dokonca pousmial („Sme ďaleko od Miami.“). A určite je to lepšie, aspoň pre mňa, ako VAN HELSING. To bola, aj keď sa tomu ťažko verí, ešte väčšia blbosť. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (43)

  • Don Murphy chtěl produkovat tento film už v roce 2003, nakonec se však přiklonil k Transformers (2007). Kameraman Mitchell Amundsen byl členem týmu obou filmů a scéna, v níž se vojáci vyhýbají letícím raketám, je odkazem právě na Transformers. (TomikZlesa)
  • Když Ana (Sienna Miller) vylézá z nabouraného auta, má na obličeji krev, ale o pár scén později už nikde žádnou nemá. (Hem.m)

Související novinky

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

31.05.2024

Sympatický rodák z Austrálie se stále vehementně snaží vymanit se ze škatulky marveláckého Thora. Nejspíš si je velmi dobře vědom toho, že ze slávy boha hromu se věčně žít nedá, proto se snaží… (více)

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

17.08.2023

Hračkářský konglomerát Hasbro spustil novou filmovou a televizní divizi, skrze kterou nyní hodlá ve velkém produkovat vlastní projekty na základě svých značek. Nová produkční společnost vznikla… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

15.10.2019

Kolem chystaného spin-offu akční série G. I. Joe Snake Eyes se dlouhou dobu nic nedělo, spousta lidí tak projekt považovala za mrtvý. Studio se ale v posledních měsících zdá být spokojené s dosavadní… (více)

Reklama

Reklama