Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do města terorizovaného zločinci přijíždí nezávisle na sobě tajemný tulák (Josh Hartnett) a mladý japonský válečník Yoshi (Gackt). Každý zde má své vlastní poslání. Když se konečně potkají, rozhodnou spojit své síly a společně bojovat proti zkorumpované vládě Nicoly (Ron Perlman) a jeho femme fatale Alexandry (Demi Moore). Celý děj je zasazen do unikátního fiktivního světa, kde se střetává realita s fantazií, do světa, kde si nemůžete být jisti ani vlastní půdou pod nohama. (LadySoir)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (175)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Bunraku patří do stejný sorty jako Sin City, Gamer, Speed Racer, Goemon nebo Scott Pilgrim proti zbytku světa, čímž se míní, že nestaví na tradičních médiích (literatura, výtvarné umění), ale spíš na těch nových (komiksy, počítačové hry). Hlavně jde ale o to, že těmto novým médiím podřizují samotný film a jeho pravidla, dokonce bych se snad nebál hovořit o nějaké vlně či hnutí. Nejdál v tomhle zašel asi mangami a anime inspirovaný „animák s živými herci“ Speed Racer. Konkrétně tady to pak znamená, že počítačové hry kontaminovaly jak příběh (čtyři typy nepřátel: běžní pochopové umírající po stovkách, osm bossů, bodyguard padoucha, závěrečný padouch), tak styl filmu (jedna akční honička braná z ptačí perspektivy kopíruje Grand Theft Auto 2, jiná akce, během níž projde Hartnett několikapodlažním vězením plným nepřátel, připomíná plošinovky). Nejinak je tomu s komiksem, který taktéž prostupuje příběhem (stylizovaný 2D postavičky, každá se svým poznávacím znakem, třeba bodyguard Kevin McKidd propojuje boj s tancem Freda Astairea) i stylem (hlavně kulisy připomínající papírmaš či vystřihovánky barmana). Odsud je i zřejmé, že vážnější rovina tu patří počítačových hrám a nějak postavy omezuje a současně prověřuje jejich schopnosti, kdežto ta komiksová rovina jim spíše nahrává a celý film odlehčuje. I ty komiksový kulisy se jistě daly během natáčení libovolně přesouvat na přání režiséra a herci tak měli k dispozici maximální svobodu co se prostoru týče – jinak řečeno kamera tu není limitována kulisami, jak je běžné, ale má nad nimi prim. ____ Bunraku lze nejlépe chápat jako americký art. Coby indie film je to takový ekvivalent evropských, blízkovýchodních či jihoamerických artů, jen s tím zásadním rozdílem, že se úplně nezbavuje čitelného příběhu. Kdybychom to měli říct v odborných termínech, tak existují čtyři způsoby, jak se postavit k filmovému příběhu, řazeno od těch nejvíce používaných po ty méně atraktivní: neomezená narace (nejčastější přístup, vševědoucí vypravěč nám podává všechny důležité informace; příběh >> styl), omezená narace (jsme omezeni jen na jednu postavu, co neví ona, nevíme ani my, situace se zkrátka komplikuje; příběh > styl), parametrická narace (film sice příběh vypráví, ale nesejde na něm; příběh < styl), vyprázdněná narace (příběh zcela absentuje, klíčový je styl filmu; příběh << styl). Jenže tyhle čtyři způsoby, kterak se postavit k příběhu, jsou odvozený hlavně z té evropské či blízkovýchodní kinematografie. Naproti tomu Bunraku nějakým způsobem propojuje neomezenou naraci s vyprázdněnou narací, příběh se stylem, a tím trochu mate. Již zmiňovaný Speed Racer na to dojel u širší veřejnosti i u kritiků. Prostě Američani, i když točí stylově progresivní filmy, tak se pořád drží nějakého alespoň elementárního příběhu. Ať už je k tomu vedou důvody komerční (jinak to neprodáme), socio-kulturní (jsme národem bytostných pragmatiků) či historické (chybějící historii si suplujeme příběhy). ____ Kdykoliv se na plátně octne Harrelson, je o srandu postaráno. Ovšem jak říkával Vančura „humor není smáti se, ale lépe věděti“, pročež se nabízí vnímat Harrelsona jako demiurga, jako architekta celého příběhu (homodiegetického vypravěče, chcete-li), který si obě hlavní postavy doslova vytvořil, vystřihl, jak se v jedné scéně naznačuje, jakož i celý svět, jehož zmenšeninu ukáže v baru tomu šermíři, jenže ten samozřejmě nic nepochopí a označí celou vystřihovánku za obrázky pro děti. Pak se ale nemůže divit, že mu pořád něco uniká a že připomíná kačera Daffyho, kterého si ve slavným díle Duck Amuck z ´53 doslova kreslí ďábelský animátor Bugs Bunny. Odsud můžeme vyřešit i hádanku, proč se ten film vlastně jmenuje Bunraku? Bunraku označuje japonské loutkové divadlo, kde se na jevišti objevovali spolu s loutkami i loutkáři. Zde je tím loutkářem, respektive vypravěčem, který se přímo účastní příběhu, barman Harrelson. Pěknej ptáček! () (méně) (více)

tomeek odpad!

všechny recenze uživatele

Ne. Nešlo to. Napoprvé jsem vypínal po 30 minutách, kdy ani souboj mě vůbec nebavil a napodruhé vypínám po dalších 15 minutách. Tiché, nudné scény s rádoby hlubokými rozhovory v těch nejkulisovitějších kulisách, jaké jsem kdy viděl (stylizaci chápu, ale tohle spíš vypadá extrémně lacině špatně), Josh je TAK strašně cool, až je to trapné a celkově netuším, na co si to hraje. Opravdu nevím, co bych dělal, kdybych na tom byl v kině. Ale tady doma je to opravdu ztráta času... radši si jdu pustit něco jiného. Dokonalé uspávadlo a když teď, během komentáře vidím těch 118 minut stopáže, chce se mi zívat. PS: Speed Racera, Scotta Pilgrima a Sin City mám rád hodně, ale tohle je čiré zlo. Za těch 45 minut, co jsem dohromady zvládl, se nestalo nic. NIC. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Od dob Dogville nesnáším studiové stylizace a filmy odehrané v papundeklových kulisách. Tady ještě navíc ta komiksová přebarvičkovaná stylizace leze brzy na nervy, a příběh je takový mix westernu, samurajů a mírně postapo. Celé to ale vypadá, jako byste třeba Mad Maxe odehráli s panenkami v domečku tříletých holčiček. ()

JJ.Gibson 

všechny recenze uživatele

Mnoho zvučných jmen ve filmu, o kterém skoro nikdo nešlyšel :) Nicméně mi neunikl! Bunraku je bizardní, to se mi líbí! Je chytlavý, což je dobře! Dá se říci, že choreografie fightů je vcelku slušná! Bohužel, postupem času zjistíte je to nějak špatně, že se zkrátka něco nepovedlo a ať se snaží sebevíc, nedokáže se vyšvihnout na šedý průměr. Jednotlivé charaktery prostě nejsou dostatečně cool, aby tento film vytáhly, snad kromě Kevina Mckidda, ten byl skvělý! Bunraku mi docela připomínal Afro Samuraje, takovým zvláštním způsobem, ale právě Afro Samuraj dokázal to, co Bunraku ne, být dost cool a přitom brutální a mnohem zábavnější! Věčná škoda, dobrých herců, zde bylo dost... ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Když se čas naplní, zlo povstane." ----- Čistokrevný úlet, který mě naplňuje radostí. Protože zhmotňuje sny a přivádí tak k životu trojrozměrné leporelo ... protože si s ničím nedělá těžkou hlavu a svému příběhu přizpůsobuje všechna pravidla (pokud rovnou nevytváří nová, která jsou mu ušitá přesně na míru) ... protože vysílá do boje kovboje bez koltu a samuraje bez meče ... protože vyznává heslo, že "oko za oko a zub za zub zajistí rovnováhu líp než nastavení druhé tváře" ... protože EXISTUJE. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (11)

  • Uvažovalo se i o natáčení v Praze, ale natáčení v Rumunsku bylo o 10 až 20 % levnější než v Praze. (Zdroj: Wikipedia.cz)
  • Název filmu Bunraku je výrazem pro tradiční japonské divadlo. (ČSFD)
  • Natáčení začalo 17. dubna 2008 a točilo se dvanáct týdnů ve městě Buftea v Rumunsku. (Terva)

Související novinky

Josh Hartnett trénuje karate

Josh Hartnett trénuje karate

05.02.2008

Sympaťák Hartnett střídá ambicióznější role s těmi odlehčenými. Podivnost Bunraku (podle tradičního japonského loutkového divadla) bude asi patřit spíš k těm druhým. Film se odehrává ve fiktivním… (více)

Reklama

Reklama