Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (991)
Strašne zbožňujem hudbu k pôvodnému filmu, ktorú zložil B. Poledouris. Hudba k tomuto novému remaku je iná, ale nachvíľu sa v nej objaví malý odkaz i na tú pôvodnú skladbu a to ma potešilo. Film v podstate splnil moje očakávania, ale žiadne prepisovanie kinematografických dejín sa nekoná. Je to len novšia verzia príbehu, ktorý tu už existuje. Nič viac, nič menej. Osobne si myslím, že Verhoevenov Robocop zďaleka nie je tak starý a už vôbec nie zlý film, aby potreboval nejaký remake. Navyše ten nový ho v ničom neprekonal. Menej známa tvár hlavného predstaviteľa ma až tak netrápi, ja som sa tešil skôr na G. Oldmana, ktorý na moje prekvapenie dostal oveľa viac priestoru ako som si myslel. Kto nevidel pôvodný film, by mohol byť spokojný, ostatných skôr sklame, alebo presnejšie nijako zvlášť nenadchne. 60%. ()
Chápu, že tady byla asi snaha natočit trochu "chytřejší" film, než byl původní Robocop z roku 1987. Jenže já bych radši koukal na Robocopa v pořádný akci. Chtěl bych vidět, jak střílí padouchy a jak čistí město od zločinu. Nepotřebuju, aby se tady do zblbnutí řešila otázka morálky a etiky. Ani nepotřebuju sledovat dojemný rozhovory o tom, jestli se synáček se svym robofotrem bude koukat v televizi na Detroit Red Wings. Mimochodem je zajímavý, že Robocop sice umí zjistit úplně všechno, ale nedokáže si vygooglit výsledky NHL. Pár akčních scén se teda povedlo a částečně to zachránili herci ve vedlejších rolích, takže jako úplná ztráta času to nebyla. Když budu předstírat, že jsem původního Robocopa nikdy neviděl, tak dám 3 hvězdy. Kdybych měl oba filmy srovnávat, šel bych s hodnocením ještě o hvězdu níž. ()
Není pro mne krásnější vize budoucnosti než ta, ve které pochodující plechovky neustále skenují délku mého přirození, aby zjistily, zda náhodou nejsem hledaný terorista. Filmová představa, že všechny země kromě USA již tuto vymoženost mají, mne patrně pobavila nejvíc z tohoto snímku. Ovšem ta hlava na neprůstřelné základně nemá žádné charisma a celé její dobrodružství je zážitkem spíše pro oči než pro cokoli jiného. A na to, abych mohl bezstarostně vypnout mozek a užít si to, se to celé tváří příliš vážně. ()
V prvej polovici RoboCop pozoruje psychológiu premeny človeka v robota a naťukáva otázky etiky, aniž by mu chýbali prvé náznaky vizuálnej efektnosti. V druhej polovici sa film zrýchli a dôkladne budovaná dramaturgia sa rozpadne (zvrat, ktorý nechápu ani jeho stvoritelia (tzn. ani sám scenárista), kedy si RoboCop sám nastaví ako prioritnejšie riešenie svojej minulosti než prebiehajúcich zločinov, je začiatkom tohoto rozpadu) a zo zaujímavého sci-fi sa stáva akčný výplach. Akoby film Padilhovi prestrihali a skrátili producenti kvôli vyhoveniu konzumnejším divákom, ktorí viac než akčný výplach nepotrebujú. Škoda. Cynické pohľady na medzinárodnú politiku USA a zopár vydarených vtipov ("Ja som iba z marketingu!") svedčia o tom, že nový RoboCop mohol byť rovnocenným remakom, nastaveným zrkadlom spoločnosti chytro posunutým do nového tisícročia. ()
Hneď od úvodných minút bolo jasné, že dramatický príbeh detektíva Alexa Murphyho z 87' je nenávratne v prdeli. Nuž, nie je remake ako remake. Aj keď je možno lepšie, že sa rejžo rozhodol uberať svojim vlastným smerom, ako jeho predchodca, originálu nesiaha ani po otlak na Achillovej päte. Čo sa efektov týka, "výskajúci" teenegeri a mládež si síce prídu na svoje, no že by to bola až tak úchvatná, vizuálna pecka, to teda ťažko. Vlastne, až na pár záberov v úvode a v samotnom závere, nespomínam si, že by ma niečo mimoriadne uchvátilo. Záverečný monológ S. L. Jacksona v podobe vedľajšej postavy mahagónového "pšoneka" Pata Novaka z "Krakowa" opäť raz poukázal na fakt, že krajina z poza oceánu nezabudla divákovi pripomenúť, kto je na tomto svete "pánom" (že ten "skur***ý" Kolombus radšej nestroskotal). Suma sumárom, na jedno odsledovanie, nie najhorší brak, poliaty Colou, posypaný pukancami.Vidieť raz a rýchlo zabudnúť. ()
Galerie (96)
Photo © Sony Pictures
Zajímavosti (34)
- Při prezentaci vizáže RoboCopa (Joel Kinnaman) Raymondovi Sellersovi (Michael Keaton) se jako jedna z verzí objeví i vizáž RoboCopa z původního filmu RoboCop (1987). (Dinsberg)
- Kandidáty na hlavní roli RoboCopa (Joel Kinnaman) byli také Michael Fassbender, Matthias Schoenaerts a Russell Crowe. (oje)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 58,6 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 242,7 mil. (NIRO)
Reklama