Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (991)
// Robocop Begins. The Dark Roboknight. The Dark Roboknight Rises - první díl bychom měli a byl, netřeba o tom dlouze polemizovat, skvělý. A teď prosím, zapracujte na scénáři, dopilujte ten svět a přineste nám komplexnější druhý díl, který natrhne prdel i L.A. Confidental, protože tohle má kurva potenciál! ()
Som výrazne zmätený. Má to viacero pôsobivých náznakov vypovedajúcich o tom, že ak by režisér dostal úplne voľnú ruku, mohla z toho za istých okolností skutočne byť sci-fi udalosť roka. Takto je to len niečo veeeeeľmi jemne nadpriemerné. Niečo, čo obsahuje zopár super postáv, zábavných vecí, kvalitných hercov, mrazivých nápadov, výstižných momentov i podarených pasáží, oproti ktorým však v ostrom kontraste stoja scény dlhé, nudné nezáživné a ani akcia (od ktorej sa vzhľadom na meno režiséra asi čakalo najviac paradoxne napriek tomu, že ani jedna z jeho všetkými dosť nepochopiteľne milovaných Elitných jednotiek rozhodne nie je akčný film) nestojí za veľa. ()
Nejlepší „neakční“ akčňák za dlouhou dobu. Vsázet na emoce, recesi a dramatičnost v rámci remaku osmdesátkové klasiky, která se proslavila svou právě (dnes již kultovní) žánrovostí, to chce koule o velikosti medicimbalů. Padilha je určitě má... jen škoda, že vize tohoto, v budoucnu zajisté úspěšného, režiséra, se nedočkala své kompletní realizace. Ta plná palba by to určitě byla bez problémů. I tak oba palce nahoru, neboť právě v současně kritické době zprzněných adaptací a remaků jsou právě filmy stejného ražení potřeba jako sůl. ()
José Padilha určitě nezklamal, natočil poměrně slušný akční film, jehož politické pozadí je vlastně popředí. Postavy nejsou dvourozměrné, film rozpracovává jejich motivace i hlavní politický spor. Kdyby i sám Robocop byl více přemýšlející bytostí, určitě bych film hodnotil ještě lépe. Jeho vnitřní konflikty totiž nepramení z jeho vůle, ale z vnějších zásahů - vzali mu emoce, tak jedná bezcitně, "cosi" mu navrátilo emoce, tak jedná jako člověk. Takových zjednodušení je ve filmu více, je přímočarý a příliš hollywoodsky uhlazený. Takže i když se na to dívá dobře, nezanechá to v diváku příliš velkou stopu. 7/10 ()
Proč to neříct rovnou, nový Robocop se povedl. Možná mi pomohlo, že nijak nelpím na krvavém originálu, José Padilha ale odteď patří mezi tvůrce, kteří dokáží jakž takž vyhrát nad těsným producentským dohledem. Jeho novinka sice nabízí překvapivě obyčejnou akci, které je ve filmu méně, než byste čekali. Vůbec to ale nevadí, jelikož se před vámi rozprostře výživné drama o americké morálce, přeměně muže ve stroj nebo dopadu robotického těla na manželství. Padilha na to jde vítaně zeširoka a zúročuje všechny linie, aniž by ale zapomínal na výborné hlášky nebo lehce satirický podtext. První hodina filmu je tudíž brilantní a chvílemi dokonce šokující, problémy však přicházejí později, když se musí Robocop vejít do parametrů blockbusterového třetího aktu, jenž nadšení trochu sráží. Ve výsledku je to ale pořád herecký koncert (Oldman! Keaton! Kinnaman!) s dostatkem inteligence a integrity na to, aby šlo o jeden z nejlepších remakeů poslední doby. Kéž by Padilhovi příště prošlo víc než jeden odvážný nápad z deseti! (7/10) ()
Galerie (96)
Photo © Sony Pictures
![Robocop - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/215/166215761_7fe347.jpg)
Zajímavosti (34)
- Ak by herec Michael Keaton odmietol rolu Raymonda Sellarsa, producenti mali v zálohe pripraveného Clivea Owena. (m.a.t.o.)
- Režisér José Padilha i herec Joel Kinnaman (RoboCop) dělali všechno proto, aby film mohl být uveden s ratingem R, stejně jako původní film RoboCop (1987). Vzhledem ke stoupajícímu rozpočtu, který byl původně plánován na 60 milionů amerických dolarů a který se nakonec vyšplhal až na 120, bylo studio nuceno cílit na rating PG-13 v naději, že film tak bude mít větší šanci zaplatit vysoké náklady. Padilha byl během natáčení pod přísným dohledem, aby rating dodržel. (Mr. Filuta)
- Píseň "If I Only Had A Heart", která zní při testování RoboCopa (Joel Kinnaman) v OmniCorpu, prvně zazněla v podání Plecháče (Jack Haley) ve filmu Čaroděj ze země Oz (1939). (Mr.curry)
Reklama