Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

triatlet 

všechny recenze uživatele

Výborná scéna - zachycení postavy manžela (Igor Bareš) při umývání auta - chlapi přece nepláčou... Za vedlejší roli by si zasloužil cenu Žahour:-) Alice Nellis si pohrála i se závěrečnými titulky, takže Aňa Geislerová a Kryštofem Hádkem si můžou do filmografie připsat zajímavé postavy (divka a kluk tlačící škodovku). Vedle Bareše v této poeticky laděné tragikomedii herecky koncertuje rodina Janžurova. Skvělá hudba - Tomáš Polák. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Časť po štátnu hranicu - pomerne vydarený pohľad na klamné a sebaklamné vzťahy vnútri rodiny. Po príchode na Slovensko: všetko zle. Prestal som vo filme "zo života" spoznávať tvár krajiny a ľudí, s ktorými som pravidelne v kontakte. Zápletka a jej riešenie sa snažia zaujať za každú cenu. Okolie Nového Mesta nad Váhom poznám a nespoznal som ho. Charakteristické črty či rozpory boli vo filme vynechané. V tomto zmysle je mi ľúto, že režisérka odstúpila od pôvodného zámeru natočiť slovenské scény v Starej Turej! (podľa nej obsah mesta nezodpovedal jeho názvu, Turá vôbec nebola vraj vôbec stará a sídlisko mali dokonca na hlavnom námestí). ()

Reklama

pan.Kaplan 

všechny recenze uživatele

Road movie a lá Alice Nellis. Obdivuji paní Janžurovou, obdivuji T. Remundovou i Igora Bareše. Výlet nepotřebuje nákladné efekty, složité triky a kulisy. Skvělý scénář a herecké výkony tenhle film katapultují na výsluní českého filmu. A pochopitelně, jak už tu bylo řečeno, finále je famózní a mimořádně nečekané. 90% a 4* ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle dílo je pro mě osobně docela zklamáním. Paní Janžurová (která podle mě patří k našim nejlepším současným herečkám) mě svým hraním zaujala až zhruba posledních 10 minut filmu, což mi nepřipadá jako moc vyrovnaný herecký výkon; zbytek filmu jsem si jí skoro nevšiml. Ostatní protagonisté, vyjma Kotršové jako babky, taky nic moc a zápletka s popelem mě téměř minula. Na filmu mě nejvíc zaujala ta partnerská krize, ta byla opravdu jako z reálného života. Docela zvláštní byla hudba; sice se mi docela líbila, ale chvílemi se sem vůbec nehodila. Nezlob te se na mě, ale ač se mi většina českejch filmů natočenejch po roce 1989 líbí a dokážu některé ohodnotit i 4 či 5*, tenhle mě prostě nějak nenadchnul a neoslovil, takže hodnotím jen průměrem. ()

Frenegonda 

všechny recenze uživatele

Vpustil jsem Alici Nellis k sobě do obýváku. Udělala tam pěknou paseku trvající něco přes 1,2 hodiny a s elegancí sobě vlastní odplula pryč:-) Teď VÁŽNĚ. Tenhle film mě převrátil naruby, vypral na 40 a vyždímal na 1500 otáček za minutu. Nevím co Nellis udělalal s herci, ale jejich výkony jsou naprosto famózní. A závěr graduje takovým způsobem, že se mi naskakovala husí kůže! ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • V rámci propagační jízdy ve dnech 16. a 17. 3. 2002 proběhla „Výletová road-show“, promoakce a pozvání na film za účasti režisérky a hlavních představitelek snímku po městech kopírujících pomyslnou trasu „Výletu" - Beroun, Žebrák, Hořovice, Příbram, Milevsko, Tábor, Jindřichův Hradec, Telč, Třebíč, Kyjov, Veselí nad Moravou, Uherské Hradiště a Uherský Brod. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama