Režie:
Rian JohnsonScénář:
Rian JohnsonKamera:
Steve YedlinHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Paul Dano, Jeff Daniels, Piper Perabo, Noah Segan, David Jensen, Jeff Chase, Garret Dillahunt, Marcus Hester (více)Obsahy(2)
Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)
(více)Videa (26)
Recenze (1 507)
Nikdy bych si nemyslel, že něco takového napíšu, ale bavil jsem se nejlíp, dokud se na scéně neobjevil Bruce Willis. Za celý film mě nepřestala bavit podobnost obou Joeů a pořád jsem řešil na kolik je to zásluha maskérů, případně CGI a na kolik jsou si oba herci ve skutečnosti podobní. Další věc, kterou jsem převracel v hlavě, zatímco na plátně ubíhal ne zrovna nejzajímavější děj v dějinách sci-fi, bylo to, jak se scénáristi vypořádávají s onou neporazitelnou bestií, tj. paradoxem cestování v čase - na konci jsem musel uznat, že ne nejhůře, přičemž vůbec nejlepší mi přišel nápad odstranění problému budoucího Loopera skrz jeho současné já. To, že ve světě, kde existuje technologie cestování časem se mafiáni neumí zbavovat těl jinak, než vykonstruováním problematického popravčího aparátu v minulosti už holt musí člověk přijmout jako dějovou premisu a nehrát si na chytráka, který by těla obětí posílal o pár miliard let dál. Kromě příjemného Levitta je třeba vyseknout poklonu Emily Blunt, která tady dokazuje, že není jen rozkošná britská holka od vedle z romantických komedií, ale umí s přehledem prodat drsnou americkou chasnici, s přízvukem, dobře skrývanou křehkostí a nejistotou, prostě se vším všudy. Proč tedy jen (lehce nad)průměrné hodnocení? Neodnesl jsem si z toho nic výjimečného, tuším. 60% ()
Looper došel na rozcestí a netušil, na jakou stranu se vydat. Neotřelé sci-fi má totiž slušný nápad, jenže mu chybí oproti třeba Matrixu nebo Minority Report při (lépe spíš pro) opakovaném zhlédnutí ono podmanivé kouzlo. To vyprchá už po předložení zajímavé vize, ve které mají nájemní zabijáci kšeft v podobě cíle, který přijde z budoucnosti. Stačí jen vyčkat na místě doručení a zmáčknout spoušť. Na druhou stranu nikdy netuší, kdo se před jejich bouchačkou objeví. A máme tu zápletku. Škoda je, že místy postrádá gradaci a leckdy i nudí. Navnadí, ale nestrhne, čemuž odpovídají i dlouhé minuty na farmě v polích, které se odehrávají v čistě dialogovém podání. Což by nevadilo, ale Looper u mě trvalejší stopu prostě nezanechal. Lehce dráždí, ale na vyšší pozice to nevidím. ()
Složité, dějově nepřehledné a značně nevybroušené. Režisér ani nepochopil základní věc, že pokud je scifi s nízkým rozpočtem, nemůže si příliš dovolit zobrazovat panoramatické celky ala záběry na město, či dopravu. Protože pokud v roce 2044 se na silnici prohání Toyota Yaris atd. tak to asi není úplně v pořádku. Potěší snad jen menší role Emily Blunt a výborně stylizovaný Gordon-Levitt který kromě vzhledu "mladého Willise" pochytil perfektně i obličejovou mimiku a cedí skvělé pohledy a hlášky přesně tím "za mlada" stylem kterým má a funguje to skvěle. Nadčasový film určitě ne, kvalitní rovněž moc ne, spíš neobvyklý. Dejme tomu. To nestačí. ()
Má to pár skvelých nápadov, Gordon-Levitt je samozrejme ohromný sympaťák, Jeff Daniels podáva ďalší zo svojich kvalitných "vážnych" výkonov, Emily Blunt je sexy cica s brokovnicou a tentoraz ma dokonca pozitívne potešil aj obvykle nechutne sebavedomý, ale o to nesympatickejší Willis. Scenár sám osebe je značne originálny a akčné scény sú intenzívne, ale niečo výrazné tomu chýbalo. Niečo, čo by ma prinútilo vstať zo stoličky alebo v nemom úžase otvárať ústa. Prišlo, pozrel som, chvíľku som nad tým porozmýšľal a potom to odišlo a nebolo mi za tým ľúto. Takže asi tak. ()
Hned při odpanění tohoto komentu musím napsat, že se motáme někde mezi trojkou a čtykou. Protože mám zrovna zaražené vichry, snižuji na tripla. Možná si to po profouknutí ještě rozmyslím. - Je dobré zabíjet lidi jen tak, bez výčitek a jiných duševních strastí. Pokud se film dívá na svět očima hrdiny s obdobným přístupem, vždy stojí za pozornost. A ještě k tomu skifárna, no to se musí zhlédnout! S Brůsem!! A v červených, tý jofka. To si pošušňám jak rákoska na micině...A nebo ne-e. Psík sere na nízký rozpočet, logické trhliny ohledně cestování časem (to má každá podobná ftákovina, patrně proto, že přesun historií logiku postrádá sám o sobě) nebo na to, že Wiliž začíná vypadat tak, že už vážně zvládne kočenu leda polaskat jazykem. Ale proč se musí morální ponrava bez citu a kouska charismátka v tělě přeměnit na babysitter? A vždycky? A ta klíčová fakáňata nám do filmů vybírá snad někdo, kdo chce udělat z jakékoliv bžundy horror nejhrubšího zrna. Já bych se takového potomka bál natolik, že bych sral permanentně v síni, dokud by TO ve svém pokojíčku dovádělo. Po jeho usnutí bych vlezl srát možná i do obýváku, ale spíše jen tak na kousek, mezi dveře. Mimojiné - proč ona dějová úchylka s telekinezí? To už tam mohli nasadit i dinosaury a tlupu magorů v barevných kostýmech, ať to máme z jedný vody na čistku. ()
Galerie (148)
Zajímavosti (34)
- Ve 37. minutě, poté co starý Joe (Bruce Willis) omráčí mladšího Joea (Joseph Gordon-Levitt), odejde aniž by si vzal jeho zbraň. V následující scéně ji však má. (Gypaetus)
- Role Noaha Segana jménem Kid Blue byla napsána přímo pro něj, neboť je to jeho přezdívka už z pubertálních let, kdy přilnul ke komediálnímu westernu Kid Blue (1973) spatřenému z VHS ve španělském znění s titulky v mizerné kvalitě v proslulém The New Beverly Cinema v Los Angeles. (TheDude)
- Pro scénu konfrontace mladého Joea (Joseph Gordon-Levitt) se starým Joem (Bruce Willis) v restauraci bylo během dvou dnů natáčení spotřebováno více filmového materiálu než pro celý celovečerní filmový debut Riana Johnsona Zmizení (2005). (Brousitch)
Reklama