Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Johnny Depp, Armie Hammer, Tom Wilkinson, William Fichtner, Ruth Wilson, Helena Bonham Carter, James Badge Dale, Barry Pepper, James Frain, Leon Rippy (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)
(více)Videa (60)
Recenze (1 246)
Rodokapsová májovka pro jednadvacáté století se vším všudy; jak tím špatným, tak tím dobrým. A ty desítky (desítky!) vymazlených neprvoplánovitých (ne)postřehnutelných aluzí (cikády a ptactvo v houští, paraplíčko na poušti atd.), kterých je tu paradoxně více než v Rangovi, lépe než co jiného dokazují, že to tvůrčí tým nebral jen jako další produkt. A ano, jsou to nesporně "pouze" Piráti z Karibiku ve westernovém hávu. Ovšem sluší se dodat, že je to spolu s jedničkou Pirátů to nejlepší co v "sérii" vzniklo. ()
Multižánrovka jako pocta filmovému století? Nejryzejší western s nejklasičtějšími vaudevillovymi gagy? Ale ano. Velká železniční loupež a lehký holky, který by si nevymyslel ani Méliès. Aneb Hell on Wheels optikou komiksového hrdiny a pokroku, který nezastavíš ani v roce 1933 (právě tehdy se mohlo hrát s popisky tak, aby se Tonto stal slovutným divochem). Generál Custer si za každých okolností hlídá svého narcise, ta nejošklivější Jana Eyrová Ruth Wilson trochu dospěla, Armie Hammer je důstojným pokračovatelem Lone Rangerů (již od rozhlasových seriálů z 1933, románů, komiksů and more) a samozřejmě Tom Wilkinson a Helena Bonham Carter jsou naprostými klasiky. A Hans Zimmer se nestydí narvat do soundtracku celou (!) William Tell Overture i s jejím finále. #čsfdprojekce ()
Co furt máte s tou snahou o cool hláškování pro čím dál hloupější publikum? Dokonce přebíjející jak formu, tak příběh? Raději bych něco s hlavou a patou. Já chápu, že Piráti byli stroj na prachy, ale když ten samý pytlík s čajem hodíte do vody poixté, tak už se to moc pít nedá. Kdysi mě Depp nadchl v Dead Manovi, neuplynulo ani 20 let a kouzlo je pryč. Na obecné rovině se domnívám, že filmový průmysl v dnešní podobě je obr na hliněných nohách, musejí se točit miliardové filmy, každý více mega než ty předchozí, vykalkulované na zisk až běda. Inteligentní projekty čím dál víc přebírá televize, kde se ještě pořád najde prostor pro vyprávění příběhu. Blíží se změny. // P.S. pořádně mě potěšili jen králíčci. ()
Všude čtu, jakej je tenhle film děsnej průser. Jak se na to potom má člověk těšit. Na trailery se snažím koukat jen minimálně (1-2), ale stejně jsem spoustu věcí věděl dopředu z masivní kampaně (která navíc nezabrala) a pouze si vychutnával, jak se u toho baví kámoš. Jedno však musim ocenit. Když už nic jiného, ta je z filmu cítit ta dobovost, nebo lépe řečeno věrohodnost divokého západu, na rozdíl třeba od ateliérových 4tých pirátů. Je zkrátka alespoň cítit to, kde Disney utopil takový šílený prachy. S výborným Johnym Deppem také přichází značná porce nadsázky a vtipu, to však nemusí být nutně k dobru. Ovšem např sekvence Tonta se stříbrňákem jsem si vyloženě vychutnával. Se 150ti minutovým filmem většinou dříve či později nuda přijde, to je jasné, ale přepísknuté havárky lokomotiv tomu moc nepřidají, to už bylo i na mě moc. 4ou hvězdičku filmu zachránilo posledních 20 minut, které musely bavit snad každého...70%...[20.07.2013_Kino Šumava_Klatovy] ()
Kdyby měl tenhle film prdel, byla zřejmě digitální, protože počet digitálních efektů v tomhle filmu hravě převyšuje počet zlatých cihel v soukormých sejfech pražských kmotříků. Jenže copak se na ten film dá zlobit, když je od začátku jasný, že se náš milej film nebere absolutně vážně, nechybí mu nadhled a větší než malé množství vtipných scén i dialogů. Trošku jsem se bál, aby Johnny nepostavil postavu Tontyho výhradně na své homosexuální mimice a-la Jack Sparow, ale to se naštěstí, až na vyjímky (zahrabávání Johna ) neděje Johnny zde má mnohem větší prostor na hraní, viz ty jeho pohledy na Johna, které opravdu dávali mé bránici pořádně zabrat. Ale dost už mudrování, tenhle film má jediné poslání, bavit, bavit a zase jen bavit a to se mu povedlo výtečně. Osamělý jezdec je přesně ten typ filmu, na kterej je fajn vzít svojí holku nebo bandu, nejlépe oboji, nějaký tu láhvičku a vyrazit po desátý večer do letního kina. Jako startovku na dlouhou letní noc neznám lepší filmovej tip. Původně jsem chtěl dát čtyři hvězdy, přece jen se mě nelíbila, ta vyprávěcí část s faganem, ale protože tady někteří uživatelé žerou zřejmě jenom suchary, dávám plnou palbu, protože pro králíky, co žerou škorpiony mám stejnou slabost, jako pro nezodpovězenou otázku "jak si se dostal z vězení", to je totiž naprosto nepodstatný. Podstatný je mít na hlavě mrtvýho havrana a dobře ho krmit. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (48)
- Rúž typu "Twist-up" sa začal používať až po roku 1923. (MikaelSVK)
- V poslední akční scéně, kdy probíhá souboj v rychle se řítících vlacích, se starosta pokouší zastřelit Tonta (Johnny Depp), proto natáhne kohoutek svého revolveru, ale později ho natáhne znovu. (cepice)
- Během natáčení filmu přijal kmen Komančů Johnnyho Deppa (Tonto) jako svého člena. Depp má ve skutečnosti také indiánskou krev - jeho prababička byla členka kmene Čerokíů. (Timy68)
Reklama