Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 082)
Už v tom nie je ten wow!-efekt prekvapenia, ktorý by zakryl bezcitné zaobchádzanie s postavami. To bolo v odpustiteľnej miere prítomné už v minulom filme, ale trojka sa v ňom topí. Je v nej nemožné vstrebať každý zvrat a jeho vplyv na postavy, ktorých je príliš veľa a zjavujú sa a zasa miznú bezkoncepčne, iba aby urobili niečo cool a predniesli nejakú hlášku (z ktorých ani jedna nie je zapamätania hodná). Nolan navyše opäť (po Inception) podceňuje inteligenciu diváka a kŕmi ho lacnými oslími mostíkmi. Hardyho záporák je tupá hora svalov, zaujímavá náhubkom a hlasom, ale strach či rešpekt nevzbudzuje. Na Catwoman (alebo kto to má byť) je užitočný iba vyšpúlený zadok pri jazde na motorke. Jediný, kto tu svoju prácu odvádza najlepšie z trilógie, je Hans Zimmer. Zužitkováva motívy z minulých dielov, pridáva nové (balkánsky klavír zo Sherlocka pre záludnú Catwoman a anarchistické chorály pre Banea sú skvelým oživením), a z niekdajšej plochej masy temnej depresie tvorí bombastickú, orchestračne pestrú akčnú kulisu. Prečo po toľkej kritike štyry hviezdy? Stále to disponuje onou kolosálnosťou, v ktorej je Nolan nedostižný. Tou epickosťou a ohromným drajvom, ktorým vás baví sa nechať unášať, hoci vám je jedno, čo a prečo sa práve deje a kam to bude smerovať. ()
Když jsem v roce 2008 odcházel z Temnýho rytíře, říkal jsem si, že takovou filmovou dokonalost není možný překonat, ale ono je. Přesněji řečeno filmová dokonalost byla tímto filmem "pouze" dorovnána, ale povstájící rytíř jí překonal o emoce, na který slyším vždy ze všeho nejvíc. Tady se jedná o strach, strach, který byl cítit z hlavního hrdiny, strach který se přenesl i na mně, protože já osobně mám nulovou víru v prosperitu a správnost směřování západní civilizace (ekonomická a mocenská nenažranost všech mocipánů na úkor drtivé většiny obyvatel atd. je naprosto frustrující ) dřív nebo později náš svět skončí ve válce a anarchii. A tenhle film ač pořád zůstavá především obrovskou zábavou měl v sobě v mnoha momentech prvky reálnosti reakcí a chování všech postav až to hezky nebylo. Nolan sbírá divácké body po hektolitrech, protože třeba letecký pohled na blížící se střet poldů a gaunerů je pro filmového fanouška to samý co třímotorkovej vibrátor pro nynfomanku, herecké výkony na hranici geniality. Chtěl bych vyzdvihnout Toma Hardyho, dal svý postavě kus sebe ta arogance v každým pohybu byla uchvátná "zabijte je" "bum" a naprosto klidný a nezučastněný otočení těla, jako kdyby šlo o nákup dvou rohlíků a 10dk pochoutkovýho. Výborný, právě tyhle detaily dělali z Banea fakt drsoňe a ty akční scény.....čuměli jste vy točiči a houpači kamerama, čuměli ste dobře, jak se maj dělat akční scény a fighty, doufám že jo, protože ať už úvodní vzdušná akce a nebo fighty u burzy byly akce na který se dá koukat a nezapomenout ! Michael Caine, rovněž vynikající. Marion tradičně nadstandrat, obrovské překvapení je Anička uvěřit ranařku takhle křehký holce, to bych do sebe nikdy neřek a hoplá je to tady. Jedinou výtku kterou bych měl, popisuje dobře kolega Sonnery ve svém spoileru, ale u mně i tak dobrý, co dobrý, pětihvězdičkový, protože takhle vypadá a především působí temnota. ()
Temnému rytíři konečně povstal a mně zůstala jen suchá ústa dokořán. Takovou politickou agitku jsem od mládežnického komiksu o maskovaných superhrdinech nečekal. Dost mi vadilo, že kromě Batmana do toho přimíchali i komiks Rychlé šípy, to moralizování bylo nesnesitelnější, než v seriálu Krok za krokem. Akciček vlastně také moc nebylo, Batmanovských vychytávek též moc ne, tvůrci to asi vyvažovali velkou spoustou příběhových a logických chyb. Co do atmosféry však musím jednoznačně dát palec hore, stejně jako pochválit záporáka Banea. Ten film drží nad vodou snad mnohem víc, než kdysi Joker, z kterého dodnes stříká blahem kdejaký týnejdžr jdoucí mimo hlavní proud. Zatímco však Joker demonstroval cynismus, sarkasmus a narušení resp. rozpolcenost, jelikož toužil po moci a zároveň anarchii, Bane představuje jen hrubou sílu a touhu pouze po lásce. Společně s ní pak dosáhnout naprosté destrukce na společnosti, kterou nejdřív chtěli donutit k socialistické rovnosti. Možná se to zdá příliš komplikované na filmový komiks, ale tahle emoční hloubka z toho vlastně dělá docela solidní thriller o odboji policistů a bývalých podnikatelů v postapokalyptické pevnosti plné zfanatizovaných komunistů, proti hrubé síle a slepé touze po pomstě. Film ale musí kápnout do nálady. Za jiných okolností to také někomu může přijít jako strašná krávovina. Zároveň doufám, že se nedočkáme dalšího dílu. I když by možná bylo zajímavé nahlédnout, jak se tvůrci popasovali se strakatým kostýmem horlivého Robina, jak ztvární Čutňáka nebo Hádankáře, jedovatou Evu či pana Freezera, ale v podstatě by se už jen opakoval osud, který postihl i předchozí batmanovskou řadu. Ale je možné, že se v komiksu ukrývá nějaký mně neznámý padouch, díky kterému to s gloriolou uzavřou. Proč ne vlastně. ()
Nolan tady měl úkol nejtěžší, protože věděl, že Temného rytíře už nejde překonat. Zimmer i Pfister však znovu zabodovali a díky záplavě postav má i finále trilogie neskutečné tempo, atmosféru plnou nejistoty a emotivní závěr s překvapivě pozitivním poselstvím. Bane je důstojným protivníkem, Catwoman i Robin skvěle nahrávají na smeče a kdo jiný než Marion Cotillard by měl zahrát femme fatale. ()
Nejednou jsem byl nařčen místní skvadrou, že moje komentáře jsou přespříliš přebujelé a že na můj bryskní lexikon nemohou, z důvodu defaultního deficitu cerebrální kapacity, adekvátně reflektovat, poněvadž mu nerozumí. Jakožto altruista plebejci zvolený, činím tedy výjimku a pokusím se pro těch pár retardů následující kinematografický opus popsat klasickou a tolik oblíbenou debilštinou: Ty vole, čumím na to podruhý že, film jako dobrej, osvětlení dobrý a všechny ty hezký věci, ti lidi hráli svoje role dobře že, to jim nemůžeme vzít, snažili se. Líbily se mi všechny ty super triky, a co teprve supr čúpr hírous pan Betmen, ten byl fakt k sežrání fíííháá. Ale musíte uznat, prostě musíte, že některý ty scénky byly prostě úplně na prd že a takový moc trapný prostě abych tak řek. Nemůžu dát víc jak tři hvězdičky, prostě nemůžu i když bych chtěl, hele něco tam jako chybělo a mně se to jako celek nelíbilo zas tak úplně že. Vím že na mým hodnocení prostě záleží že, ale fakt nemůžu dát víc, sorry lidi. ()
Galerie (352)
Zajímavosti (174)
- Počas scény úniku na motorkách (po prepadnutí burzy) je možné vidieť komparzistu na jednej z motoriek (rukojemník), ktorý vzhľadom a oblečením pripomína rolu Ch. Balea vo filme American Psycho (2000) (Patrick Bateman). (jim_clark65)
- Po tom, čo boli policajti zavalení v tuneli a je spomenuté, že nevideli denné svetlo štvrť roka, nie je nikto z nich zarastený, na rozdiel od Bruce Waynea (Christian Bale), ktorý bol v tom čase takisto uväznený. (ČSFD)
Reklama