Režie:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman. Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)
(více)Videa (46)
Recenze (3 078)
Když jsem v roce 2008 odcházel z Temnýho rytíře, říkal jsem si, že takovou filmovou dokonalost není možný překonat, ale ono je. Přesněji řečeno filmová dokonalost byla tímto filmem "pouze" dorovnána, ale povstájící rytíř jí překonal o emoce, na který slyším vždy ze všeho nejvíc. Tady se jedná o strach, strach, který byl cítit z hlavního hrdiny, strach který se přenesl i na mně, protože já osobně mám nulovou víru v prosperitu a správnost směřování západní civilizace (ekonomická a mocenská nenažranost všech mocipánů na úkor drtivé většiny obyvatel atd. je naprosto frustrující ) dřív nebo později náš svět skončí ve válce a anarchii. A tenhle film ač pořád zůstavá především obrovskou zábavou měl v sobě v mnoha momentech prvky reálnosti reakcí a chování všech postav až to hezky nebylo. Nolan sbírá divácké body po hektolitrech, protože třeba letecký pohled na blížící se střet poldů a gaunerů je pro filmového fanouška to samý co třímotorkovej vibrátor pro nynfomanku, herecké výkony na hranici geniality. Chtěl bych vyzdvihnout Toma Hardyho, dal svý postavě kus sebe ta arogance v každým pohybu byla uchvátná "zabijte je" "bum" a naprosto klidný a nezučastněný otočení těla, jako kdyby šlo o nákup dvou rohlíků a 10dk pochoutkovýho. Výborný, právě tyhle detaily dělali z Banea fakt drsoňe a ty akční scény.....čuměli jste vy točiči a houpači kamerama, čuměli ste dobře, jak se maj dělat akční scény a fighty, doufám že jo, protože ať už úvodní vzdušná akce a nebo fighty u burzy byly akce na který se dá koukat a nezapomenout ! Michael Caine, rovněž vynikající. Marion tradičně nadstandrat, obrovské překvapení je Anička uvěřit ranařku takhle křehký holce, to bych do sebe nikdy neřek a hoplá je to tady. Jedinou výtku kterou bych měl, popisuje dobře kolega Sonnery ve svém spoileru, ale u mně i tak dobrý, co dobrý, pětihvězdičkový, protože takhle vypadá a především působí temnota. ()
Po překvapivě civilní dvojce už jaksi nečekáte autobus plný malých sirotků, patetické proslovy o dospívání či roztrhanou americkou vlajku. Aura bratrů Nolanů si žádá přeci jen víc. Pokud si dvojka vyloženě říkala o ideologickou interpretaci, tak ve trojce se jí vyhnout nelze a samotný film jako politický komentář k současné Americe je vlastně dost k pláči. Stačí se podívat na film optikou problematiky "Occupy Wall Street", vlastnění zbraní, zahraniční politiky či nedejbože třídního boje, a je hned jasné, na které straně Batman stojí - kapitalistický systém bránící soudobý establishment. Takže i kdyby byl nový Batman dechberoucí titánským dramatem, a to jakože není, i kdyby se stokrát stavěl na hlavu, tak selhává v tom nejpodstatnějším, a to v samotné myšlence. ()
Koniec ďalšej veľkej ságy, ktorú Nolan ustál so cťou. Sága v ktorej je Batman Begins expozíciou, The Dark Knight jadrom a Dark Knight Rises epilógom a aj preto nechcem jednotlivé filmy hodnotiť samostatne. Každý z nich je samozrejme iný a má svoje subjektívne kvality ale dohromady tvoria funkčný celok, v ktorom sa jeden bez druhého nezaobíde. Sklamanie z posledného dielu je na mieste snáď len z toho hľadiska, že Batman v ňom tentokrát neprekročil tieň komiksu, čo však mne osobne pri komiksovej adaptácii neprekáža. Po technickej stránke je to totiž stále výborná záležitosť, tentokrát aj dostatočne epická, emocionálna, s dobre zvolenými, písanými a zahranými charaktermi, vďaka ktorým je vlastne aj úvodný trochu dlhší rozjazd najlepšou časťou filmu. A Bane ako záporák typu "priamočiarosť a hrubá sila" nemá konkurenciu. ()
90%. Strach. Chaos. A teď Smrt. Každý díl téhle comicsové trilogie má svůj jednotící motiv (a to ne pouze jeden), přičemž ten poslední je rozhodně nejosudovější – proto je škoda, že co do emocí přišel vrchol s Temným rytířem. Finále jej ale trumfuje rozmachem. Nolan přišel se skoro tříhodinovou comicsovou freskou, která je vrcholnou přehlídkou hollywoodského řemesla, epickou ve všech možných ohledech a z Nolanovy pozice v podstatě nepřekonatelnou (větší záběr už film fakt nemůže mít). Funguje v globálu, i v osobní rovině - podmanivé tepání do dnešního světa bohatých a chudých je velmi inspirativně obráceno vzhůru nohama obrazem Baneovy zkázonosné revoluce a předání moci do rukou obyčejného lidu (doslova naplněné tvrzení, že demokracie je vláda lúzy), nadmíru působivé je ale podán i mýtus o padlém hrdinovi a jeho vzepjetí. Rozhodně jde o nejcomicsovější díl celé trilogie, včetně snaživých hlášek, cheesy twistů a patetické víry v sílu obyčejnejch dobráků v ulicích, což by se schroustávalo trochu snáze, kdyby Nolana nedoběhla jeho stará slabina, kterou je neschopnost zhmotnit opravdu plnokrevné a věrohodné ženské postavy. Rozhodně se ale nezlobím, že vratkou Catwoman a drsňáka Banea zastiňuje ten, o kterém se tu celé roky točí – totiž Temný rytíř, jehož znovuzrození jsem si prožil festovně. Epická spokojenost. Á propos, díky za to závěrečné ujištění, že restartovat se nebude. ()
Chraplal versus chrchlal. Temný rytíř povstal a já si nalhával, že si kvůli tomu na zadek nesednu, ale… Sedl a to pořádně. Finále trilogie, jemuž lze vytknout snad jediné. Na rozdíl od Temného rytíře, který dokázal najít vlastní cestu a nebýt klasickým hollywoodským pokračováním, tak závěr trilogie již tímto syndromem trpí; a to především v závěrečné třetině. Je to prostě to samé co Temný rytíř, ale v epičtějším, osudovějším, velkolepějším, blbějším i přepálenějším balení, během kterého Nolan honí možná až moc zajíců najednou. Méně bývá mnohdy více, ovšem v tomto případě jde o výjimku potvrzující pravidlo, jelikož i přesto nejde o horší film než-li dvojka a to z důvodu, že tentokrát již Bruce Wayne (potažmo jeho alter ego) není „tak nějak navíc“ a v hlubokém stínu tria Joker, Dent, Gordon, ale hraje jasný prim (byť dobře půl filmu absentuje); a díky tomu fungují emoce a díky nim následně funguje úplný závěr závěrečné části TAK výtečně i navzdory tomu, že vlastně nikdo nezaplatí cenu nejvyšší. Což působí až nepatřičně. Jednička však zůstává nepřekonána, ne že by byla o tolik lepší, ale jako jediná nesere mramor. PS: A případnou čtyřku vzhledem k nastolenému trendu může točit snad jedině Michael Mann. ()
Galerie (345)
Zajímavosti (174)
- V 53. minutě Batman (Christian Bale) a Catwoman (Anne Hathaway) bojují na střeše se skupinou zločinců. V levé části obrazovky spadne jeden ze zločinců, aniž by se ho kdokoli dotkl nebo se k němu přiblížil. (Theophilus)
- Aby Baneov (Tom Hardy) hudobný motív, pozostávajúci z rytmického opakovania slov "Deshay Basara", znel patrične monumentálne, pustil sa skladateľ Hans Zimmer do netradičného experimentu. Na internete vyzval všetkých fanúšikov, aby mu pomocou jednoduchej aplikácie zaslali nahrávku vlastného skandovania, a z vybraných kusov potom vytvoril chorál, ktorý znie vo výslednom filme. (Macejko)
- Masky Batmana (Christian Bale) a Banea (Tom Hardy) predstavujú dva protiklady. Kým Batmanová maska zakrýva celú hlavu a je možné vidieť iba ústa a nos, Baneova práve tieto časti zakrýva. (Marchelinko)
Reklama