Reklama

Reklama

Lůno

  • Německo Womb (více)
Trailer

Obsahy(1)

Eva Green se v roli mladé ženy Rebeccy vrací do dědečkova domu na chladném anglickém pobřeží, kde před mnoha lety prožila svou první, ještě dětskou lásku. Rebecca a Tommy, kterému zůstal rošťácký úsměv, naváží přesně tam, kde se v dětství jejich cesty rozešly. Renomovaný maďarský režisér Benedek Fliegauf však nevypráví klasický příběh o „l'amour fou", ale zamýšlí se nad podobou lásky v kontextu genetické reprodukce. Když Tommy zemře při autonehodě, rozhodne se Rebecca k umělému oplodnění za pomoci klonování lidské DNA a celý svůj život pak čelí důsledkům svého kontroverzního rozhodnutí.

Milostné drama v mezinárodní koprodukci připomene slavné Milence ze severního pólu Julia Medema. Příběh osudové a zakázané lásky však režisér Fliegauf zasadil do velmi blízké budoucnosti, která mu dovolila rafinovaně využít prvky science fiction. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (259)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zajímavá atmosféra 1) Trochu utahaný a pomalý snímek s výbornou filmovou řečí nás uvádí do světa bezčasí. Děj probíhá během asi třiceti let a všechno je stále stejné. Spíš než scifi zobrazuje snímek alternativní paralelní vesmír. 2) Izolace od všeho působí neuroticky. 3) Je dobré předem nic nevědět, diváka pak čeká několik zajímavých překvapení v souvislosti s tím, jak se odhalují pravidla hry. 4) 28letý Angličan Matt Smith (Tommy) je pěkný kluk s oduševnělým výrazem v tváři. ()

dee-key 

všechny recenze uživatele

Jakože divné filmy mi většinou nevadí, ale tohle bylo ještě o řád někde jinde. Jednak teda film dobře pracuje s atmosférou a pocity, dialogů tam je méně, ale nároky, které si matka činí na syna, jsou skvěle vyjádřené. Na druhou stranu ten konec, ke kterému to celé spělo a který byl každému jasný, byl dost zvláštní. Myslím, že tenhle artový zážitek už si znovu nedopřeju. ()

Reklama

kareen 

všechny recenze uživatele

Tak za prvé, netvrdím, že je Eva Green špatná herečka, ale mě zas tak úžasný její výkon nepřišel. Celý film si drží vlastně jen jeden utrápený výraz a upřímně, to její mlčení mi už občas lezlo pěkně na nervy, což ovšem není vina její, ale scénáře. A naopak tady zatracovaný Matt Smith mi přišel přirozenější, s mnohem širším rejstříkem vyjadřování. Řeči, že je špatný herec, co přehrává jsou směšné, v rodné Anglii je uznáván jako jeden z největších nových talentů, co běžně získává prestižní divadelní ceny. Chápu, že v globálním měřítku není tak známý a navíc působí značně excentrickým dojmem, ale to jsou právě ty faktory, které jsou mi většinou dost ukradené. Tolik k hercům...To co na mě ve filmu zapůsobilo nejvíc bylo strohé, ale přesto svým způsobem nádherné vyobrazení prostředí, opravdu krása. Ono vůbec - kamera, režie, citlivá, střídmě dávkovaná hudba, to všechno se povedlo dokonale a tak jedinou výtku mám k scénáristovi a to hlavně k té závěrečné vyhrocené scéně. I když je mi Rebecčino jednání proti srsti, její pohnutky chápu dokonale, ale Tommy? On přeci celé dětství vyrůstal v bezstarostném nevědomí, neměl jediný důvod vypěstovat v sobě jiné city než dítěte k matce. A pak, když se nečekaně dozví pravdu, najednou v něm propukne vášeň ? To je přeci dost nelogické, jako by scénář předpokládal, že on jede na stejné vlně jako jeho matka, že to plně chápe. A i když je to z jeho strany vlastně bráno jako akt obvinění a jakési pomsty ve stylu "tak jsi to chtěla, je dokonáno"... no i tak je to dost kontroverzní, ale přes všechny mé výhrady velmi originální snímek, nabádající k zamyšlení a to se vždycky cení. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Teď bych si s tebou mohl udělat, co bych chtěl.“ - „Do toho.“ Žena si porodí syna, vychová ho, vypiplá a pak přijde nějaká flundra, a matka je hned odsunutá bokem, no, kterou rodičku by to nezklamalo?! Jenže pomůže vypuzení vetřelkyně vůbec? Lůno je zvláštní film. Pro někoho i zvrácený, a to dvojnásob (klonování + incest). Hlavní hrdinka má možnost nadvakrát zpřetrhaný osudový vztah „obnovit“, ale je správné obejít přírodu a dát mu třetí šanci? Rebecca je zajímavá postava (i díky výborné Green). Bavilo mě hádat, co asi cítí, analyzovat ji i její motivaci. Ta je ostatně nejfatálnější a pod tíhou událostí se mění. A jestli divák přijme tu taktickou (?) pasivitu vůči „sokyni“, pochopí její chování potom? Myšlenka (podtržená koncem) je pak zřejmá a nejspíš i pravdivá, potud spokojenost. Horší je to s časem (replikant stárne rychleji? Anebo jen maskéři zaspali?), podobně jako „ozvěnami“ minulosti (jak Thomas tušil, že 1 z postav již znal?), za tyhle detaily 1* dolů. Mé první setkání s Fliegaufem každopádně dopadlo velmi dobře, těším se na další. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Lůno se vypořádává s kontroverzní tématikou genetického klonování lidí a dále pak poutem mezi matkou a synem, který je však pro ni mnohem více než její potomek. Co se týče námětu, tak až na poněkud plošší závěr nemám absolutně, co bych vytknul. Záběry kamery jsou naprosto úžasné, hlavně když se děj posune do chatrče na pláži. A navíc všechno ve filmu působí strašně chladným dojmem, až z toho člověka zamrazí. Eva Green hraje velmi dobře, ale s představitelem Tommyho jsem už tak spokojený nebyl, ale to je jen můj názor. Zkrátka takové skromnější drama, které je taženo kupředu hlavně díky Evě, námětu, kameře a výpravě. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Název básně, kterou malý Tommy recituje ve vaně, je „Man of Words and Not of Deeds“ od Percy B. Green. (sirjohn)
  • Benedek Fliegauf povedal: „Neha, sebectvo, altruizmus, minulosť, budúcnosť, etika, láska – okolo Lona krúžia všetky tieto elementy. Čo sa týka scénografie, chceli sme vytvoriť čisté, jedinečné prostredie, ktoré by poskytovalo pozadie emocionálnej komplexnosti príbehu. Chcel som bezčasovosť, pokoj, ale zároveň silné pozadie, ktoré by nám pomohlo meditovať o týchto témach..." (Zdroj: ASFK)
  • Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)

Reklama

Reklama