Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 076)
„Jede jede mašinka, Denzel hází ramínka, jede jede do dáli, veze samý fenoly, jede jede do dáli, Chrisík Pine ji zastaví.“ Tentokrát oldschoolově se tvářící T.Scott nechal epileptiky vydechnout a vyslal na vysoké řemeslné úrovni svůj splašený vlak po kolejnici "Breaking News" záběrů a stokrát viděného klišé. Když si Washington dává na začátku fotky svých dcer vedle ukazatele rychlosti, jste přesvědčeni, kam bude po celý film směřovat penzum detailních záběrů, když vidíte zatáčku nad městem Stanton, víte, že tudy na konci projede vlak kaskadérsky "po dvou kolech" pod dohledem vašich otevřených úst a pak taky tušíte, že se táta spasitel, ihned, co odezní jásot, jako by se vrátil na Zem modul Apollo 13, obejme se synkem a rozkmotřenou chotí a soudní příkaz se stane bezcenným listem papíru, podobně jako tištěná verze jízdních řádů ČD. S tímto zajeď do depa, Tony. Hned vedle zrezivělého vláčku Pelham raz dva tři.. ()
Mě ty Tonyho zoomovací orgie poměrně dost serou, vím že je to jeho styl a tady na rozdíl od milard dalších filmů měly svoje místo , stejně jako ty prostřihy, protože zvyšovaly tempo a napětí filmu, ale stejně to není příjemný sledovat. No, myslím si, že Denzel si po týhle vlakový epizodce ještě dlouho nezazpívá "jede, jede mašinka, kouří se jí z komínka.." ()
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $81,562,942║Tržby Celosvetovo $169,511,609▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,891,416║ Tržby za predaj DVD v USA $32,164,841║ Na Tonyho Scotta až moc rutinérska podívaná bez prekvapivejších momentov, samozrejme že tu nie je priestor pre nudu ale škoda je že už nepriloží nič na viac, herci fajn ale pre plochosť priamočiareho deja nemajú čo ponúknuť na vyše. priemer /60%/ ()
Skutečně nezastavitelné a nepolevující tempo a v rámci žánru výborné herecké výkony Denzel Washington, Chris Pine a Rosario Dawsonale lze také podotknout na to, že režisér Tony Scott rezignoval na digitální triky a použil na natáčení skutečné vlaky s akčními sekvencemi v reálu! Zvuk s rychlostním adrenalinovým stupněm Tony umí! ()
Tak zase jednou natočil Tony Scott opravdový film, se vším všudy a nezpackal ho hromadou zbytečných filtrů a šíleným střihem. Unstoppable překvapuje svou věrohodností železniční problematiky (zápletka částečně vycházející ze skutečného případu vlaku triple 8 a nejsou tu velké technické nesmysly), kvalitním obsazením důležitých postav a závěrečnou půl hodinou plnou amerického hrdinství. Velmi zajímavě funguje zasazení události splašeného vlaku do mediálního kolotoče, který Scott vystihl až děsivě přesně. Jako by jste sledovali americkou televizi. Honba za senzací, "události živě kdykoliv a odevšad" a typicky americké fušérství. Pěkně vystiženo Tony, tak co dál? ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- Náklady na výrobu byly přibližně 68 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Tony Scott spočiatku chcel natočiť film v Montane. Zmenil však názor, pretože si myslel, že široko otvorené roviny neprinášajú dostatočne silný pocit nebezpečenstva. (WalterIK7)
- O skutečnou lokomotivu č. 8888 projevilo po nehodě zájem několik železničních muzeí. Společnost CSX je však odmítla a lokomotiva byla později modernizována na verzi SD40-3 a opatřena novým číslem 4389. (Foxhound#1)
Reklama