Režie:
Michael BayScénář:
Ehren KrugerKamera:
Amir MokriHudba:
Steve JablonskyHrají:
Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley, Frances McDormand, Hugo Weaving, John Turturro, Tyrese Gibson, John Malkovich, Patrick Dempsey, Ken Jeong (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V roce 1961 ztroskotala vesmírná loď Ark na odvrácené straně Měsíce. Došlo k tomu po boji na planetě Cybertron mezi Autoboty, kteří bojovali za svobodu, a Deceptikony, kteří bojovali za tyranii. Zdálo se, že Autoboty čeká úplná porážka, ale jedna autobotí loď z boje vyvázla. Nesla přísně tajný náklad, který by byl změnil osud planety. Byla to zoufalá akce a poslední naděje, která se rozplynula, když Ark ztroskotal. Toto ztroskotání však bylo zaznamenáno v NASA a prezident Kennedy vyslal na Měsíc první lidskou posádku, která měla Ark prozkoumat. V roce 1969 přistála na Měsíci posádka Apollo 11. To, co tam našli, si nechali jen pro sebe a pro tajné služby. Což se později ukázalo jako špatné rozhodnutí. V současné době Sam Witwicky, který před časem zachránil Zemi před Deceptikony, nesmí pracovat s Autoboty, kteří pracují ve službách Spojených států a hledají po celé Zemi skrývající se Deceptikony. Během mise v Černobylu zjistili, že je lidé, kterým pomáhají, neinformovali o důležitých věcech. Musí se vydat na Měsíc a zjistit, jaká je situace. V Arku najdou polomrtvého Sentinela Prima, který byl Optimusovým předchůdcem. To Sentinel zachránil pilíře, které mohou vytvořit most mezi Zemí a Cybertronem, po kterém se dá teleportovat. Pilířů našli celkem pět. Autoboti dopraví Sentinela na Zemi a zachrání mu život. Sam Witwicky marně shání práci a vadí mu, že ho musí živit jeho přítelkyně Carly. Ta pracuje pro Dylana Goulda, který Samovi leží v žaludku. Hrozně na něj žárlí. Sam zjistil, že Deceptikoni, kteří se na Zemi skrývají, postupně vyvražďují všechny, kteří nějakým způsobem pracovali na misi Apollo 11. Podaří se mu s pomocí bývalého agenta CIA Seymoura Simmonse najít dva ruské kosmonauty, kteří mají fotografie stovek pilířů, které se nacházely na Arku... (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (1 584)
1) Dílo, v němž je motivů, situací, scén a střihů za dva či či tři filmy. 2) Nejlépe udělaný 3D hraný film (nepočítáme-li Avatara dělaného jinou technologií). 3) Nejtemnější díl Transformerů. 4) Film, který mazaně propojuje absolutní nedůvěru k institucím, podporuje víru v konspirační teorie, a zároveň říká, že kdosi (vláda, armáda, hodní autoboti...) stojí na naší straně. Mimochodem hodně zajímavý příspěvek na téma "korporání kultury" - musí to strašně silně oslovovat ty, kteří pracují ve velkých firmách a cítí se podcenění. 5) Tuna klišé a fetišů, z nichž část je ale reflektovaná. Z hlediska demostrace sexuality unikátní příklad toho, že ženské tělo může být zvěcněně vnímáno jako karosérie auta a neustálé transformování bojových robotů lze vykládat i jako vyjádření autorovy infantilní sexuality, jež se projevuje polymorfní perverzností ;) (Doufám, že psychoanalytik Slavoj Žižek o tom jednou napíše esej.) ()
Don't mess with chevy! Po chladné dvojce, která byla spíše estrádou elegantních plechů z Megalománie přichází Dark of the Moon představující vřele smířlivé propojení fines z jedničky a dvojky, aby mohlo rozpřáhnout své železné 3D paže k závěrečnému objetí a vypálit Vám na památku lens flares do zřitelnice. Tentokrát tu nejde o kluka a jeho auto, ale o kluka a jeho holku (na Megan si nikdo ani nevzpomene) a ačkoliv se jedná o hloupoučký slepenec všeho možného i nemožného, z něhož vykukují Vetřelčí interiéry a robo-predátoři, ten malý kluk ve mně tentokrát zvítězil. Už úvodní střihová retro koláž dokáže zarazit do sedačky a díky hlavním postavám - ke kterým si divák za ty dva filmy nějaký vztah vybudoval - je první hodina snesitelnou a vtipnou přehlídkou, kdy se až neslušně dere na mysl představa romantického filmu – kterak super sexy modelka sbalila prvotřídního losera a za zvuků Goo Goo Dolls spolu odjíždí v jeho chevy za sluncem zalitý obzor. T3 není tip top, ale v rámci možností je trošku někde jinde než byli T2, byť divák bude odcházet z kina značně rozpolcen. Míša Bay si pak v konečném účtování zaslouží i to obdivné smeknutí, protože ukočírovat takhle velký kolos chce nervy ze železa. Nostalgie to je prevít. ()
Bay sice dokázal za ty léta na písečku vytvořit více sexy hračky a více megalomanských "hradů" než ostatní věčné děti, ale písek je jenom písek a jednou dojde a musí se recyklovat.. To sice už dělal i dříve, a popravdě se to docela pěkně snažil zakrýt menší epilepsií a vůbec celkově lepším snímáním, ale jistá sterilita přehlídnout nejde. Na druhou stranu stále na písku opravdu neexistuje lepší režisér co se tohoto stylu týče, cit pro eye-candy a slow-mo má Michálek vynikající, o výbuších raději ani nemluvě, ale chtělo by to po tomhle sérii vlít novou krev (nový materiál :). Anebo alespoň vynechat ty naprosto trapné, ploché, nudné figurky, které od druhého dílu až na chválihodné menší množství fekalit nikam nepokročily. Vyhodit vřískajícího paviána, vzít zpátky sexy Lišku, najmout nového krotitele (dozorce) a vyměnit scénaristu. A pude to.. Takhle 3 (dobré, u TF2 to bylo spíše kvůli vzpomínkám na úžasnou jedničku a i tak mně svrbí ukazovák) ()
Není moc filmů, kde za 200 milionů USD člověk vidí vybuchující výškové budovy v Chicagu. Vizuální cítění se Bayovi upřít nedá a společně s Cameronem (i když jde trochu jiným směrem) jsou nejpokročilejšími "techniky" v Hollywoodu. Jenomže tam kde to Cameron umí udělat tak, že je to vlastne pro dobro věci a lidé ho za to vynáší do nebes, tam Bay poslední dobou jen horko těžko klopýtá jako Sentinel, nebo vlastne v jeho případě spíše Transformer. Vtip ? Proč ne, ale samoúčelné trapčení, které trvá hodinu, to už je docela moc. Následná cca hodinová akce ok. Monumentální, vizuálně úchvatná stylizace a konečně je i přehlednější. Ale po čase z toho má člověk hlavu jak balón. Transformers 3 je tak už vcelku patlanina. Zlatá jednička. ()
V podstatě smutný tvůrčí úpadek. Z kdysi progresivního, ač fetišisticky sebestředného režiséra se stal rutinér bez osobního vkladu. Podezřívám Baye, že ho natáčení trojky hrozně nebavilo a že ji udělal čistě proto, že mu to diktovala smlouva. Není tu žádná snaha o nějakou kulervoucí scénu, nebo nápaditou akci. Jen víceméně opakující se schéma, ve kterém Sam někam doběhne, Deceptikoni to místo zničí a Sam běží do nějaké další lokace. V rámci spojení termínů „mimozemská invaze + válečná vřava“ jde o podobně nezáživný mix, jaký před nedávnem nabídla Světová invaze. Akorát že tohle má šíleně dlouhých 154 minut a víc jak 90 trvá, než se začne aspoň "něco" dít. Horší než dvojka. Akčním filmem roku (zatím) zůstává Rychle a zběsile 5. ()
Galerie (174)
Zajímavosti (77)
- Jedná se o první díl série, ve kterém je Megatron (Hugo Weaving) na začátku při vědomí. V prvním filmu byl probuzen a ve druhém vzkříšen. (GreatestFan)
- Během scény v Pentagonu, kde plukovník Lennox (Josh Duhamel) popisuje situaci týkající se Decepticonů, můžeme v pozadí zahlédnout soukromé letadlo Gulfstream III. V tomto letadle později cestují Sam (Shia LaBeouf) s Mearingovou (Frances McDormand) na Floridu. Letadlo je majetkem režiséra Michaela Baye. (HellFire)
- Michael Bay řekl, že dvojčata Skids a Mudflap se ve filmu neobjeví. Ve skutečnosti se ale v jedné scéně objevila a Bay slíbil 25 000 amerických dolarů tomu, kdo si jich všimne. (GreatestFan)
Reklama