Reklama

Reklama

Hra o trůny - Série 8

(série)
Trailer
USA / Velká Británie, 2019, 7 h 8 min (Minutáž: 54–82 min)

Předloha:

George R.R. Martin (kniha)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Peter Dinklage, Lena Headey, Kit Harington, Emilia Clarke, Sophie Turner, Maisie Williams, Nikolaj Coster-Waldau, John Bradley, Alfie Allen, Rory McCann (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Daenerys představí svým věrným plán na osvobození celého kontinentu. Tyrion motivuje Jona k další akci. Jon s pokorou přijímá svou roli. V Drači jámě se rozhodne o vládě nad Westeroskými královstvími. Hrdinové ságy jdou vstříc svým dalším osudům. (DavidWark)

Videa (17)

Trailer

Recenze (224)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Nečíst bez zhlédnutí série. Ano, tahle série je asi nejhorší, ale není o moc horší než šestá a sedmá. Spíš mám pocit, že se více projevuje stádní chování diváků. Prvních pět sérií bylo cool seriál zbožťovat a v poslední sérii je cool seriál hejtovat. Ten rozdíl ale prostě není až takhle markantní. Ano, je tu řada problémů. Předně seriál začal mnohem více mluvit hollywoodštinou. Strach o Aryu, o Jona Snowa a další vystřídalo prosté čekání na to, jakým podivným a neuvěřitelným způsobem se z neřešitelné situace dostanou. Zásadní výskyt jevu deus ex machina je pro mě jednoznačně největší kaňkou nejen poslední série (ačkoliv v ní je její četnost nejvyšší). Hollywoodsky vyznívá i celkem ospravedlnitelný posun z konverzačního politického thrilleru na epickou fantasy. Tenhle vývoj se dal čekat a tvůrci to zvládli se ctí, jelikož střípky toho starého byly i v tom novém. "Oblíbená" teleportace často byla trapná, ale často byla vyčítána i v momentech, kdy k vyčítání nebylo co. Prostě se na to lidi začali soustředit a pak už neodpustili ani to, kdy zrychlení bylo ku prospěchu věci (za to si mohou tvůrci sami). První dva díly série jsou překvapivě komorní přípravou na bitvu všech bitev. Tady jsem kritiku nepochopil, jelikož napětí a klid před bouří a "poslední rozloučení", to vše mělo svůj smysl. Třetí díl je ovšem megaprůšvih. Něco, co seriál připravuje celou svou existenci a výsledkem je technicky úžasně zpracovaná, ale naprosto nelogická a směšná podívaná, kde správně měly všechny postavy, krom snad dvou, asi pětkrát zemřít, skoro žádná nezemře a výsledné rozuzlení si nezadá s filmy Stevena Seagala. To si pak člověk říká, proč jsem na celou story o nemrtvých musel čučet osm sérií (vlastně mě nikdy moc nebavila)? K čemu to vlastně bylo dobré? Mohlo se to celé škrtnout a vůbec nic by se nestalo. Z Bílých chodců se staly figurky, které vůbec k ničemu nebyly. Po tomhle díle jsem si uvědomil hlavní past tvůrců, a sice obsese s překvapováním diváků. Nic tady nemůže skončit a dopadnout tak, jak by člověk čekal a nic nesmí být jisté a výsledkem je bohužel často vnitřní nesoulad. Například síla Daenerys a jejich draků. Z počátku se jeví nepřemožitelně, posléze velmi zranitelně, aby se ukázalo, že vlastně to od začátku bylo jasné, i kdyby žádnou armádu neměla a stačí ji jeden drak. To samé bitva ve třetím díle, kdy za použití elementární taktiky by z dílu nic nebylo. Musela se hrát hra, že to mají lidi prohrané, aby bylo napětí. Ale tohle napětí je umělé a nevěřím mu. Nicméně, od čtvrtého dílu se to zase zlepšilo a už mě nic takhle výrazně nepopudilo. Nesouhlasím s tím, že by porážkou nemrtvých už nebylo o co hrát. Tohle je Hra o trůny ne Boj s nemrtvými. Vždycky mi přišel zásadnější Železný trůn a nemrtví byla jen vedlejší linka, proto je vlastně logické, že se s tím tvůrci vypořádali takhle rychle. Pátý díl a šílenství královny je dílem úžasným, ve kterém konečně zhyne většina postav. Hodnotit to, jakým způsobem zhynou a jestli je jich to hodno, mi přijde jako dost velká pitomost. Hodně se kritizují náhlé proměny charakterů, ale mně přišly v podstatě všechny tak nějak v normě a naopak proměna Daenerys byla naprosto skvělá a budovaná od začátku seriálu. Už od začátku v ní byla ta nejistota a brutalita, jen to čekalo na ten správný okamžik. Díl závěrečný je hodně smířlivý a líbilo se mi, že to nebyl ani nějak výrazný happyend ani výrazný tragicend. Jak říkal Tyrion, kompromis, při kterém jsou všichni nespokojení a tak to nějak chodí. Hodnotit seriál a jeho konec podle toho, jestli fandím Spartě nebo Slavii a kdo vyhrál, mi přijde rovněž jako pitomost. Určitě to celé šlo udělat lépe, ale nejsem nespokojený. V závěru se při pěkném doplnění hlavního hudebního tématu o sbory dostavila i drobná katarze a nostalgie za tím vším. HBO umí rozhodně seriálové závěry, které v člověku hlodají i desítky let (Six Feet Under, Sopranos). Hra o trůny mezi ně patřit nebude, ale myslím, že to dopadlo ještě celkem dobře. Slabší čtyři. () (méně) (více)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zazvonil zvonec a shitfestu je konec. Veškerý úsilí pokřtěné krví a potem tvůrců budované po těch necelých devět let je zde během pár okamžiků nejenom smeteno ze stolu, ale rovnou spláchnuto do hajzlu. Jakožto člověk co tenhle seriál nikdy neměl rád gratuluji k pádu na absolutní dno díky tý nejintenzivnější lobotomii v dějinách televizní produkce. ()

Reklama

SamVimes

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Snad není třeba diskutovat o nevídaných produkčních kvalitách osmé řady Hry o trůny, o opulentních kulisách i kostýmech, podmanivém soundtracku, filmových tricích a fantastické kameře, zejména v samotném finále. O čem diskutovat asi musíme, jsou scénáře. V prvních řadách byla Hra o trůny stejně jako její knižní předloha převážně tažená postavami. Proto její postavy působí tak živě a trojrozměrně, proto se celý příběh neustále košatil a bobtnal do šířky a proto má George R.R. Martin takové problémy, dostat postavy tam, kde by je v zápletce potřeboval. Tímto stylem mohl seriál skončit jedině za dalších patnáct sérií anebo kdykoliv, ovšem náhle a bez katarzí, bez rozumných uzavření rozběhnutých dějových linek. Ani jedno z toho není použitelné řešení. Benioff s Weissem se před dvěma sezónami rozhodli zamířit ke konci a nechali si to na třináct epizod. Aby to zvládli, museli zmíněné vyprávění tažené postavami nahradit vyprávěním taženým zápletkou. Místo toho, aby nechali figurky pobíhat volně po šachovnici, začali jimi tahat zpátky k sobě a směrem ke důležitým dějovým bodům. Je pravda, že času zbylo opravdu málo a třeba alespoň několik epizod navíc by seriálu prospělo. I tak ale letos tvůrci se zkratkou pracují převážně obratně a kromě zásadních událostí nechávají postavy i vydechnout a užít si spoustu malých charakterních momentů, neobvyklých setkání nebo „nepodstatných“ dialogových výměn. Na pár místech ta zkratka byla až příliš velká, něco se opravdu dalo vymyslet (nebo vysvětlit) lépe. Nicméně mě mrzí, že tentokrát internet trůnovskou mánii obrátil k soutěžení o co nejhorší nadávky showrunnerům, k úsměvným peticím a okázalému chlubení se nepochopením charakterů postav, když mluví o neopodstatněných rozhodnutích, ke konstruování chatrných alternativních řešení, ke kritice za úplně všechno, od údajné předvídatelnost i nepředvídatelnosti přes zkratkovitost a nudu až po plivání na fanoušky a fan service. Mrzí mě to, protože tvůrci totiž dokázali zhmotnit všechny ty věci, které se v začátcích jen naznačovaly, a my ani nedoufali, že je reálně uvidíme (a nebudou jen zmařeny další náhlou událostí, jež děj dál rozkošatí), dokázali dodat epické bitvy, ždímat emoce z úmrtí, zrad, shledání i loučení. A dokázali dát skoro všem postavám tak kvalitní a smysluplné konce, v jaké jsem ani nedoufal. Všech šest epizod jsem si strašně užil a tvůrcům za tuhle evidentně nevděčnou práci děkuji. ()

Toren 

všechny recenze uživatele

5/10. Nezvládnutý konec kdysi špičkového seriálu, jenž neměl obdoby. Scénář takřka neexistuje, postavy zahazují svůj dosavadní vývoj (naopak získávají lobotomii a klišé dialogy) a vše se žene kupředu bez špetky smyslu a emocí. Po technické stránce měl tento fenomén mnohem, mnohem silnější řady a já absolutně nechápu, jak se to mohlo takhle šeredně rozpadnout. Šíleně mě to mrzí. ()

Trevor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Napriek tomu že mnohých filmových"kritikov" séria rozčarovala pre mňa bola posledná séria dôstojným zakončením tejto epickej ságy s najlepším možným panovníkom akého si v Siedmych kráľovstvách mohli želať a kedže väčšina hrdinov dostala presne to,čo si zaslúžila z mojej strany absolútna spokojnosť... ()

Galerie (225)

Zajímavosti (48)

  • Moment, v němž Drogon přelétá nad Královým přístavištěm, můžeme vidět už v epizodě Krev mé krve (2016) při Branově vizi. (Sayko)
  • Před odvysíláním epizody vypsaly české i světové sázkové kanceláře kurzy na to, kdo v této epizodě přežije a kdo zemře. (Duoscop)

Reklama

Reklama