Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 078)

choze 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodné završení trilogie, kde se střet Ripley s Vetřelcem stává dosud nejintimnějším a definitivním. Scénář se od epické akční obléhací dvojky hned na začátku razantně odstřihuje a vrací se k původní ponuré hororové vyvražďovačce (ukecanější a s od začátku jasně definovanými postavami, ale s depresivním tónem a méně divácké než dvojka) a nabídne spoustu dobrých nápadů. Zejména vězeňské prostředí (luxusní industriální lokace), které nenabízí téměř žádné zbraně proti Vetřelci, zato směsku nevypočitatelných psychotických postav, co mohou kdykoli explodovat, a sympatického doktora, tajícího temnou minulost. Ataky (poprvé) digitálního Vetřelce, pro ostatní postavy dlouho nečitelné (první vypadá jako nehoda, druhý jako vražda pomateným vězněm), jsou nejméně zajímavými částmi filmu - mnohem zajímavější je sledovat Ripley v prostředí, které by pro ni bylo extrémně nebezpečné i bez přítomnosti Vetřelce. Ve výsledku solidní film i zakončení trilogie, které mě ale (stejně jako jednička) vždycky mírně nudilo. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Rozpačitá kapitola vetřelčí mytologie, které výrazně podkopává nohy zásah producentů. V jejich sestřihu je totiž film hrou na efekt, která přihraje Ripley do cesty partu drsoňů (ad Aliens) do depresivně laděného prostředí (ad Alien). Speciální sestřih sice neřídil Fincher, ale podle jeho původních poznámek vznikla nepřekvapivě propracovanější verze, kde se v dialozích více odkazuje na starší díly, prozkoumává se zamračená planeta...a vetřelec se nelíhne ze psa. Přesto třetí obraz alienovské mozaiky nemusím. Podivné vedlejší postavy, zbytečný náboženský podtext a vyloženě špatné triky nedokáže přehlušit ani silný závěr. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Realizační problémy, mnohokrát přepisovaný scénář, hádky na place, režisér, který se nakonec od filmu úplně distancoval (a spolu s ním i Scott a Cameron), to je jen malý výčet problémů, které film během natáčení prodělal. BTW skoro všechny jiné verze scénáře, o kterých jsem četl, měly zajímavější námět a navíc v nich nechyběl desátník Hicks (kterýho aliena napadlo dělat další film bez něj). Jedinými pozitivy jsou atmosféra a docela slušná výprava, i když i ta místy velmi skřípe (hodně nepřesvědčivý počítačový vetřelec). Vzkříšení je sice ještě horší, ale asi by vůbec nevzniklo, kdyby už ve třetím díle série nešla do hajzlu. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Zde poprvé hrají v této kultovní sérii hlavní roli dva klíčové elementy. Tím prvním je samozřejmě neoddiskutovatelně Vetřelec samotný, druhým se stává depresivní a skličující prostředí spolu s morálkou a psychickými profily odsouzenců. Masoví vrazi, násilníci, pedofilové. Fincher už ve své prvotině odpadem skutečně nešetří a jeho kamerové eskapády (pohled očima vetřelce) už zde nabírají ty správné obrátky. Bohužel je zde monsutrum zase jen v jednotném čísle a navíc při celkovém záběru až otravně počítačové. Zde je oproti druhému dílu lehký downgrade. Atmosféra je však geniálně depresivní a hra se světly je naprosto geniální. Za zmínku stačí například nasvícení backgroundu při pitvě. Zvírazněné obličeje střídané krátce snímanými makrodetaily ostří skalpelu je neskutečně sugestivní. Rovněž vězňové mají působivě napsané charaktery a konec v podání Finchera celkem ani nepřekvapí. Rozhodně progresivní a nejpodivnější Vetřelec. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

DIRECTOR´S CUT: spolu s Vetřelcem ³ už neplatí ono okřídlené: In space no one can hear you scream. Spíše se sluší zeptat: Bojíte se tmy? Temná zákoutí jedné vězeňské ocelárny sloužící jako neprodyšný labyrint chodeb, do něhož Ripleyová vpustila svého „milence“ bájného Minotaura. Díl od dílu se postava Ripleyové přibližuje k svému vetřelčímu předobrazu. Ale teprve ve třetím dílu je mu nejblíže, než kdy předtím. Ač události, odehrávající se na Fiorině 161 má dětská hlava kdysi nebrala, dnes už s větším odstupem chápu, že byly zcela nevyhnutelné. Režisérský sestřih je alespoň z mého pohledu úplně odlišným filmem. Komplexnějším, psychologicky nejpropracovanějším a z určité strany i možná nejdospělejším z celé série. I přes ne zcela kvalitní flirtování z CGI-morfem si pohrává chytře s atmosférou strachu z neznáma, kde nás Fincher provází svým klaustrofobickým lunaparkem v hlavě. Neoddiskutovatelně má jeho původní vize mnohem víc do sebe, než její okleštěnější a přímočařejší kinoverze. 9/10 ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • Na stole v kanceláři správce je při hovoru s lékařem Clemensem (Charles Dance) houpací hračka čápa, téměř stejná jako na začátku filmu Vetřelec (1979). Celou dobu rozhovoru je hračka nehybná, ašak po odchodu lékaře se houpe. (Pyron)
  • Uvažovalo se i o tom, že se vetřelec vylíhne z Hickse, jednoho z přeživších z předchozího dílu. Už byl i zhotoven model postavy s roztrženým hrudníkem, ale Michael Biehn se to dozvěděl a obvinil producenty, že s prací začali bez jeho souhlasu. Ti nakonec Biehnovi zaplatili, aby mohli použít alespoň jeho obrázek v počítači. (-bad-mad-wolf-)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama