Režie:
David FincherKamera:
Alex ThomsonHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Holt McCallany, Lance Henriksen (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (1 082)
Námet je fajn, Sigourney Weaver ako vždy skvelá, kúzla s kamerou a jej objektívmi v tuneloch väzeňského labyrintu perfektné a filmu nechýba ani výrazný, typicky fincherovsky depresívny autorský náboj. Lenže práve ten akoby nebol dotiahnutý do takého levelu, akého je Fincher obvykle schopný, a aký by filmu dopomohol k pôsobivosti, rovnajúcej sa jeho predchodcom. ()
Opět další režisér a opět jiný filmek. Vetřelec ze psa? Proč by ne! Trenstanci bez střelných zbraní? Dobrý nápad. Třetí díl zase tolik za staršími bratříčky nepokulhává. David Fincher vytvořil řádně hutnou depresivní atmosféru. PS: Po zhlédnutí Special Edition vyznívá "Trojka" úplně jinak. Na zrod ze psa můžeme zapomenout, to kráva byla dotyčná máma. Viděl jsem ji dvakrát a už si ji jen tak nepustím. Je s podivem jak zcela rozdílné filmy sledujeme. Speciální verze je zbytečně dlouhá, kdežto kratší verze je tak nějak správně našlápnutá. Když bych měl hodnotit procentuelně SE: 70%, Kino verze: 85% ()
Někomu samozřejmě může připadat, že jde o násilné natahování děje a že musí mít Sigourney Weaver fakt velkej pech, když se už potřetí musí utkat s vetřelcem. Ovšem jedná se stále o dobře natočený film a s tím jak pokročila technologie, tak vypadá lépe i samotný Vetřelec. Nejsem fanouškem Vetřelců, ale filmy stojí za to vidět, včetně dobrého třetího dílu...70% ()
Solídne pokračovanie, ktoré rozhodne nerobí hanbu svojim predchodcom. I keď to Cameron komentoval trošku inak (vraj nech natočia akékoľvek pokračovanie Terminátora, nebude to tak ostudné ako Votrelec 3), jemu do práce nekecalo štúdio a nesnažilo sa mu presadiť svoje verzie scenáru. Každopádne svoj režisérsky zostrih si nemohol nechať Fincher len pre seba a akonáhle som mal po rokoch možnosť ho zhliadnuť, tak musím pridať o hviezdičku navyše. Fincher sa na celú sériu pozrel trošku inak a ako je jeho zvykom, psychologický rozbor postáv je na veľmi vysokej úrovni. Zostrihaná verzia je ukrátená práve o ne-akčné scény, ktoré filmu dávajú zmysel a hĺbku, ktorú v prvých dvoch dieloch nie je až tak cítiť. Tu totiž nejde len o samotný survival horror, ale najmä o existencialistickú drámu plnú depresie, úzkosti a pochmúrneho čakania na smrť, v ktorej Sigurney predviedla svoj najsugestívnejší výkon z celej trilógie. Nekonečné reči o hriechu a vykúpení by som možno okresal, ale aj tie mali v príbehu svoju podstatu. Takže ak budete mať šancu, určite siahnite po director's cut a pochopíte, prečo je tento film jedným z najviac podceňovaných v histórii. 85%. ()
"You've been in my life so long, I can't remember anything else." Na jednu stranu oceňuji, že každý ten film vykazuje snahu odlišovat se od svých předchůdců, ale na druhou stranu je trochu rušivé (legrační), jak vždycky zařvou všichni kromě jedné a začíná se pokaždé s novým setem postav. Třeba konkrétně tady, poté, co jsem si ve Vetřelcích prožila emocionální traumátko a byla za ně odměněna shledáním "matky a dcery", schytám okamžitě ránu do zátylku ve jménu "facehugger ex machina" a můj divácký zážitek je tím velmi silně narušený, i když to vlastně nepramení z tohohle filmu samotného, ale z jeho okolností. Já osobně bych na následné truchlení potřebovala celý další film, abych se s tím vyrovnala, ale to tady nepřichází v úvahu, protože se jedná jenom o předehru pro jiný příběh. Déšť hořících vězňů byl celkem působivý, stejně jako rybí oči doktora Clemense. ()
Galerie (118)
Photo © 1992 Twentieth Century Fox
Zajímavosti (60)
- Režisér David Fincher chtěl jakožto velký fanoušek filmu Withnail a já (1987) obsadit do role Clemense Richarda E. Granta, aby ho znovu spřáhl s herci Paulem McGannem (Walter Golic) a Ralphem Brownem (Francis Aaron). Studiu se však Grant do vězeňského prostředí nezamlouval a preferovalo Charlese Dance. (PaTeXx)
- Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1992 v Century City (stát Kalifornie). (Varan)
- Scénář byl průběžně přepisován a upravován i během natáčení. I kvůli tomu bylo utraceno 7 milionů amerických dolarů za rekvizity, které se pro natáčení vůbec nepoužily. (cariada)
Reklama