Režie:
Adam McKayScénář:
Chris HenchyKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon BrionHrají:
Mark Wahlberg, Will Ferrell, Samuel L. Jackson, Eva Mendes, Dwayne Johnson, Michael Keaton, Ray Stevenson, Steve Coogan, Anne Heche, Harry L. Seddon (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V ulicích New Yorku se na hranici zákona snaží balancovat dva neohrožení, ale velmi drsní policisté Danson a Highsmith. Zná je už celé město, jedni jimi pohrdají, jiní je obdivují. Jejich pravým opakem jsou kolegové Terry Hoitz a Allen Gamble, kteří se ale kvůli papírování do ulic prakticky nedostanou. Oba se stávají terčem každodenních posměšků a všichni jimi otevřeně opovrhují. Když během policejní akce Danson a Highsmith tragicky umírají, rozhodne se Terry, že je s Allenem nahradí. Terry se zbraní v ruce přinutí Allena, aby vstal od psacího stolu a vyrazil s ním do akce. Krátce poté dojde k přestřelce mezi překupníky kokainu. Terry Allena vyprovokuje k riskantní jízdě, a tak se Allen vřítí na místo činu, rozmetá zabavený kokain a přejede tělo zastřeleného překupníka. A na problémy je hned zaděláno... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (784)
Na to, jak velký to mělo potenciál, z toho nakonec vznikla spíše průměrná komedie, která až příliš rychle vyprchává z hlavy. Will Ferrell je tady sice celkem snesitelný a neimprovizuje a neřve tolik, jako ve svých jiných filmech, ale s Markem Wahlbergem mu to dohromady moc nefunguje a moc se k sobě nehodí. Každej z nich tady hraje to svoje, ale tak nějak se to nehodí k sobě, i když humorný scény mají oba, ale spíš každý zvlášť. Zbytek opravdu hvězdného obsazení je celkem nevyužitej a The Rock s Jacksonem si to můžou užívat jak chtěj, ale když jsou jenom ve třech scénách, tak je to docela na prd. Stejně je na tom i velice krásná Eva Mendes. Adam McKay navíc svého Zprávaře opět nepřekonal a celý film má sice docela tempo a když objeví nějaká akce, tak mu jde docela od ruky. Celý film se mu ale jinak rozpadá na sled více či méně povedených scének, který by měl s pomocí divného příběhu nějak držet pohromadě. To se ale bohužel moc nedaří, takže se sice občas docela slušně zasmějete, ale zároveň v tom uvidíte promarněnou šanci a už se k filmu asi nikdy nevrátíte. Což je škoda. ()
„Ako ste sa zoznámili?“ – „Bolo to, ako z toho romantického filmu s Meg Ryanovou, kde mal ten chlap žihľavu v zadku.“ – „Hmmm... Nespomínam si na žiadny film s Meg Ryanovou, kde by mal chlap žihľavu v zadku.“ – „Ale áno, v LÁSKE CEZ INTERNET.“ – „V LÁSKE CEZ INTERNET predsa nemal Tom Hanks v zadku žiadnu žihľavu...“ – „Ale mal. A riadne hlboko.“ Od Willa Ferrella mám najradšej HLÁSATEĽA SPRÁV: PRÍBEH RONA BURGUNDYHO. Toto nie je až také dobré. Ale nie je to ani také rozpačité, ako RÝCHLO A DESIVO: ŠIALENÉ PRETEKY (o MOJEJ KRÁSNEJ ČARODEJNICI nehovoriac). Je to skôr „klasický ferrellovský priemer“ (ĽADOVO OSTRÍ, VIANOČNÝ ŠKRIATOK), teda jemne nadštandardný kúsok s neuveriteľne trápnymi (u Ferrella je to schválne) kreáciami, šokujúco hysterickými hereckými výkonmi a neuveriteľnými kydami v každej minúte (skutočne sa dá niekedy v živote zabudnúť na trojminútový preslov o tom, ako dokáže tuniak vypátrať rodinu leva a vyvraždiť mu ju?). Will si s pávom Wahlbergom nečakane sadol a každá piata scéna je neskutočná (svokra, vybavujúca mimoriadne vulgárne sexuálne odkazy), „ostatní herci“ (SPOILER The Rock a Samuel L. Jackson majú skôr cameo SPOILER) sa tiež vydarili, hlášky sú brutálne („Chalani, dúfam, že máte radi väzenské žrádlo a pinďúrov.“) a akčné scény také dobré, až paradoxne rušia „čisté“ komediálne čaro snímky. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/komedia/417-fizli-zo-zalohy-6o- ()
Blbý a blbější (což tentokrát překvapivě platí více o postavách než o vtipech) ve službách zákona. Film se naštěstí nenese v duchu úvodních minut, které mají, pravda, díky Jacksonovi a Johnsonovi potenciál vystřelit vás do akčního nebe, vinou střihu však představují nepřehledný explozivní bordel. McKay včas přeladí na své ozkoušené baletění mezi trapností a vtipností, kdy servíruje vtip za vtipem, padni komu padni (resp. padni kam padni). V sále plném diváků, kteří si přišli nechat pošimrat bránici, fungovala Benga výtečně, ale dovedu si představit, že při osamoceném sledování v domácím brlohu více vynikne jejich dýchavičnost, roztáhlost a prázdnost (přísavka v podobě polo-vážných odkazů k finanční krizi moc nedrží). Willu Ferrellovi skutečně náleží pozice "toho druhého" mezi komediálními a Marku Wahlbergovi mezi akčními hvězdami dneška, ale do výslužby bych ani jednoho ještě neposílal. Jak dokazují Benga, když se pořádně rozeběhnou, dokážou navzdory všem očekáváním (která byla v mém případě mimořádně nízká, což jistě také sehrálo svou roli) chvíli i letět. 70% Zajímavé komentáře: DaViD´82, tron, SarumanKo ()
Víte, existují špičkové fóry. Vypointované až na samou hranici geniality, skvěle zahrané, výborně vymyšlené a brilantně vygradované. Jsou tu také slabší fórky, nedotažené, ale zábavné, úsměvné, přitroublé, leč funkční... No a pak jsou ty ostatní... Trapné, roztahané, zabité... Je tu všechno, a ano, bavil jsem se a ani na chvíli nenudil, ale... Poměr, v jakém jsou tyto rozdílné druhy vtipů namíchány bych si představoval dost jinak... Ferrellovo hudební číslo je ovšem výborné :D " ...and all the fathers were hanged and the children all got pinkeye..." ()
(UPDATE po druhém dni: Těším se, až to uvidím podruhé, a hrozně moc! Ústřední špičkující se dvojka je prostě k sežrání...) Nejlépe se hodí mírně převrácená metafora o nafouknuté bublině: McKayův film je od začátku plný svěžího vzduchu, postupem času ale úměrně s nabývanými minutami splaskává. Prvních dvacet minut je ohromná jízda, kdy divácké bránice praskají blahem, ke konci už ale spousta podobných vtípků nefunguje. Takže u mě tak půl na půl - první polovina bezchybná komedie (nepamatuji, kdy jsem se někdy v kině takto smál), druhá citelně ztrácí dech a pokulhává. Zkrátit to na délku běžného seriálu, neváhám s maximálním rankem. Jinak tento rok asi těžko najdete v kinech film s více (dobrými) hláškami. A Ferrell je machr. 22.11.2010; CineStar Anděl, ČSFD předpremiéra - thx! ()
Galerie (72)
Zajímavosti (20)
- Incident, kdy bourací koule narazí do projíždějícího auta, byl během natáčení zachycen kolemjdoucím a okamžitě se stal internetovým hitem. Některá média ho dokonce vydávala za skutečnou nehodu. (Brousitch)
- Náklady na výrobu byly zhruba 100 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Všetky vizuálne efekty boli robené spoločnosťou KernerF. (Peter-1307)
Reklama