Reklama

Reklama

Multimilionář, bankéř Nicholas Van Orton (Michael Douglas), dostane od svého zhýralého bratra originální dárek k narozeninám: hru - ďábelskou, nebezpečnou, která se nedá ani dohrát. Hru, která naruší jeho soukromí a zničí jeho kariéru. Nicholas chce za každou cenu zjistit, kdo tahá za nitky, a hru zastavit. To však nelze. Jakmile do hry vstoupil, musí ji dokončit, ať je konec jakýkoliv... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 415)

akisha 

všechny recenze uživatele

Wow! To byla síla! Nechápu, že mi trvalo tak dlouho se na to podívat, když mi to doma trouchnivělo už nějaký ten měsíc. Zřejmě má averze k Douglasovi. Po "Hře" jsem na něj ovšem totálně přehodnotila názor. Hrál výborně. Film od začátku člověka úplně pohltí svou zvláštní temnou atmosférou, do toho ty podivné záhady, hudba a pozvolný psychický přerod hlavní postavy. Člověk nikdy neví, na čem je, až do posledních pár minut. Kritizovaný konec mi vůbec nevadil, naopak si myslím, že perfektně pasuje k myšlence, kterou film prezentuje. Doslova úžasný filmový zážitek. Po Se7en můj nejoblíbenější Fincher. Nemůžu dát míň, než 5* ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mi dal něco, co přesně potřebuji - životní hru, která ignoruje hranice prostého "hraní" a dává prožívání života hlavní postavy zcela nový rozměr. Sžít se s M. Douglasem a sledovat jeho tápání v mysteriózním neznámu jakoby vlastníma očima je velmi jednoduché a odměna v podobě omračujícího, ale přitom vlastně přímočarého závěru (film pouze dodržel to, co slíbil) obrovská. Nejvíc si cením geniality režiséra, kdy rozehrál hru nejen s filmovou postavou, ale také s divákem a tu vyhrává na plné čáře. Pohrával si s námi jak s malým dítětem, svou předem stanovenou pointu, že vše je jen hra, si splňil a přitom o mnohé odbočky a nekonečné pochybnosti se postarala divácká fantazie a (marná) snaha odhadnout následující děj... Briliant mezi thrillery. 10/10 ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Výtečný thriller. Hned po Se7en můj 2. nejoblíbenější film z dílny Davida Finchera. Originální myšlenka, napínavá, mrazící a postupně gradující atmosféra + naprosto dokonalá klavírní hudba, která ji pomáhá navozovat, výborné herecké výkony Douglase a Penna a skvělý (myslím že pro většinu diváků i překvapivý) konec. Nesouhlasím s tvrzením, že je tento film na jedno použití (Hru jsem viděl 4x). Protože ikdyž už pointu znám, tak si stále vychutnávám tu nezaměnitelnou atmosféru a také si všímám detailů, které jsem předtím třeba nepostřehl, a díky nim si tu ďábelskou (H)hru uživám ještě víc než při předchozích promítáních (ale je fakt, že na poprvé mi to docela vyrazilo dech ;-)). ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Natáčení Vetřelce ³ se stalo pro celovečerně debutujícího Davida Finchera synonymem pro noční můru, již tehdy zkušený klipař a reklamní tvůrce (bez žádné filmové školy!) rázem uvažoval o předčasném ukončení filmové kariéry, scénář k Sedm ho ovšem rychle donutil změnit názor, kdy si Fincher mohl do portfolia zapsat právem jeden z nejvíce vychvalovaných filmů v historii kinematografie a získat si jméno režiséra, kterého se v budoucnu vyplatí sledovat. I kdyby nutně kvality Sedm nedokázal předčit. Fincherův třetí film Hra měl v roce 1997 smůlu právě v tom, že přišel po Sedm. I když ovšem Fincher rozhodně natočil několik lepších filmů, na Hru by se přeci jen zapomínat úplně nemělo. Fincher se po Sedm mohl opět osvědčit jako tvůrce, který je schopen pracovat s atmosférou i napětím, dostávání se hrdinům pod kůži i gradování vyprávění. Stejně jako u pozdějších Fincherových filmů Úkryt a Zmizelá šlo snadno vydedukovat, že Fincher inspiruje a tak trochu i vzdává poctu mistrovi napětí Alfredu Hitchcockovi a především byla radost sledovat Michaela Douglase a jeho fenomenální podání hlavního hrdiny Nicholase van Ortona, kdy se Douglas mohl skrze své herecké podání naprosto uvolnit a podat velmi komplexní výkon, kdy dochází i k poměrně svěžímu charakternímu vývoji, který ovšem působí naprosto přirozeně a ukazuje, že Hra na svém hlavním hrdinovi stojí zhruba stejně jako na hře s napětím a atmosférou. Hra je film, kde dochází ke konfrontaci mezi realitou a paranoiou, u hlavního hrdiny je velmi patrná zoufalost, deprese a atmosférou by se rázem málokterý současný film dokázal Hře vyrovnat. Do toho hraje správně mrazivý soundtrack Howarda Shorea (především hudební motiv s názvem Harlequin Clown), který v průběhu filmu dokazuje, že je klavír nádherný hudební nástroj a především se u Hry ukázalo, že Fincher skutečně perfekcionisticky dbá na audiovizuální stránku. A i když si díky tomu časem vysloužil pověst tvůrce, se kterým již brzy žádné studio nechtělo pracovat a proto se Fincher uchýlil na Netflix (kde si díky neschopným dramaturgům a účetnímu vedení může téměř každý točit, co chce), diváci už na počátku Fincherovy filmové kariéry dostávali jen to nejlepší ovoce.  Hra má bohužel jeden zásadní handicap - svůj závěr. V samotném základu by závěr mohl fungovat jako poměrně překvapivá a přeci jen dojemná tečka, háček je ovšem v tom, že se spolu s ním objeví i několik děr v zápletce a ze Hry se rázem stane tak trochu podívaná, která snahou o finální zvrat zničí vše, co celou dobu budovala. Hra s divákem je v tomto případě dost možná i synonymem pro facku, do velké míry i pro ledovou sprchu. Onen závěr se pochopitelně s odstupem času dočkal rozporuplného přijetí, kdy někomu tahle hra s diváckou důvěrou přijde skvělá a jsou odpustit všechny ty díry v zápletce. I díky svému finálnímu rozuzlení a následnému povědomí o závěru není Hra film, který by vlastně vybízel k opakovanému sledování. Což se třeba právě o Sedm či dalším filmu Finchera Zmizelá říct nedá.  Čerstvý šedesátník David Fincher za svou kariéru rozhodně natočil lepší filmy, Hra si ovšem své uznání 25 let od premiéry zaslouží. Fincher tehdy po Sedm sice divákům nenaservíroval další michelinské menu, natočil ovšem minimálně thriller, který je dodnes právem ceněn a po celou dobu v něm skvěle funguje napětí i práce s atmosférou. Jen je u něj škoda, že někdo zapomněl vystřihnout posledních pár minut.... () (méně) (více)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

David Fincher je talent s fantastickou tvůrčí vizí, kterou v devadesátkách, a nejen v nich, dokázal přetavit ve velmi atmosferický film, který s člověkem hezky po fincherovsku manipuluje a na konci uzemní. Jeden z mnoha legendárních filmů 90.let, které by měl vidět každý filmový fanoušek...9o% ()

Galerie (76)

Zajímavosti (47)

  • Když Nicholas (Michael Douglas) odjíždí z hotelu, kamera zabírá palubní budíky jeho BMW. Automobil se pohybuje, ale ručička tachometru je na nule, otáčkoměr na minimu (motor je nastartovaný) a svítí upozornění na otevřené dveře. (Pyron)

Reklama

Reklama