Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 191)
Krvavé jatka. Hodně mi to připomělo letošní ZÁTAH, jen bez bojového umění. To nahradily vymazlené bouchačky se spoustou modifikací, týkajících se střeliva (sen každého malého i velkého kluka) a klasické mlácení pěstí... třeba do krku. Urban je perfektní Dredd, umí cedit hlášky děsivěji než Sly a budí větší respekt. Lena Headey jako Ma-ma je solidní protivník a na nováčka se dobře kouká. Slo-mo se postaralo o vizuálně působivé scény (očividně jen za pár liber šterlinků) a 3D tu mohlo být hodně zajímavé, kdyby to ti distributorští bastardi pustili do našich kin. Když nevydělává, tak nevydělává. Další těla na recyklaci. ()
Ploché jak Nizozemí, lineární jak... ale na tom nesejde. Snad ani toho napětí není mnoho, jediné, co celkem šlape, je akce. Na druhou stranu, stupidní elementy trčí a rozbíjejí nějakou zřejmě zamýšlenou pochmurnost a fatalismus. Jsem rozpačitý. Nedoporučuji sledovat měkkým povahám. Nicméně věci, co šly pojmout naturalisticky, byly filmovány až cudně a ucukávalo se pohledem. Jakoby chtěli točit proudy krve a bezohledného násilí bez Rka. ()
Je až bizarně vtipné, jak strašně moc je tomuhle filmu jedno všechno, co tak upachtěně řeší jiné podobné kousky. Dredd je prostě badass polda, co zabije všechny, co mu chtějí bránit vykonávat povinnost. Nemá pozadí, nemá vývoj, nemá osobnost. Celou dobu vedle něj cupitá sexy blondýna, takže si říkáme "jo, jasně, románek na obzoru", ale kdepak - jemu to ukradené - on si jde za svým cílem. Kašle se tu na klišé i originalitu, prostě se jen jde kupředu. Svým způsobem je ale ten film svou absolutní a místy až absurdní vyprázdněností všeříkající. ()
Komiksové překvapení roku, které mě bavilo víc než třeba AVENGERS. Nejvíc na mě fungovalo samotné Mega City 1 prodávané přes parádní voiceover a přes svou zmenšenou verzi - přecpanou, bublající a bezútěšnou citadelu ovládanou krutou vládkyní. Když se tahle rakev plná brutálních gangů i nevinných lidí po vstupu sympatické ústřední dvojice zlověstně zaklapla, SMRTONOSNÁ PAST se náhle jevila jako večerníček. Slum v PATROLE sice skrýval víc úchylných tajemství a obdobná klaustrofobická přesilovka v RAID byla zase výrazně akčnější a zběsilejší, taky Lena Headey se mohla do své záporačky víc opřít a mohlo se přitlačit na hláškách, každopádně to šlape jak má, počet průstřelů xichtů a litrů prolité digitální krve je solidní a i bez joysticku to uteče jako voda. A vizuál je na jedničku. Obrovská škoda, že jsme se nedočkali dvojky, kde by tvůrci sešlápli plyn na podlahu. Nebo rovnou celé série. ()
Mega City One mi sice přišlo dost sociální a nemělo vůbec futuristickej look, ale jinak jsem si ten film užil. Je to fakt takovej remake The Raid, bez bojovýho umění, ale ty přestřelky mě bavily. Hodně tomu taky pomáhala hudba. Dredd je správně drsnej a i ta holka byla fajn. A fakt mě bavily ty sjetý slo-mo scény. A vůbec bych se nezlobil, kdyby někdo udělal na motivy tohoto fakt dobrou počítačovou hru. ()
Galerie (188)
Zajímavosti (38)
- Ve filmu není postava hlavní soudkyně (Rakie Ayola) označena jménem. Vzhledem se podobá kombinaci hlavních soudců MacGrudera a Silvera, veškeré indicie ve filmu však naznačují, že se příběh odehrává v době prvního funkčního období soudkyně Hildy Margaret McGruder. (Caszidy)
- Ve scéně, kdy přijedou první dva soudci na pomoc, Ma-Ma (Lena Headey) hlídá svého geeka, aby neotevřel dveře. V jednom záběru má ruku na jeho rameni, ale v následujícím následujícím záběru z jiného úhlu už ne. (TheDave)
Reklama