Režie:
Guy RitchieKamera:
Philippe RousselotHudba:
Hans ZimmerHrají:
Robert Downey Jr., Jude Law, Noomi Rapace, Jared Harris, Eddie Marsan, Kelly Reilly, Stephen Fry, Rachel McAdams, Paul Anderson, Thierry Neuvic (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Dosud se všichni domnívali, že genialita Sherlocka Holmese je jednoduše nepřekonatelná. Nyní se ale objevil nový nadaný kriminalistický mozek. Je jím profesor Moriarty, který dokáže z hlediska intelektu Holmese dostihnou. N=avíc má absolutní cit pro špatnost a ztrátu svědomí. To jsou vlastnosti, které by mohly slavného detektiva porazit. Brzy je nalezen mrtev korunní princ Rakouska a zdá se, že spáchal sebevraždu. Sherlock ale nabude podezření, že se jednalo o vraždu spojenou s mnohem zlověstnější záhadou zkonstruovanou právě Moriartym. Stopa vede do podzemního pánského klubu, v němž Holmes zapíjel svobodu s doktorem Watsonem. Zde se Holmes seznámil s cikánskou kartářkou, která může odhalit mnohem víc, než je ochotná prozradit. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (1 605)
Sherlock Holmes Reloaded. Sherlock Holmes a Truhla mrtvého muže. Zkrátka druhý Ritchieho Sherlock chce být větší, líbivější, akčnější, což asi je, ale zároveň postrádá atmosféru, komornost a uhrančivost jedničky. Začínají se tu metat salta, souboje mají vypilovanou choreografii (ale tohle už je na film o Sherlocku Holmesovi prostě příliš), akční scény obsahují z poloviny zpomalovačky a všechno je barevnější než výkres tvořivého prvňáčka. Lítá se z jednoho místa na druhé, ale ne až tak kvůli příběhu, jako spíš atraktivním lokacím. Downey Jr. ze sebe dělá trošku už rádoby legrační figurku, pořád mu to ale ještě žeru, scénář zase potvrdil, u koho že se učil Jigsaw. Pro mě určitě slabší díl, rád bych, aby se trojka vrátila k hlubší atmosféře a trochu se v té rozmáchlosti umírnila. Sherlock Holmes Revolutions nechci. 125 miliónů dolarů(rozpočet)/534 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
// Distribútor: Warner Bros. // Počet premietajúcich kín v USA: 3,703 // Otvárací Víkend USA: $39,637,079 // A Game of Shadows je lepšie, kvalitnejšie a hlavne prepracovanejšie pokračovanie. Úžasné scény, ako šachová partia, boje z blízka a spomalené zábery v lese, sú hlavné dôvody, kvôli ktorým som z filmu najviac nadšený. No slabší začiatok a miestami nudnejší dej môžu zato, že film hodnotím na 85%. ()
Nesdílím převládající názor, že pokračování dobrodružství doyleovského hrdiny je slabší než první díl, protože "dvojka" je co do tempa vyváženější než její předchůdce a zároveň si ji lze užít i jako vyprávění, jelikož jsou mnohem lépe distribuovány informace a poskytovány vodítka pro tvorbu hypotéz. Bohužel mnohem více rozšířenější "teorie" o tom, že ve druhých dílech musí být všeho vic, ale málokdy jsou lepší, převládá. Přitom podle jiného přístupu jsou sequely mainstreamových blockbusterů mnohem pozoruhodnější, pokud jsou natáčeny tvůrci s jasně rozpoznatelným rukopisem, protože ti se už jednou (komerčně, kriticky) osvědčili a nemusí se tolik podřizovat studiovým požadavkům. Bezpochyby to platí i pro Guye Ritchieho, který jednak v holmesovsko-watsonovské bromanci víc zdůrazňuje podvratnost v podobě možného queer čtení (čirá travestie!), jednak v nebývale sebereflexivním vyprávění vytváří nesčetné množství - především prostorových - mezer, aby se zaměřil na čirou potěchu ze samotné podstaty detektivní práce - dedukce jako takové. Zároveň se střet dvou dynamických sil vyprávění - Holmese a Moriartyho - otiskuje i do formální stránky snímku, která staví na pnutí dvou různých poetik (poklidného a dynamického, opodstatňující tak užívání zpomalovaček). Není to efektní, jak by si mnozí přáli, ale naopak maximálně efektivní, když i jednotlivé stylistické prvky, které v předchozí části sloužily k ozvláštnění obrazu jedné éry a její převládající filmové podoby, zde důsledně a důmyslně slouží vyprávění (především střidání velikosti záběrů). Konec? Doufám, že ne - chci další kapitolu. ()
Ritchie to uhrál jen tak tak. Dvě třetiny jeho sequelu jsou zase blábolivá slabota. Prázdné plky, zbytečné postavy, samoúčelné frajeřinky. Po hodině jsem si přál jen konec těch honibrckých dialogových kejklí a brzkej třetí díl, kde proběhne dvojitej coming out a kluci se spolu konečně pomilujou a nebudou iritovat neustálým verbálním žonglérstvím. Radši se hecnou k upřímný akci. Downey je v téhle roli vesměs trapný a i přes řemeslnou kvalitu a absenci vyložených failů mě tahle série od první minuty jen nudí. Během lesní palby se ale leccos zlomí. Audiovizuální masakr zažene film k temnějšímu a osudovějšímu finále, kde vcelku funguje pátrání a hlavně i teatrální klání mezi Sherlockem a Moriartym. Ani povedená tečka nicméně nezakryje zbytečnost a snadnou zapomenutelnost dobré půlky stopáže. ()
Keby všetky tie vizuálne vychytávky, herecké exhibície, scénáristické nápady a fantastické lokácie boli súčasťou prehľadného a pútavého príbehu, bol by to jeden z top blockbusterov roku. Mne bolo ale fakt jedno, čo sa práve deje a čo sa bude diať ďalej. A k čomu tie naťahované, niekoľkominútové ultra-dramatické scény, v ktorých Sherlockovi alebo Wattsonovi už-už hrozí naozaj-reálna-smrť, keď všetci vieme, že ani jeden z nich zomrieť nemôže?! ()
Galerie (102)
Zajímavosti (55)
- Počas scény v Švajčiarsku, keď sa koná mierová konferencia, v hlavnej sále hrá do tanca skladba "Viedenská krv" ("Wiener Blut"), neskôr použitá v rovnomennej operete od skladateľa Johanna Straussa mladšieho. V momente, ako Sherlock (Robert Downey Jr.) vyzve madam Simzu (Noomi Rapace) do tanca, však začne hrať časť z valčíka "Accelerationen", tiež od Straussa mladšieho. (ViktorS)
- Wolf Kahler (Dr. Hoffmanstahl) hrál také českého krále v epizodě Skandál v Čechách ze seriálu Z archivu Sherlocka Holmese (od r. 1984). (luxik007)
Reklama