Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr BednářHrají:
Miroslav Krobot, Ondřej Vetchý, David Novotný, Luděk Sobota, Jaroslava Pokorná, Leoš Noha, Pavel Kikinčuk, Jan Hartl, Norbert Lichý, Pavla Beretová (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Slavoj Houslice má fotbalový tým a nerudného trenéra Pepika Hnátka, kterého se všichni bojí. Kapitán týmu Jirka Luňák mu podlézá, ale s ostatními spoluhráči ho za jeho zády pomlouvají. Doufá, že to bude právě on, kdo by po něm mohl převzít funkci. Jenže Hnátek se do odchodu na trenérskou penzi nikterak nechystá. Nařídí mužům další trénink, ti se ale vzbouří a dohodnou se, že na něj nepřijdou. Rozčilený trenér začne běhat po vesnici a snaží se je k tomu donutit všemi možnými prostředky. Nakonec však zůstane ležet před svým domem v bezvědomí. Uvědomí si, že je s ním něco v nepořádku, a vyhledá známého lékaře. Od něj se dozví, že prodělal infarkt a že musí jít na vyšetření. Jeho výsledek ho nepotěší, dozvídá se, že potřebuje nové srdce a že bude zařazen na transplantační listinu. Hnátek se to za každou cenu snaží udržet v tajnosti. Nakonec se vše dozví zdravotník týmu a od něj i ostatní hráči. Tým v době jeho nepřítomnosti vyhrál zápas s výrazně silnějším soupeřem, což Hnátkovým kritikům dodává odvahy. Výsledkem je dočasné postavení mimo funkci. Za to se jim Hnátek pomstí... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 033)
Na 5 hviezdičiek tento film bohužiaľ nemá. Seriál sa podaril neskutočne. Film zaostáva ako môj finiš pri 100 metrovom šprinte za Boltom. Opäť sa mi však potvrdilo, že nemám pozerať upútavky k filmom. Držím sa tohoto pravidla už dlhšiu dobu - porušil som to - a bolo to na mne aj cítiť. Všetko naj zhrnuté v 4 minútach. Presto všetko vynikajúca komédia "bratov" Čechov ktorí opäť preukázali, že sú majstrami nevnucujúceho humoru. 75% je presne akurát ... ()
Vztahy skrz fotbal. Takhle upřímně jsem se v kině (a na českém filmu) nesmál už dlouho. A taky jsem dlouho čekal na snímek z prostředí českého venkova, který by neměl jen první plán (Muži v říji toto naplnili jen částečně.) Lehká sinusoida ohledně hutnosti děje a humoru, to je snad jediná výtka, pro hraje nečekaný konec a například využití vtipu s přejezdem k smysluplné pointě...film je srozumitelný pro znalce i neznalce seriálu a je to dílo tvůrce, který jasně ví, co chtěl vytvořit. Díky, Jane Prušinovský! Quo vadis? :-) ()
Skicování venkovského naturelu nahradila charakterová drobnokresba, venkovskou frašku smutná komedie o srdečních záležitostech. Seriál nezmizel, jenom se děje na pozadí příběhu Pepika Hnátka. Díky Krobotovi jde o přesvědčivou, dílčími gesty komickou, avšak v celku tragickou postavu. Ani jako scenárista, ani jako režisér se Prušinovský trenérovu omezenému rozhledu nevysmívá, vlastně na něj pohlíží o poznání smířlivěji než na morálně vesměs ohebnější zbytek týmu. Film Hnátka ukazuje jako posledního muže, který věří svému poslání a zároveň stojí nohami na zemi dost pevně na to, aby sklouznul k fanatismu „Jiřiny“. Jeho hlavní charakterovou vadou a překážkou k překonání je neschopnost vidět, jak svou „zabejčeností“ a skrýváním přívětivé tváře pod nerudnou maskou ubližuje sobě i druhým. Od tvůrců šlo o mazaný tah. Hnátkem nejenže získali středobod vyprávění, ale zároveň se nemuseli vzdát nadsázky, s níž pohlíželi a nadále pohlížejí na jádro Slavoje Houslice. V jádru seriózní, k určitému cíli směřující hlavní dějová linie je prokládána bočními mikroepizodami, v nichž zas až o tolik nejde a kterým mnohdy, bohužel, třeba dodat, chybí uspokojivé vyústění nebo alespoň vtipná pointa. Náladotvorné záběry venkovské krajiny pak spíše suplují televizní reklamy, než aby vytvářely výraznější atmosféru, o niž se starají především postavy, v jejichž případě tvůrci poněkud odvážně sázejí na to, že k nim budeme přistupovat poučeni dřívějšími seriálovými znalostmi. Jejich neduživý slovník a mimoděčné odhalování vlastních slabin nás vtahuje do univerza, v němž přebývá siláckých gest a unáhlených rozhodnutí a v němž naopak zcela absentuje schopnost sebereflexe. Postavy samotné kritického pohledu schopné nejsou, pročež ten zůstává na nás. Smích nad malostí a trapností figurek obklopujících Hnátka nikdy nepřerůstá ve výsměch zásluhou elementární soudnosti, přítomné v české filmové tvorbě stále řidčeji. Z některých na povrchu komických momentů právě naopak až mrazí. Mrazivě či jinak vtipných scének zde v poměru ke stopáži sice není tolik jako v některých epizodách seriálů, přesto mnohonásobně více než v podstatné části toho, čemu nás bída naučila říkat „česká komedie“. 75% ()
Po hodně dlouhé době opravdu výborná česká komedie, ve které je spousta hlášek, které opravdu můžou zkultovět (a na vesnici se tomu tak nejspíš stane). Krobot je bůh, ostatní herci si to také hodně užívají a celé je to napsané a zrežírované s opravdovou chutí a nadšením. Tenhle přebor si dám ze záznamu ještě určitě několikrát. ()
Já vím, že o tom, jak je tenhle film výjimečný mezi současnými českými komediemi, psalo už sto padesát milionů lidí, ale když člověk před ním v kině zhlédne trailery na Svatou čtveřici a Líbáš jako ďabel, tak to prostě strašně chce napsat taky. Okresní přebor nevyniká ani tak nějakou extrémní vtipností, ale tím, že jeho humor je nastaven na chápání normálního, nikoli retardovaného člověka. Něco takového jsem zaregistrovala už u děvkaře Františka, ale tehdy si mě nějak nikdo nechtěl všímat a toho filmu taky ne. Přebor má naštěstí oporu v seriálu. Akorát si říkám, jestli se o něj neopírá až moc. Některé postavy a pojmy (Ludva, Jarda, Kostomlaty,...) asi nelze bez znalosti televizního předchůdce docenit. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (40)
- Leoš Noha sice jezdil ve filmu ruským Gazem 69, ve skutečnosti však neměl řidičský průkaz. (ČSFD)
- Ačkoliv je film situován do doby před rokem 2010, objevuje se v něm vůz Škoda Citigo, který se na trh dostal až v roce 2011. (Skarface)
- Když říká Jindra (Jan Hartl) Hnátkovi (Miroslav Krobot), že byl vyškrtnut ze seznamu čekatelů, tak dojí koláč. V dalším záběru už ale dojídá další. (Duoscop)
Reklama