Reklama

Reklama

Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)

(více)

Videa (16)

Trailer 3

Recenze (1 311)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Krčím plecami. Nie som nadšený, ani spokojný, ale nevidím ani dôvody na prehnanú nenávisť. Ako pokračovanie najlepšieho akčného filmu všetkých čias je to samozrejme katastrofa. Ako výplachové akčné béčko je to OMNOHO lepší film ako napríklad obludne preceňovaní Expendables 2. Toto má aspoň veľa akcie (a miestami fakt dobre natočenej), nejaký základný ústredný vzťah a Willis obstojne hlási. Scenár vrcholiaci vyznaním otcovskej lásky je prirodzene totálne peklo. 5/10 ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ale, ale, copak se stalo, milí erudovaní kritikové? Zase jsme se vyspinkali do artova, někdo nám šlápl na gájprajdu na boa, anebo je to tím výjimečně kvalitním camripem, který vám umožnil zazářit jako diamant ještě před předevčerejší premiérou? Pokud je to za c), ani se nedivím, že tolik při vaší orientaci prskáte, je na něm totiž piču vidět. To já teda vrátil flašky, odtahal do sběrny pár bezprizorních kanálových poklopů, dočkal klasu a vydal se podpořit bandity v multikinematografu. Odměnou mi byl nerozpixelizovaný Meklejn, který byl vidět i potmě, bylo mu rozumět, co říká, a s charmem sobě vlastním řádil v Kremlu skoro stejně, jako když míval za prdelí Hanze Grúbra! Vidím, že se prostě názorově neshodneme a nenávidím vás za to víc než francouzskou novou vlnu. Doufám, že než začnou kvůli vám natáčet Smrtonosnou past 6: Opět v baletu, chcípnete na zápal mozkových blan při hledání esoterických jinotajů v dalším Darrenově veledíle. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

John McClane se už ve své čtvrté štaci přesunul do moderní doby, kam víceméně nepatří a které ani jí příliš nerozumí. Už to dávno není ten John, který si vytahuje střepy z chodidel, sarkasticky cedí hlášky a jehož počínání provází poměrně realistická akce. Přesto mi čtvrté pokračování nadmíru chutnalo. Jenže v pátém jen unaveně pobíhá, poslouchá frackovitého syna a tu a tam něco vtipného utrousí. Přitom to není tak dávno, kdy hodil kung-fu lady proti zdi, pak ji nabral autem a sjel s ní do výtahové šachty. Pět let uběhlo jako voda a tvůrci cpou na scénu druhé McClaneovic dítko. Neposlušný syn v Moskvě právě čelí závažnému obvinění. Ve skutečnosti je však tajným agentem, který se snaží získat důležitého disidenta, který.. no, bude ještě v dalších minutách docela důležitý. Čeká na nás totiž několik nevzrušivých odhalení, samozřejmě po boku mladého McClanea už poskakuje i newyorský policejní veterán. Ten normální chlápek z masa a kostí, který přemýšlel a nedělal za každou cenu frajera, je však nenávratně pryč (pokud bude šestka, tak prosím s kvalitním scénářem a lepším než řemeslným režisérem), navíc dostává tolik prostoru, jako nezajímavý floutek (syn) bez charismatu. Scénárista Skip Woods (napsal třeba Hitmana, Swordfish: Operaci Hacker nebo A-Team) naprosto nepochopil, jakou postavu má v ruce/na papíře. Akce je velkolepá, destruktivní, ale postrádá „duši“. Zároveň je nepřehledná a podivně sestříhaná a nabízí momenty v tak trochu vyumělkovaném klimatu, kdy hrdinové nějaký malér vyřeší jednoduše tak, že naslepo proskočí oknem, neřešíc, jestli pod ním nevede čtyřproudá silnice. Tenhle film si prostě značku Die Hard nezaslouží!! ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $92miliónovTržby USA $67,349,198Tržby Celosvetovo $304,654,182Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,775,647 //počet predaných kusov 532,687Tržby za predaj DVD v USA $8,759,486 //počet predaných kusov 438,852║ veľmi ale veľmi zlý vtip, toto vidieť v kine tak ma šľahne, takýto prepad po podarenej 4 časti by som ani vo sne nečakal a hlavne keď mi réžia Johna Moore väčšinou sadne, tu je všetko zle, scenár, kamera, réžia, všetko odbité bez patričnej iskry, o podarenú hlášku sa ani nepotknete, dobrá teda vydarená akcia tu je asi tak v 2 scénach, a kde tu ako hrá Mary Elizabeth Winstead, keď je v záverečných titulkoch uvedená ale na 4mieste v poradí, suchopárne béčko a neskutočné sklamanie pre milovníka Smrtonosnej pasce 1-4 /25%/ ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%) () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (71)

  • V 19. minutě, kdy Komarov (Sebastian Koch) vystoupí z dodávky, před kterou se postavil John (Bruce Willis), Jack (Jai Courtney) začne spouštět okno na straně řidiče těsně předtím, než z vozu vystoupí. V další vteřině je však okno zcela zavřeno. Jednalo se patrně o chybu herce při natáčení, nemělo to pro děj žádný význam. (HonzaR.)
  • Celosvětová premiéra proběhla 31. ledna 2013 v Londýně v Leicester Square. (Varan)
  • Triky celé sekvence honičky obrněného auta na dálnici kompletně zajistilo české studio UPP. Dálnice i kompletní Moskva byly vytvořeny digitálně, včetně okolních aut. (Minatory)

Související novinky

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

22.03.2021

Server Car Scrap Comparison teď zveřejnil studii, ve které se zabýval počtem dopravních nehod ve filmech u jednotlivých herců. Asi nikoho pak nepřekvapí, že za nejnebezpečnějšího filmového řidiče byl… (více)

John McClane omládne?

John McClane omládne?

15.10.2015

Pátá Smrtonosná past moc lidí nepotěšila, ale vydělala 305 milionů dolarů, takže se pracuje na šestce. Původně se mluvilo o tom, že se v ní Bruce Willis podívá do Tokia a ve hře byl (alespoň v… (více)

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama