Reklama

Reklama

Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 311)

Botič odpad!

všechny recenze uživatele

Nikoliv Len Wiseman, ale John Moore je nakonec vrahem devadesátkového idolu, který postavu Johna McClane pohřbil pod zeleným vizuálem a horou nezáživné akce, kdy i těch smířlivých devadesát minut se táhne jako žvýkačka na botě. Sledovat A Good Day to Die Hard je asi tak příjemné, jako si nechat trhat zanícenou osmičku, na kterou už nepůsobí anestézie! Slzám se člověk neubrání. Dokoukáno s velkým sebezapřením. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Člověk se těší a těší a pak se akorát v Die Hard sérii zklame. Bruce Willis stárne, je z něj dědek a ze začátku horšího dědka snad ani ukázat nemůže. Akce je ze začátku zajímavá a relativně dobrá, ale postupem času se z filmu stane hrozná blbost. Vrcholem blbosti je pak přesun příběhu do Černobylu. No, to snad ani není možný. Nejhorší na tom všem je, že film fakt s akcí vypadá ze začátku dobře, ale kameraman se po chvíli snad sjel houbičkami a kameraman nadopoval dopaminem, protože výsledek víc zkurvit tihle dva kolegové nemohli. Nákladní auto prolítne mostem dolů na silnici. Všechno šíleným způsobem vybuchuje. Člověk si řekne, že není nic jednoduššího, než kameru natočit proti autu a nechat vše bez střihu plynout, jenže tak scéna začne, pak se vše zhroutí na dvacet tisíc sekvencí, záběrů a výbuchů a vrcholem pak je asi těžce vystresovaný asistent kameramana, který kameru držel poprvé v ruce s tím, že s ní během nanosekundy vyklepal duši. Hrůza. Die Hard byla o skromnosti, o příběhu, který byl realistický, upřímný a na druhou stranu náhodný, protože John McClaine se vždycky přichomejt k tomu největšímu průseru na světě. Jenže tohle je jenom akce, efekty a ještě je to vysloveně hrozný. S Die Hard sérií to má společného prakticky nula nula nic, jenom Bruce. ()

Reklama

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Jsem na dovolené!! Po čtvrtém díle (který se mi sice líbil, ale...) jsem nečekala nic zázračného, když tam nacpou novou postavičku v podobě synátora. Jenže on mi hrozně připomínal směsici bratrů Kličkových a pro ty já mám hroznou slabost. Škoda že tu svoji prdýlku neukázal víc, než jen v bílých kalhotách :o) Jinak Bruce stárne a s tím i mé požadavky na něj, hlavně když v poslední době nehraje v moc atraktivních filmech.. Za mě spokojenost :o) ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%) () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejslabší a nejvíce absurdní díl celé série. Chvílemi to vypadalo jako parodie na jiné díly, hlavně proto, že tu Bruce Willis jako John McClane prakticky nefunguje nefunguje. Nejdříve se chová jak psychopatická matka a poté jako nepříliš vtipná podržtaška s jasným americkým názorem (hlavou proti zdi -> rozstřílíme je prostě). Od asi třetiny filmu se mi však povedlo vnímat film jako parodii. Díky bohu. Přestal jsem si tak všímat přehnanosti, zpomalených-digitálních okamžiků a dokonce jsem přežil i konec, kde se lidé v Černobylu svlíkají do půl těla a koupou v vodě (samozřejmě, je dešťová, ta je v pohodě, ne radioaktivní) . Prostě odpočinkový film, který je vtipný, kde být nemá a jeho název nemá obsahovat značku "Die Hard". PS: nebýt tam Bruce, nemenovat se to "... Die Hard", tak to není tak hrozné, jen moc hloupé:) ()

Galerie (75)

Zajímavosti (71)

  • Ve 25. minutě, kdy při automobilové honičce srazí armádni vozidlo modré osobni auto, které je již značně poškozené, je vidět v horní časti patrný štáb a poté i řidítka a ruka kameramana na čtyřkolce. (LERw!g)
  • V čase 0:26:30 srazí McClana (Bruce Willis) vůz Mercedes G, který McClane následně ukradne. Vůz má ruskou poznávací značku. V čase 0:29:40 je po kolizi vidět pohled do zpětného zrcátka tohoto vozu. V záběru je vidět nápis obvyklý na zpětných zrcátkách v USA: objekty v zrcadle jsou blíže, než se zdají. Jedná se tedy o vůz prodaný/koupený v USA. (HonzaR.)
  • Ve 35. minutě v úkrytu CIA volá Komarov (Sebastian Koch) svou dceru z mobilu. Po přiložení mobilu k uchu je však vidět číselník a mj. tlačítko pro volání, ne pro ukončení hovoru. Volání tedy nebylo zahájeno, natož aby byl spojen hovor. (HonzaR.)

Související novinky

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

22.03.2021

Server Car Scrap Comparison teď zveřejnil studii, ve které se zabýval počtem dopravních nehod ve filmech u jednotlivých herců. Asi nikoho pak nepřekvapí, že za nejnebezpečnějšího filmového řidiče byl… (více)

John McClane omládne?

John McClane omládne?

15.10.2015

Pátá Smrtonosná past moc lidí nepotěšila, ale vydělala 305 milionů dolarů, takže se pracuje na šestce. Původně se mluvilo o tom, že se v ní Bruce Willis podívá do Tokia a ve hře byl (alespoň v… (více)

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama