Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od tohoto večera si nikdo nic slibovat nemůže… Architekt Jiří Donát (M. Kopecký) se považuje za zcela průměrného starého mládence, ke kterému jeho okolí necítí přílišnou důvěru, ale neustále od něj požaduje více, než mu je schopen dát. Chce se zavděčit své mladé milence Evě (E. Schoberová) a dohodit jí u své vedoucí předvádění šperků na výstavě ve Vídni. Když neuspěje, rozhodne se Eva zkusit štěstí na pěveckém konkurzu v jedné kavárně, kam ji Jiří doprovodí. Když na ni čeká, potká svého záletného kamaráda Bedřicha (V. Menšík), který ho požádá, aby se před jeho blížící se manželkou vydával za přítele dívky, se kterou zrovna sedí. Když Jiří s neznámou dívkou (J. Hlaváčová) zůstane nakonec sám, rozběhne se večer, od něhož netuší, co čekat… Komedie Miroslava Hubáčka o charismatickém muži postrádající důvěru svého okolí, byla přímo psána na tělo Miloši Kopeckému. Ten však s původním scénářem nebyl zcela spokojen a k úpravám scénáře Otty Zelenky přizval Jiřího Muchu, který filmu dodal výslednou podobu nahořklé konverzační komedie. Za zmínku také stojí, že se ve snímku objevila ve svých počátcích bigbítová kapela Olympic s písní "Nebezpečná postava". (Česká televize)

(více)

Recenze (30)

Yahey 

všechny recenze uživatele

Výborný film, který zde má neprávem nízké hodnocení. Vyniká přirozeností a ala Fellini, děj není předvídatelný, postupně demaskuje prázdnotu a obyčejnost hlavního hrdiny, jež se schovává za úlisný fous, jež je každému podezřelý a generuje zápletky, z nichž hlavní hrdina ale nakonec vlastně nic nemá. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Architekt Miloš Kopecký klame tělem. Vypadá jako lev salonů, chodí s neméně exkluzivní Olgou Schoberovou, lidé si romantizují jeho profesi a bagatelizují jeho starosti a pochybnosti. Nevěří mu. Jedné noci se Kopecký za trochu trapných okolností seznámí se ženou, která je podobně nečitelná jako on sám. Je Jana Hlaváčová profesionálka? Zajímá se o něj ze vzdoru k jiné, zmarněné příležitosti? Nebo je to ta pravá? Potíž s Flámem je, že má duchaplné dialogy, ale plytký děj. Asi je to výsledek jeho nezvyklého zrodu. Miloš Kopecký přijal scénář s neskrývanými výhradami. Jako člověk, vnímaný veřejností značně pokřivenou optikou, dobře věděl, o čem je zde řeč, navrhl jisté úpravy a ty byly zpětně zakomponovány jím vybraným novým autorem Jiřím Muchou. Mucha je v titulcích uveden jen jako autor dialogů, takže chabý děj je zřejmě dědictvím první verze. Je to škoda, mohl to být lepší film. 50% ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Hrůza, vždyť to bylo úplně o ničem! Nevýrazný, dlouze ukecaný a především velmi nudný film (slabý děj i scénář), který nezachránil ani pan Kopecký (jehož role mu byla napsáno přímo na tělo), o proti předchozím filmům méně výrazná Olinka Bérová, trochu žalostný pohled na korpulentní Vastu Matulovou, pro kterou to byl vůbec poslední celovečerní film po dlouhých 26 letech strávených před kamerou. Ta jedna jen za nějakou tu rock 'n' rollovou atmošku v báru a částečně i za Janu Hlaváčovou. Jak napsal kolega Přemek, opravdu právem zapomenutá hořko-sladká komedie. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Začátky šedesátých zdobil filmy jazz, výjimkou není ani Flám, atmosféru v baru posiluje Olympic s ještě vlasatým Jandou. Film nehýří příliš vtipem, humorné scény jsou tu poskrovnu roztroušeny a jsou spíše úsměvné než k popukání. Na prostinou pointu by stačil i středometrážní formát. ()

Reklama

Ej Hlemýžď 

všechny recenze uživatele

Na filmu, pokud si ho nepletu s jiným, se mi tehdy hlavně líbilo, že tam hrál v baru několik skladeb Olympic, který se do té doby asi v žádném filmu neobjevil. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Rozkolísaná kvalita i samotný děj, s kterým si neporadil ani Lexikon českého filmu, když vlastně napsal synopsi k úplně něčemu jinému. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Ač souvislá dějová linie či hlubší vyznění milostného tápání jednoho postaršího architekta, lítajícího mezi roztančenou květinovou mládeží, visí někde v éteru, film má naprosto skvělou šedesátkovou atmosféru a také velice rozmanité a zajímavé herecké obsazení, které umožňuje některým zúčastněným ukázat trochu jinou tvář v uvolněné atmosféře doby. Ovšem celkově se jedná one-man šou Miloše Kopeckého, která mě osobně bavila. "jak to děláte, že máte furt tak krásný ženský?" "jednoduše, ty ošklivý se mi nelíbí..." ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmový flám roku 1966 zde bez přívlastku velký... Flám relativně skromný, komorní, decentní, ale stejně dosti zábavný a mající minimálně jeden značně odvázaný vrchol u střetu s partou mladých motorkářů. A jako snad každý flám, i tenhle film už v posledních minutách trošku dodýchává, i s menší ztrátou na tempu u příchozího rána probdělé noci. Posléze od zazvonění budíku ještě silněji přichází vystřízlivení s návratem do každodenní reality a vážnějším začátkem nového dne. Velký smysl pro ironii a nadsázku v podání Miloše Kopeckého, v typické svůdnícké roli, vynikne obzvlášť v četných vnitřních monolozích hlavní postavy (byť 3 roky před Já, truchlivý Bůh ještě bez prolomování čtvrté stěny směrem k divákovi). Naladil jsem se brzy na komorní styl, bavil mě jemný humor i herci včetně tajuplné milenky Jany Hlaváčové a byl jsem také překvapen, kolik známých tváří se v drobných rolích této polozapomenuté komedie postupně objevilo (ještě i zpívající Olympic s Petrem Jandou v jednom z lokálů). Za mě hodně dobrý... „To už jsi vstal nebo jdeš teprv' spát?“ [80%] ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Dialog plný rozporů. Touha toho, jak známo, mnoho slibuje, ale málo naplňuje. Což je případ i tohoto filmu. Výchozí situace, neotřelá svým neformálním pojetím, přímo vybízí ke konverzaci mezi náhodně se shledavšími lidmi, mužem, úspěšným architektem, jehož libido se ocitá v úzkých vlivem nekonkrétních obav a dojmů, s nimiž si pojednou jeho majitel neví rady, a ženou, která klame tělem i slovem, tím spíš, představují-li je Miloš Kopecký s Janou Hlaváčovou. Potíž je v tom, že tu, bohužel, nejde ani tak o to, co se říká, ale jak se to říká. A tam, kde forma převažuje nad obsahem bývá pravda často jen zdánlivá. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Neprávem podceňovaný Flám uvádí do světa masek úžasným „horníčkovským“ monologem stárnoucího muže, jemuž zbyla jen sebeironie, jíž splácí své prohřešky. I tomu, kdo se přizpůsobuje „dnešním“ mravům, zbývá trocha naděje, naděje, kterou si jako piliny z milovaného stromu, nosí po kapsách, a z níž se snaží uhníst nový svět. A nejvhodnější příležitostí je seznámení se s přitažlivou ženou, tedy takovou, která nemusí být krásná ani vzdělaná, ale dokáže vnímavě rozmlouvat. Jaká směšná tragika ovšem cizopasí na takovém nevěřícně započatém rozhovoru! Jistě, ale: proč se vlastně dívat na to, jak někdo tone v příhraničních bažinách a srší vtipem, když by se stačilo namísto shrbené chůze rozeběhnout – bez ohledu na vytrasované stezky. Ale tomu se porozumí jen s těmi hříchy na hřbetě… ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Já nejsem špatný kluk, já jsem Rudýnek. Olympic hraje v původní sestavě s 24letým vlasatým Petrem Jandou, 28letý Jiří Menzel vede noční partičku socialistických chuligánů, půvabná 28letá Jana Hlaváčová se stylizuje do prostitutky a 44letý Miloš Kopecký se drží své typické role záletníka...a stejně to nestačí na víc než dvě hvězdičky. ()

rt12 

všechny recenze uživatele

Téma mi sedlo a i přes pozdní noční hodinu mne přinutil sledovat jak to vyprávění dopadne. V jakémkoliv věku člověk pořád hledá sebe sama i spřízněnou duši. Když už se zdá, že to vychází vše pokazí jedna chyba, vyplývající z nedorozumění. Herecké výkony pana Kopeckého a paní herečky Hlaváčové nelze zpochybňovat, na rozdíl od Schoberové, kdyby tam nehráli oni, film by ztratil 60% ze svého půvabu. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moj prvy Myroslav Hubacek a hned priemerny film. Za najlepsie obdobie vzniku filmov su v ceskoslovenskej kinematografii uz dlhodobo 60. roky, ale tento film rozhodne nepatri k tomu najlepsiemu, co sa tuna natocilo. Ponajprv asi preto, ze film neukazuje nic zasadne, a prakticky stoji a pada na Mylosovi Kopeckom /Dobry vojak Svejk, Jan Zizka, Kral Kralu/ a na Jane Hlavacovej. Ono uz sam pan Kopecky mal vyhrady k scenaru a filmu, lebo sam dobre vedel, ako ho vnima verejnost byvalej ceskoslovenskej federacie. Preto sa musel dej a aj dialogy hodne prepracovat a museli sa povsuvat do filmu nove skutocnosti. Tematika je slaba, ma cosi do reality, ale nuda suverenne prevazuje. Dej sa tiez akosi vytratil. 50 % ()

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Flám o flámu bez flámu. Herecké idoly a ikony česko-slovenského filmu vyrazili na plátno flámovat. Podvodnický plnovous pana Kopeckého svede na scestí nejednu ženu.... 55% ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Postupně přibývajícími léty doceňuji tento film až k absolutnímu hodnocení. Některé věci, kterým jako mladí nepřikládáme váhu, získají na důležitosti časem. Stává se pak, že na podobnou noc vzpomínáme celý život. Těch několik rozhodnutí, které Kopecký ve filmu učinil, způsobilo, že z toho nebyla veliká láska, ale jen takové mihnutí. Až na konci filmu se to celé parádně uzavře a je to dokonalé... ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Plno řečí, které nikam nevedou ... a plytký děj, který se jim nešikovně plete pod nohy (pokud nějaké mají). Jedním z mála kladů je poměrně krátká stopáž ... 2,5* ()

sator 

všechny recenze uživatele

Takový příjemně plynoucí lehce nostalgický příběh....zajímavostí je, že dialogy napsal novinář Jiří Mucha... ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Tenhle film vlastně nemá chybu. Výborní herci, skvěle napsáno i zahráno, ale přesto to nefunguje. Sice nezklamou komentáře v myšlenkách hlavního hrdiny Donáta, drobné role Menšíka či Menzela, pár vypalovaček Olympicu, ale jako by svou apatičností Donát sebral vítr z plachet i celému filmu. Co se nedá upřít, tak perfektní vypointování některých scének (např. když Donát telefonuje Menšíkovi uprostřed noci ze sousedova balkonu), které je bezkonkurenční. ()

Reklama

Reklama