Režie:
Adam ShankmanKamera:
Bojan BazelliHrají:
Julianne Hough, Diego Boneta, Tom Cruise, Russell Brand, Mary J. Blige, Eli Roth, Paul Giamatti, Catherine Zeta-Jones, Bryan Cranston, Malin Åkerman (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Sherrie se rozhodla odejít do Los Angeles a chce se stát zpěvačkou. Netrvá dlouho a ulice drsného velkoměsta jí ukáže pravou tvář - na Sunset Trip ji okradou o sbírku elpíček. Potká ale barmana Drewa, který jí pomůže a u majitele podniku, v němž pracuje, jí domluví místo servírky. Klub ale prochází finanční krizí a jeho majitel musí vymyslet, jak podnik zachránit. Rozhodne se proto pozvat na koncert slavnou rockovou hvězdu Jaxxe, který nemá jen příznivce, ale i odpůrce. Tím největším jsou starostova žena a její muž Mike Whitmore. Oba organizují protesty před klubem s úmyslem ho uzavřít a tak vymítit "Sex, drogy a Rock 'n' Roll" z Los Angeles. Drew a Sherrie se do sebe zamilují a on začne skládat píseň, ve které jí vyznává lásku. Jaxx v den koncertu není v takové kondici, aby mohl vystoupit. Sherrie ho ale přesvědčí, aby poslal na jeviště Drewa a jeho skupinu Wolfgang von Colt. (TV Nova)
(více)Videa (37)
Recenze (361)
Mamma mia! Audiovizuální terorismus dosáhl svého pomyslného vrcholu. Dvouhodinové ztrapňování charakterních herců, ošklivých neherců a jednoho sektářského fanatika (ten si to jako jediný zaslouží), doprovázené "hudbou" glamrockových transek a scénářem, za nějž by se nemusela stydět ani otylá autorka venezuelských telenovel, je bezesporu jedenáctým zářím americké kinematografie. A opravdu si přeji, aby jich po tomto útoku zařvalo co nejvíc a já se mohl smát těm hereckým mrtvolám, co vlezly do něčeho takového. Je mi trapně a na blití, až si musím pro spravení nálady pustit 138. díl Rozervaných srdcí a oroštovat u toho na tytrubko.com nějakou nesmrtelnou homoplíseň od Pretty maids. ()
Nemusím moc ani muzikály a na výjimky ani rockové hymny a příběh tady nemůže být prostší a generičtější. Ale pár songů jsem si rád připomněl, tu a tam se uchechtl (hlavně u Russella Branda) a scéna, ve které se Malin Akerman při rozhovoru snaží dostat pod kůži vyjetému Cruiseově rockerovi měla snad jako jediná z celého rozjařeného filmu náboj. ()
Tvůrci téhle adaptace broadwayského muzikálu zřejmě věřili v opak, ale pravdou je, že pojmenováním klišé se klišé nezbavíte. Obehraná zápletka sleduje dívku z Ohia, která zkouší prorazit v Hollywoodu. Z povědomosti této situace si sice hned zkraje jedna z postav utahuje, ale dál už Rock of Ages na svou věrnost naivním osmdesátkovým příběhům nijak neupozorňuje. Pouze naprosto účelově reaguje na stávající krizi hodnot oprášením amerického snu v jeho nejryzejší podobě. ___ Cesta ke slávě tedy není pro svou předvídatelnost shazována, není však ani sledována dost důsledně, aby si přišli na své nostalgičtí milovníci osmdesátkového retra. Některé scény zcela proti celkovému vyznění filmu symboly 80. let zesměšňují a novodobě „nečistý“ je i epizodický narativ – od protagonistky je neustále a nesmyslně odbíháno k ostatním postavám. Film tím akorát upozorňuje, že nevzniknul kvůli příběhu, který má být vyprávěn, nýbrž kvůli komerčnímu potenciálu nápadu „dáme dohromady kupu rockových balad a pár slavných herců“. ___ Songy jsou častěji využívány jenom proto, aby zazněly, ne kvůli okomentování děje, a slavné tváře dostávají prostor, neboť je (občas) zábavné je sledovat, ne z toho důvodu, že by jejich podzápletky smysluplně doplňovaly příběhové jádro. Cruise, Zeta-Jones, Cranston (kdo mi dokáže odůvodnit přítomnost S/M scény, dostane trsátko s podpisem Staceeho Jaxxe) ani duo Baldwin-Brand nejsou pro hlavní dějovou linii důležití adekvátně stopáži, jež je jim věnována. Bohužel nejenom jejich postavy, ale i Sherrie a Drew, o něž by mělo běžet především, představují jenom bezduché karikatury, voskové figuríny z muzea osmdesátkového rocku (ke kterémužto dojmu přispívá i velké množství líčidla na jejich tvářích a laku v jejich vlasech). ___ Proč tedy film sledovat? Po pravdě, žádný pádný důvod mne nenapadá. Shankman není dost schopný režisér, aby dokázal vystihnout esenci jedné éry a aby díky tomu i diváka, který použité rockové pecky zná jen díky hraní Guitar Hero, přesvědčil, že žít v 80. letech, nosit kožené kalhoty a poslouchat rockovou hudbu bylo zatraceně cool. Právě a jedině tohle se nám přitom Rock of Ages nezastíraným adorováním tehdejší kultury a lehkou kritikou toho, co v hudebním průmyslu nastalo s příchodem MTV, snaží sdělit (kovaní rockeři by navíc mohli namítnout, že plnohodnotný rock 'n' roll zažíval zlaté období o dekádu dříve). ___ Vyzdvihovanými hodnotami i tematizováním boje proti zkaženosti rockové hudby působí film hodně „out-of-date“ (což bezezbytku platí pro homosexuální parodickou vsuvku). Formálně i obsahově mu chybí něco, co by jej posunulo do současnosti. Neustále vypadává z rytmu, načasování vtipů je nešťastné (většinu z nich krom toho budete znát z traileru), jejich zachlazenost zarážející (jsou jenom hloupě nevkusné, navíc ne dost), nepódiová muzikální čísla rozbíjí chaotický střih a těm pódiovým zas zoufale schází šťáva, mladým hercům chybí charisma a Cruisovi dost zvučný hlas, abyste mu uvěřili rockovou legendu. ___ Z papírově slibné podívané je nakonec muzikál oslavující styl, který sám nedokáže brát úplně vážně, což mne nutí obvinit tvůrce ze stejné falešnosti, jakou trpí hrdinové filmu. Dominantním dojmem je umělost. Pro příště by to chtělo přinejmenším věnovat více péče tomu, co a proč mají postavy v hlavách než tomu, co mají na nich. 50% Zajímavý komentář: mcb () (méně) (více)
Těžko říct, proč zrovna rozjívený a zcela nevážně se beroucí muzikál dokáže vzbudit tolik negativních emocí, ale stalo se. Pro mě příběh z Bourbon Room funguje jako příjemná nostalgie, jako dokonalá exhibice Toma Cruise i jako příjemná romantika na výletě po nejznámějších klišé. Proti samotnému filmu trochu hovoří fakt, že dnešní doba hudebním předělávkám přeje a většinu songů už jsem slyšel přezpívanou jinde (viz seriál Glee, kterému sám Adam Shankman několikrát režijně pomohl), jenže ani to nevadí a když začne statečně pět i Alec Baldwin, přestává se mi definitivně chtít rýpat v detailech. Tohle je zkrátka pohoda, která chce pobavit na základě chytlavých známých melodií a obviňovat ji ze zneuctění jakéhosi rockového ducha by bylo neuvěřitelně naivní. ()
Hell yeah! Konečně muzikál, který je do poslední noty přesně podle mého hudebního gusta. Výborný Cruise v roli rockenrollového boha, nádherná Julianne Hough a sympaťák Diego Boneta v roli hlavní zamilované dvojice a spousta dalších překvapivých castingových tahů, které téměř bez výhrad vyšly na jedničku. Komu však rocková hudba let osmdesátých nic neříká, ten si rozhodně tolik nepošmákne. Soundtrack je totiž nabitý pop-rockovými šlágry, které dnešní generace nosící kšiltovky bokem bohužel jen těžko docení. Rock of Ages má na klasický film sice jen průměrný a průhledný příběh, ale jako muzikál funguje téměř dokonale. Jedno z nejpříjemnějších překvapení roku. 90% ()
Galerie (61)
Photo © Warner Bros. Pictures
![Rock of Ages - Promo](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/996/160996401_19b211.jpg)
Zajímavosti (21)
- Klub The Bourbon Room, ve kterém se film většinu času odehrává, odkazuje na legendární klub Whisky A Go Go na Sunset Strip v LA. (Miro_CZ)
- Jedná se o úplně první muzikál Toma Cruise. (griph)
- Scéna, která se odehrávala pod známým nápisem Hollywood, se natáčela na skládce odpadků v Pompano Beach na Floridě. (spiderpig)
Reklama