Režie:
Walter HillKamera:
Lloyd Ahern IIHudba:
Steve MazzaroHrají:
Sylvester Stallone, Sung Kang, Sarah Shahi, Jason Momoa, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Christian Slater, Holt McCallany, Weronika Rosati, Dana Gourrier (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Nájemný vrah Jimmy splní svou zakázku a se svým parťákem zabije terč. Ten byl ale shodou okolností kdysi polda a na vraždu je nasazen jeho bývalý parťák Taylor z Washingtonu. Mezitím navíc někdo odpraví Jimmyho parťáka a pokusí se zabít i Jimmyho. Zdá se, že někdo nechce, aby existovaly důkazy o nájemné vraždě bývalého policisty. Taylor rychle přijde na to, jak se celý případ mohl zhruba odehrát. Kontaktuje proto Jimmyho a nabídne mu spolupráci, nejde mu o jednoho nájemného zabijáka, chce dostat velkou rybu. Ty, co to celé objednali... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (582)
Sung Kang je mojou najobľúbenejšou tvárou zo série Rýchlo a zbesilo, ale v spojení so Stalloneom vyzerá ako debil. A keď sme už pri tom, aj Sly (inokedy starý dobrý tvrďák) je tentokrát voľajaký čudný, nudný a o ničom. Scenár je jedným slovom hrozný a starecká réžia Waltera Hilla to definitívne pochováva. Slabé sú aj akčné scény. Slabé je všetko. ()
Drsné filmy o drsných mužích aneb Walter Hill nezklamal a přichází se zábavnou jednohubkou okořeněnou motivem generačního střetu mezi klasickým nájemným vrahem a moderním zabijákem. BULLET TO THE HEAD je vcelku podařená hillovka (nechybí neony ani živá hudba) a různými tématy dává vzpomenout na Walterovy kousky z jeho nejlepších let (osmdesátých). Příkladem můžou být 48 Hrs., Red Heat (polda/zločinec, domácí/cizinec a každý má své metody a pravidla), či Streets of Fire (závěrečný souboj). Příběh je jednoduchý a přímočarý, stejně tak většina postav – které jsou někdy možná až příliš okatě naivní. Zásadní místo má v mnoha Hillových filmech hudba a i tentokrát je soundtrack od začátku zábavný a opět do jisté míry klasický (nechybí harmonika), ale přece jen nepříliš výrazný či tuctový a postupně se trochu ohraje. (P.S. – Slayovy fotky pobavily). Čtvrtá hvězda velmi slabá. ()
Jeho tvář je zvrásnělá, jeho pohyby jsou komické, jeho metody nelidské. Říkají mu Bobo. Spolupráce dvou akčních legend (jedné režisérské a jedné herecké) se bohužel nestala velkým comebackem ani pro jednu z nich. Hillova nekompromisní „ode zdi ke zdi“ režie bez jediné promarněné minuty nás od prvních minut nenechává na pochybách, že jde o oživlý komiks. Zabíjení se děje tak často a s takovou nekorektní samozřejmostí, až nabývá funkce prvku, který rytmizuje vyprávění. Vítám, že protagonistova amorální povaha není nijak odsuzována. Společně s (nedostatečně využitým) voice-overem a na něj vázanou retrospektivní strukturou vyprávění, s dominujícím typem prostředí (oneonované bary) a s převahou nočních scén jde o zřetelné odkazy ke klasickým filmům-noir. Noirový cynismus se ne úplně nejlépe snáší s uvolněnější buddy movie rovinou vyprávění, která pro změnu dává vzpomenout na některé drsnější akční komedie z devadesátých let. Ke srovnání se nabízí třeba Poslední skaut, jehož hrdinům bylo ale snazší uvěřit, že rezignovali na veškeré ideály. Nekompatibilita Stalloneho přímočaře akčního typu s přidělenou rolí, která vyžaduje vrstevnatější herecký projev, je jednou ze slabin filmu, kterému na sympatické staromódnosti dále ubírá zbrklý střih akčních scén. Přesto jde o solidní akční oddychovku, ač – stejně jako Expendables – nejzábavnější tehdy, odkazuje-li k časům, kdy byl Sly mnohem větší štramák (fotografická rekapitulace jeho zločinecké kariéry). 65% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Psema ()
Tam, kde zklamal Simon West a Arnie se Slyem si nebyli ve svých prvotních comebackových záležitostech až tak úplně jistí v kramflecích, Walter Hill přichází se skutečně nefalšovanou osmdesátkovou podívanou. Stoprocentně přesný Sly, co se s ničím a nikým nepáře a moc toho nenamluví, děj, co odsýpá a akce, z které je cítit fyzično a nekompromisnost. ()
Když do baru vstoupí vyrýsovaný chlápek neurčitého věku nápadně připomínající Sylvestera Stallona a poručí si neexistující "Bullet" whisky, měli byste se mít na pozoru. Říká si Jimmy Bobo a jeho profese je nájemný vrah. Z tvůrčího krematoria hlásí návrat veterán mezi režiséry specializující se na akční thrillery - Walter Hill. Své síly spojil s akční legendou Sylvesterem Stallonem. A co z jejich spojení vzešlo? Vezměme to postupně. Najatý nájemný vrah Jimmy a jeho parťák se po jedné zmrvené akci, kdy dojde k profesionálnímu selhání jednoho z nich (hádejte třikrát, kdo ve sprše ušetří prostitutku), uchýlí do baru v New Orleans, kde následně dojde k smrtelnému pobodání Jimmova dlouholetého partnera jiným nájemným vrahem. Od této chvíle se Jimmy zaplete s gangem z místního podsvětí, kterému šéfuje chromý černoch Morrel v doprovodu úlisného právnického poskoka, jenž řídí a zasahuje až do vlivných politických kruhů. Kompromitující soubor na flash disku, usvědčující úplatného senátora z nekalých praktik, je pak hlavní trofejí ve hře, ze které téměř nikdo nevyvázne bez kulky v hlavě. Do celé záležitosti se navíc vloží detektiv korejského původu Kwon z Washingtonu, se kterým Jimmy chtě nechtě spojí síly. Poté, co detektivovi zachrání život, uzavřou spolu dohodu. Akční thriller s pádným názvem Kulka do hlavy příliš neoslní svojí originalitou děje ani postav. A vzhledem k tomu, že většina postav je zhusta záporných (výjimku tvoří pouze asijský detektiv Kwon a Jimmyho dcera a majitelka tetovacího salonu v jedné osobě) se nedá nikomu spolehlivě fandit. Neklesejme však na mysli. O něco větší pozornost chce urvat solidní porce akce v naturalistickém pojetí s velkým množstvím průstřelů hlav i jiných částí těla. Samotný Stallone do toho občas utrousí nějakou vtipnou repliku, čímž částečně vyrovnává deficit věkem snižující se pružnosti, což je nejvíce patrné v závěrečném souboji na hasičské sekery s podstatně mladším kolegou Jasonem Momoem. Film odsýpá svižně, nechybí mu spád a snaha po atraktivnosti, ačkoliv se jedná o luxusní béčkové balení s "oldschoolovým" nádechem. Proslulý producent Joel Silvera ostatně ani jiné filmy produkovat neumí. Jako takový hezký bonus se dá brát atraktivní Sarah Shahi v roli hitmanovy hodné dcery, aby se tedy negativita jeho postavy o něco snížila a současně byla polidštěna. Z filmu jsem měl nakonec překvapivě lepší pocit, než z nedávných spřízněných "béček" Konečná a Postradatelní 2, ale přece jen ten nádech "oldschoolově" schematického stylu, snažící se o něco víc, než na co má prostředky, mě moc neohromil, pak ještě film nastolil jakousi svoji vnitřní logiku, na kterou je nutné přistoupit. Pokud originalita chyběla celku, tak v jednotlivostech film originalitou oplýval. Za zmínku stojí originální "buddy movie" koncept mezi nájemným vrahem a detektivem, anebo třeba charaktery vedlejších postav, kdy nevíte, kterou dříve tvůrci odstraní ze scény. Asi největší škoda, že také tvůrci mně vpravili kulku do hlavy a otvor po ní způsobil poměrně rychlý únik filmu z mé paměti. Nicméně, akční jízda je to více než dobrá. Klady: dynamický spád děje + nadhled + pěkný vizuál + Stallone a všichni herci ve vedlejších rolích + odhalený zadek Sarah Shahi + solidní porce akce + originálnost v jednotlivostech + originální pojetí vztahu detektiv a nájemný vrah. Zápory: až příliš nenáročné akční "béčko" - nepříliš originální scénář - nepříliš přehledné přehuštění děje vedlejšími postavami - Stallone už není tolik pružný jako dřív - "oldschoolový" nádech - film dlouho nezůstane v paměti. 70% () (méně) (více)