Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vrcholné dílo Boba Fosseho, ohromující po stránce myšlenkové i choreografické, hudební a taneční, je tragikomickou autobiografií, podanou formou neobyčejného muzikálu. Film je felliniovskou vizí umělce posedlého prací a řítícího se do záhuby kvůli vražednému životnímu tempu. Hlavní postava příběhu s mrazivou presvedčivostí předpověděla režisérovu vlastní smrt. Průkopnické dílo, naznačující smysluplnou cestu za hranice konvenčnosti žánrů, je vizuálně neobyčejně přitažlivé. Závěrečná agonická pasáž je stylizovaná do velkolepého čísla, ve kterém se sejdou všichni umělcovi blízcí v podobě fantómů a je završená symbolickou záhrobní jízdou do náruče koketního Anděla smrti.
Obsedantní Fosseho téma existenciálních ambicí talentovaného tvůrce uprostřed masové kultury se s muzikálovou formou skloubila s neobyčejnou přirozeností, čímž vznikl jakýsi nedostižný muzikálový OBČAN KANE či 8 1/2. Film získal roku 1980 Zlatou palmu v Cannes ex aeque s filmem KAGEMUŠA a v tomtéž roce získal Oscara za dekorace, kostýmy, střih a hudbu. Film byl nominován i na Oscara za režii, scénář, za herecký výkon Roye Scheidera i v kategorii "nejlepší film roku". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (160)

novoten 

všechny recenze uživatele

Když očekávám muzikál o tom, jak se dělá muzikál a dostanu epitaf uspěchaného muže. S Fossem jsem se u Kabaretu i u Lennyho minul, takže mě jeho multižánrová rozlučka zastihla slušně nepřipraveného. Nejde totiž o hudební film v pravém slova smyslu, snad ani o drama, o romantiku nebo o rodinný film. Jde totiž o všechno dohromady, záměrně neúhledně zabalené do uzlíku deprese s body navíc za střih, který předběhl svou dobu. S takovým námětem by celý zážitek mohl být teskný, nostalgický a snad i ubrečený, kdyby na to ale měl čas. Od začátku do konce je totiž na zkouškách i v soukromí té dřiny zadýcháno, až se ze zátěže neveselých témat propotí triko. Scenáristických nožů do zad je tu nepočítaně, jenže ten strhaný pohled Roye Scheidera, chlapa s velkým CH, který ví kolikrát (a to tak že mockrát) pochybil, ten mám v sobě zarytý napořád. ()

jitrnic 

všechny recenze uživatele

Celý film se tak trochu zmítá v křeči. To platí hlavně o prkenném Royi Scheiderovi, kterému jsem jeho roli prostě nezbaštil, o tanečních číslech, která jsou sice technicky bezchybná, ale zoufale postrádají lehkost (a jsou poněkud lascivní) i o místy poněkud podivných dialozích. Pro mě je tenhle film zklamáním. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Muzkál nemusí být vždycky "lehčí žánr." Chce to ale opravdu porci talentu, aby se podařilo skloubit lehkonohost muzikálové formy a hloubku temného, myšlenkově bohatého dramatu. Ale když talent je, tak jde všechno. Taneční čísla jsou precizní a nádherná, filozofování řeže do živého a není násilné. Velmi velmi vydařené dílo. ()

Fabienne 

všechny recenze uživatele

Ironicky nemilosrdný pohled na tolik oslavovaný život na prknech, která znamenají svět. Muzikálová čísla se odehrávají většinou během tvrdého zkoušení - bez pozlátka, bez kostýmů, bez publika... Fosse bortí mnoho žánrových konvencí - mizí muzikálová oddychovost a bezproblémovost. Jediné, co filmu vytýkám, je absence chytlavých písní, opravdových "pecek", což považuji za základní kámen muzikálu. Navíc se mi moc nelíbí kostýmy a líčení, které napovídají, že film vznikl na konci sedmdesátých let, což pro mě není zrovna doba vkusu. Strhl mě až hořký konec. Shakespeare měl pravdu: "Celý svět je jeviště a všichni lidé na něm jenom herci." ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

All that jazz je přesně filmem, který to má u mě hned od začátku těžké. Jde částečně o hudební film a trochu i o muzikál, tedy dva žánry, které mě většinou nebaví. Za druhé - příběh je z prostředí amerického showbyznysu. Ten ve většině případů považuju za stupidní a povrchní. Umí jen, pro mě velmi nezábavnou formou, ukazovat trapný humor a naleštěnou a blyštivou show za každou cenu. K tomu je ještě hlavní postava požitkářský děvkař, kterému není nic svaté. Před startem film snad nemohl mít horší vyhlídky. Sám jsem velmi překvapený, že mě bavil a nakonec se mi líbil. Je to především díky Royi Schneiderovi, ten zahrál hlavní postavu velmi přesvědčivě a především skvěle. Ač bych se s ním v životních názorech povětšinou rozcházel, nakonec jsem mu fandil. Jeho životní postoj a neutuchající zápal byl svým způsobem obdivuhodný. Vždycky rád pozoruji lidi, kteří se našli v tom, co dělají a mnohdy tomu doslova obětují svůj život v tom nejlepším slova smyslu. Pak nevadí, že jde i o tak přízemní věc jako americký showbyznys. Tvůrci k němu navíc přistoupili mnohdy velmi kriticky, nikoho nešetřili a dobře si byli vědomi, že jde jen o povrchové pozlátko a jediným skutečným důvodem to dělat dobře, jsou prachy. Za ten autentický vhled za kulisy, za elán hlavní postavy, za pozitivní vyznění snímku a nakonec i za některá hudební čísla dávám i tu čtvrtou hvězdu a to je v rámci daného žánru co říct. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (23)

  • Název filmu pochází z písně "All That Jazz" z Fosseho broadwayského muzikálu "Chicago: A Musical Vaudeville" (1975). (džanik)
  • Ann Reinking, která hraje postavu, pro níž byla sama inspirací, se musela podrobit několika zkouškám, než byla obsazena. (džanik)
  • Role, kterou ztvárnil Cliff Gorman, vychází z postavy Lennyho Bruce (Dustin Hoffman) z Fosseho snímku Lenny (1974). Gorman měl tuto roli na Broadwayi. (džanik)

Reklama

Reklama