Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o lidech, kteří i přes nepřízeň osudu touží po pravém a láskou naplněném životě. Osmnáctiletá nevidomá Maruška (A. Krejčíková), která žije se svým dědečkem Vlastimilem (P. Nárožný), touží potkat svého prince a prožít romantickou lásku. To, že pravá láska kvete v každém věku, poznává i Maruščin dědeček, který potkává svoji dávnou lásku Libušku (E. Balzerová). Jsou jako dva mladí zamilovaní blázni. I Maruščin kamarád Honza (P. Vančura) si už někoho našel – zamiloval se do svého mladého kantora. To ale není po chuti jeho dominantní matce a úspěšné manažerce Zdeně (S. Stašová), která si usmyslí, že to tak nenechá… Aspoň, že Honzův táta Karel (O. Vetchý), bývalý ligový fotbalista, dnes údržbář na stadionu, má pro syna pochopení. Nečekaným propletením osudů všech hlavních hrdinů vznikne spousta humorných, absurdních, zapeklitých i dojemných situací, okořeněných jemnou nadsázkou a ironií. Přesně tak, jak se to stává i v životě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (439)

honajz 

všechny recenze uživatele

Přesně ten styl filmů, které se snaží neúspěšně kombinovat úspěšný zahraniční vzor s jakž takž úspěšným Vejdělkem a soudobou Poledňákovou a s českým kavárenským intelektuálským pohledem na současnou společnost. A přitom, milí tvůrci, skutečně ne, skutečně lidmi nijak nemávají multikulti problémy, ale to, že nemůžou najít práci, že výplaty jsou čím dál nižší, zatímco zboží stále dražší, že děti nemají v tomto státě jasnou budoucnost, že důchodci nemají na zaplacení nájemného a někteří páchají sebevraždy... Tohle jsou problémy, o nichž by se mělo pravdivě točit filmy, a ne ty z prstu vycucané pseudoproblémy, navíc nudně a nezáživně podané, kdy postavám nevěříme ani dobrý den. (Jinak je tu vše - slepá, gay, pseudoRom, marihuana atd., atd. - prostě vše to, o čem si kavárenská elita myslí, že hýbe světem.) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Poslouchat Milana Cieslara ve fofu bylo skoro jako o život. Jak někdo může takto klesnout? Na každý pád máme novou skvělou dvojici romkom po česku. To jsou ty Romány pro ženy / muže, Ženy v pokušení / Muži v naději, Líbáš jako bůh / ďábel, Láska je láska / Život je život... Zkrátka filmy, které člověk nepotřebuje. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jak už se stalo takovým domácím zvykem, je to opět taková nepříliš humorná komedie nebo nepříliš vážné drama. Vděčné vedlejší postavy zastiňují ústřední příběhy mladých. Maciej Cymorek hraje Roma, přitom tak nevypadá, je herecké poleno a bohužel několikrát i zpívá. Ke konci se někam vytratí i humor a film chcípne. Tyhle hity prostě nejsou nic pro mne. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

No vida, a pak že v našich končinách nejde natočit vkusná tragikomedie s myšlenkou. Se scénářem problém nemám, to spíš na kameramanův styl ´postav stativ doprostřed místnosti a nehýbej s ním´ jsem si musel chvíli zvykat, a střihačovi podle mě také nějakou dobu trvalo, než se dostal do formy. Toť ovšem jen můj osobní náhled, je docela možné, že tomu vůbec nerozumím a jen si tu hraji na chytrolína. Čemu ale rozumím zcela určitě; citlivě vybrané hudbě skvěle podtrhující smutně humornou atmosféru příběhu, a podařenému castingu, ze kterého vzešly následující, pro mě nejpodstatnější skutečnosti. 1) Mladé a neznámé tváře nepůsobí trapně, naopak - jejich část příběhu je nejpoutavější. 2) Tváře známé a komerčně profláknuté tu nepůsobí jako kýčovité ozdoby na vánočním stromku, nýbrž jako prskavky, které se po delší odmlce opět podařilo někomu rozzářit. Příjemným překvapením kromě filmu samotného bylo i to, že sál se naplnil lidmi, po kterých jsem tentokrát neměl nutkání házet sedačky, a kteří sečkali na svých místech až do konce závěrečných titulků. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak je to především komedie, šmrncnutá romantikou a částečně i tím dramatem. Z hlediska humoru film boduje. Některé vtipy jsou trochu jednoduššího a prvoplánovějšího charakteru, ale to překvapivě vůbec nevadí, protože fungují téměř maximálně (snad kromě trapně vyhuleného kamaráda Libušky). Horší je to ale s vážnějším podtónem, který se vlastně ozývá až směrem ke konci a trochu k té nastolené pohodové atmosféře nesedí. Nejhorší je to s romantickou linkou, která může oblbnout snad jen zamilované náctky. Nadpřirozená postava Marka (ne, tohle opravdu není reálný muž z masa a kostí) je dost mimo a třeba u scény, kdy uprostřed líbačky popadne kytaru a začne hrát Kometu (nic proti písničce, tu mám moc rád) jsem málem začal zvracet (ale tvůrci se snažili postihnout co nejširší diváckou obec a tímhle evidentně mysleli na ty tucty romantických nanynek, které si pomyslí: "Ach jo, proč já taky nemám takovýho kluka?!"). No a s tím cikánským podtextem mě film taky dost naštval (protože pozor diváci, nebuďte rasisté, všichni přece nejsou stejní). Co se týče herců, musím na prvním místě zmínit Anetu Krejčíkovou, u které jsem nejdřív ani nevěřil, že je to ona; když si v hlavě promítnu její působení v Ulici či prostitutku z taktéž nových Poupat, napadá mě, jakým talentem tato mladá česká herečka disponuje a zbytečně jím mrhá na špatných rolích (na hraní nevidomých si ve filmech dávám velký pozor a ona mě opravdu přesvědčila). Kromě ní se mi ještě líbili zkušení herci Nárožný, Balzerová, Stašová, Vetchý a zklamali nedůvěryhodní Petr Vančura a Maciej Cymorek. A tak by mohlo jít o relativně slušnou komedii nebýt nádivky v podobě klišé a tuctových, nedůvěryhodných scén, které film sráží do průměru. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (12)

  • Debutující Maciej Cymorek, který ztvárnil postavu romského chlapce Marka, je spolužákem zpěvačky Ewy Farné. (Olík)
  • Ve filmu se objevují také skuteční zaměstnanci OVB. Ve scéně, kdy filmová ředitelka (Simona Stašová) telefonuje, se coby ukrajinská uklízečka ve filmu objevila zemská ředitelka společnosti. Nespokojeného klienta z úvodu filmu pak ztvárnil předseda představenstva OVB. (ČSFD)
  • Režisér Milan Cieslar podle svých slov chtěl navázat na snímek Duše jako kaviár (2004), který je jeho srdci velmi blízký. (Olík)

Reklama

Reklama