Scénář:
Anthony McCartenKamera:
Newton Thomas SigelHrají:
Rami Malek, Lucy Boynton, Gwilym Lee, Ben Hardy, Joseph Mazzello, Aidan Gillen, Allen Leech, Tom Hollander, Mike Myers, Aaron McCusker, Meneka Das, Ace Bhatti (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Film Bohemian Rhapsody je oslavou rockové skupiny Queen, jejich hudby a především Freddieho Mercuryho, který svou tvorbou i životem vzdoroval všem myslitelným stereotypům, díky čemuž se stal jedním z nejvýraznějších umělců na světě. Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Jejich příběh začíná bleskovým startem, pokračuje neřízenou životní spirálou a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (2 043)
Mohol to byť tuctový životopisný film za 3*, vylepšený o skvelé herecké výkony, ktoré by ho vytiahli na 4*. Ale okrem toho, že je prestúpený úžasnou hudbou, ktorá sama o sebe vyhráva filmu ďalšie body, niekto sa rozhodol pridať ešte bombastický hudobný záver, ktorý tomu nasadil korunu. Milovala som Queen dávno pred týmto filmovým ošiaľom, a Bohemian rhapsody by mohlo byť lepšie iba ak by pridali ďalšiu hodinu a dorozprávali aj zvyšok príbehu. A napchali tam ešte viac hudby a nakrúcania videoklipov, a... ()
Výborný hudební film, ale mizerná biografie. Snad všechny aspekty týkající se orientace jsou tady vyobrazeny jak ten růžový slon v místnosti. Od coming outu přítelkyni přes metaforu s gay barem coby místem nákazy HIV, její zneužití do podoby hnacího motoru pro finální akt až po závěrečnou romanci. Přesně takto navazují gayové vztahy, chodí od dveří ke dveřím a po dvou hodinách strávených spolu se jdou představit svým rodičům. V roce 2018 by si tohle téma zasloužilo citlivější přístup. Takhle je výsledek filmem o tom, jak by se kapela vidět chtěla a né o tom, jaká vlastně byla, protože to by mainstreamový divák nerozdýchal. ()
Šmrncovní kapelní highlights bio feat. pompézní námořnický homo swag, na který mě nezávisle na sobě poslalo do kina asi pět lidí (a stejně jsem nešel). Dělá co může vykreslit Queen jako jednu velkou tvůrčí entitu (znalec nejsem), což jde ale horko těžko přes Malekovu suverenní one man show. Přes to, a odzbrojující vrcholný Live Aid mini set, se ale nemůžu zbavit dojmu, že vyřazený Sacha Baron Cohen by třeba nezahrál tak skvěle, ale vymohl si to celkově zajímavější, provokativnější, neuhlazenější - za mě lepší. P.S. a vida, zábavnější alternativa zde ()
Veľmi chytľavo a svižne nakrútený hudobný film z produkcie Roberta De Nira. Brutálne mu pomáha soundtrack (nie som žiadny extra fanúšik Queenov, ale je pravdou, že keď od nich niečo zaznie v rádiu, vždy ma to nakopne), skvelá vizuálna retro stránka, zaujímavá ústredná osobnosť resp. výkon herca v hlavnej úlohe (čo v tomto prípade sú dve odlišné veci) a viacero silných, mrazivých momentov. Je to dosť dlhé, ale nenudí to a to napriek tomu, že v niektorých dejových linkách ide o veľmi predvídateľnú prácu. Trocha ma zaskočila reakcia postáv X, Y a Z na priznanie postavy G o tom, že má AIDS („Aha, hm, kur*a to je blbé, no tak ale čo už.“). Ale som rád, že som znova po dlhom čase videl v akcii Tima z Jurského parku. Ono sa môže zdať, že nie je nič jednoduchšie, než natočiť takýto "ľúbivý" film. Ale keby to bola pravda, mali by sme takých 50 do roka. A to nemáme. Prečo? ()
Bohemian Rhapsody je asi tak film, jako je Frankensteinovo monstrum člověk. Sešitá z mnoha očividně nepadnoucích částí, budící nedůvěru a pochybnosti, ale nakonec přece jenom chodí, mluví... a v tomhle případě i zpívá! Takže hádám, že úkol splněn. V první půlce ten film absolutně nezvládá a kupí scénu za scénou, aniž by se dařilo evokovat dojem plynulého příběhu. Ke konci se trochu sebere, proto je výsledný dojem pozitivnější (paradoxně jsem totéž psal nedávno u Tomana - tak odlišného, a přitom svým způsobem podobného filmu ve svých problémech). Některé scény působí, nejen že jsou utnuty v náhodném bodě, ale že je v náhodném bodě utnut rovnou každý záběr - absurdně nepřijatelný střih prozrazuje produkční komplikace. Úpěnlivá snaha přeživších Queenů vyjít z tohohle příběhu dobře a strach z nepříjemných aspektů Mercuryho života taky nepomáhají. Řemeslně a morálně jde o katastrofu, které musí člověk vyloženě nekriticky propadnout, pokud chce dojít k závěru, že to je zvládnutý film - což asi není nemožné, ale neumím si představit, jak se k tomu bodu osobně dobrat. "Lajkovat" tenhle film každopádně není úcta k Freddie Mercurymu, ale zakoupení vypreparované, vycpané Barbie s jeho obličejem, kdy od původního člověka bylo odděleno vše, co různým stranám během produkce nepřišlo vhod. (A ne - zjevně ne z respektu k Freddiemu, ale ze sobeckých důvodů osobních a obchodních.) 5/10 - protože Mercuryho jen respektuju, ale nezbožňuju. Kdybych si říkal jeho fanoušek, musel bych dát z principu odpad. Vidět názory tolika lidí prohlašujících se za obdivovatele Mercuryho, kteří oceňují tenhle film, který jeho osobu brutálně znásilňuje bez sebemenšího ohledu, mi přijde víceméně legrační. Je mi ale upřímně líto, že člověk zřejmě výjimečný a jedinečný, a to v dobrém i zlém, jako Freddie Mercury, bude v důsledku tohohle filmu znám jako tuctová popová hvězdička, nad kterou se fetišisticky dojímají srdíčka. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (102)
- John Deacon není s Brianem Mayem a Rogerem Taylorem v žádném kontaktu. Po smrti Freddieho Mercuryho se s nimi rozloučil a v roce 1997 se stáhl do ústraní a zmizel z veškerého veřejného života. Roger Taylor a Brian May uvedli, že je jeho rezignace dodnes mrzí, ale snaží se to respektovat. Deacon se prý nikdy tak úplně nesmířil s Freddieho smrtí. (Leeenilka)
- Freddieho Mercuryho se novináři několikrát ptali, o čem píseň „Bohemian Rhapsody“ doopravdy je. Ten jim téměř vždy na tuto otázku odpověděl: „Je to o ničem. Nic v tom nehledejte. Je to jen snůška totálních nesmyslů.“ (Leeenilka)
- V začátcích kapely byl hlavním zvukařem baskytarista John Deacon, který se staral kapele nejenom o zvuk, ale o vše co se elektrotechniky týkalo. Vystudoval ji totiž na vysoké škole. Byl v tomto oboru velice šikovný. Dokonce vyrobil speciální zesilovač, který připevnil na slavnou kytaru Red Special patřící Brianu Mayovi. (Leeenilka)
Reklama