Tvůrci:
Joe PenhallHudba:
Jason HillHrají:
Jonathan Groff, Holt McCallany, Anna Torv, Stacey Roca, Hannah Gross, Joe Tuttle, Cotter Smith, Albert Jones, Lauren Glazier, Michael Cerveris, June Carryl (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(1)
S oběma hlavními hrdiny, agenty FBI, se vracíme v čase do roku 1979. Společně s mladým agentem Holdenem Fordem (Jonathan Groff) a jeho zkušeným kolegou Billim Tenchem (Holt McCallany) se podíváme nejen do věznice, kde jsou vězněni ti nejhorší a nejbrutálnější sérioví vrazi, ale především do jejich hlav – s cílem dopadnout ty násilníky, kteří stále běhají po svobodě. (geklon)
(více)Videa (4)
Recenze (382)
Skvělá kriminálka, u které se vůbec nedivím, že jejím režisérským otcem je zrovna David Fincher. On je totiž profík na zfilmování scénářů o sériových vrazích. Řekl bych, že ho sérioví vrazi i něčím přitahují, protože nikdo nemá tolik dobře zfilmovaných filmů na podobné téma, jako zrovna on. A Mindhunter, skoro až působí, jako jeho opus magnum. Je o partičce dvou agentů, kteří v sedmdesátých letech začnou studovat myšlení sériových vrahů a aplikovat to v budoucích vyšetřování. Obě série jsou fajn, u druhé mě možná mrzí až příliš rychlé zakončení. Někteří herci hrající reálné sériové vrahy se museli vyřádit. Pravidelná setkání s Edem vnímám jako nejlepší scény v seriálu. To setkání s Mansonem spíš jako totální absurditu. Nepochybuji ale o tom, že tvůrci myšlení vrahů důkladně studovali a tak tu vše působí jednoznačně věrohodně. Škoda, že některé díly byly navíc a občas se zbytečně natahovalo. Bylo by to za jiných okolností klidně i na pět hvězd. I závěr by si to zasloužilo údernější. Ale což...i tak je to jeden z největších seriálových zážitků na Netflixu. ()
Nemá smysl tady dlouze vypisovat, proč je seriál tak skvělý. Fincherova záštita celého projektu naštěstí zajistila vysokou úroveň na všech frontách, což se bohužel nedá říct o jeho filmové tvorbě v barvách Netflixu. Rozjezd s ruční brzdou je sice trošku otravný, ale poté už následuje dlouhá krasojízda, jejíž předčasné zastavení jde proti zdravému rozumu. Jen málo seriálů končí na vrcholu, mnoho jich naopak dopadá velmi smutně, ale Mindhunter svůj potenciál ani nestihl naplnit. Dokonalé propojení studia sériových vrahů, vyšetřovacích linek a osobních životů ústředního tria totiž slibovalo zábavu na dlouhé roky. S1 - S2: 85% ()
1. série - 80% - Extrémně hutný zážitek, který je vzhledem k Fincherově účasti přesně takový, jaký jsem očekával. Technicky brilantní, posedlý odbornými technikami a faktickou přesností - a kvůli náladové nevlídnosti vůči hlavním postavám i poněkud antidivácký. Vyšetřování jednotlivých otázek i pocitově nepříjemné rozhovory končí vždy přesně tak, kde teoreticky mají. Na jedinou honičku s vychytralým zlosynem tak můžeme okamžitě zapomenout. Ve chvíli, kdy na mě Holdenův tým vychrlí svoji teorii, je s případem (alespoň na čas) konec a přesouváme se o kapitolu dál. Nic víc, nic míň - a to říkám i s vědomím toho, že se fincheroviny dají dlouze analyzovat a pitvat, ale v tomto případě mi zdejší podněty k zamyšlení přijdou buď triviální nebo až úsměvně vychtěné, viz Wendy a její výlety za kočkou. Celý počin pak stojí a padá s intenzitou konkrétního případu, s mírou prázdnoty v očích vyslýchaného, ale v první řadě s rychlostí, s jakou divák uvěří Jonathanu Groffovi agenta FBI. 2. série - 60% - Jako kdyby se všemi sliby, co nás čeká v dlouho dopředu plánovaných sezónách, odešel i zápal pro věc. Forma se nemá kam dál posouvat, osobní linky Billa a Wendy se objevují poněkud náhodně a v prvním případě i podezřele příhodně a Jonathan Groff nemá snad kromě samotného úvodu co hrát. Navíc se seriál v posledních epizodách dobrovolně vzdává největší devízy, tedy cestování po věznicích, ve kterých se skrývají nepředvídatelné objekty. Odklon k dopodrobna zkoumané sérii událostí v Atlantě bere z Mindhuntera onu hypnotickou originalitu a činí z něj zaměnitelný příspěvek do nyní tolik oblíbeného subžánru "true crime". Nižší hodnocení bych si neobhájil ani sám před sebou, ale natahovaný závěr má na svědomí, že (dočasné?) uložení seriálu k ledu mi udělalo téměř radost. ()
Zatímco u House of Cards jsem až příliš bolestivě vnímal rozdíly mezi díly, které natáčel David Fincher, a těmi ostatními, u Mindhuntera jsem podobným problémem netrpěl. Do značné míry je to způsobeno skvěle vymyšleným příběhem, ve kterém jsou jednotlivé díly natolik provázané, že je od sebe nejde moc oddělovat, zároveň je ale třeba ocenit, nakolik se zbylá trojice režisérů adaptovala na Fincherův chirurgicky pečlivý styl a důraz na nenápadné vyvolávání hutného napětí. David jim bezpochyby stál za zády. Jinak obrovská radost ze seriálu, který je v podstatě Zodiacem na ploše osmi hodin. Je fajn, že tvůrčí tým rezignoval na detektivku v klasickém slova smyslu, protože na pátrání se tu hraje až ve druhém, možná i třetím plánu. Vše startuje se studií myslí vrahů, studie se následně aplikuje v praxi, aby pak dále měla vliv i na osobní životy jednotlivých protagonistů. Vše je do sebe přitom takřka neoddělitelně zaklesnuto, takže je pro diváka velmi složité tvořit si předpoklady o tom, co uvidí v následující části. Plus výborně vystavěný vývoj ústřední postavy, Jonathan Groff je možná vzhledově kombinací Henryho Cavilla a Taylora Kitsche, ale oba je o třídu přehrává. Jediná výtka? Čekal jsem uzavřenou minisérii, ale opět je třeba očekávat druhou sérii. Tak uvidíme, kam se projekt podaří příště posunout. 95 % ()
Nečekejte žádnou zběsilou honbu za sériovými vrahy, Mindhunter na to jde z trošku jiného směru. Partička psychologicky nadaných agentů provádí hloubkové interview s již odsouzenými vrahy, v nichž odhalují temná zákoutí jejich mysli. Seriál využívá skutečné postavy, reálná fakta a prezentuje je inteligentním a nesmírně poutavým až fascinujícím způsobem. Během průniku do mysli zvrácených vrahounů však pronikáme i do nitra samotných agentů a vidíme, že ani oni to nemají (se sebou) lehké... Celkově vzato velice kvalitní, realistický seriál, který jednoznačně přesahuje hranici prosté televizní zábavy. 9/10 ()
Galerie (45)
Zajímavosti (28)
- Seriálová verze Edmunda Kempera (Cameron Britton) je velmi podobná reálnému sériovému vrahovi. Kemper zabil své prarodiče ještě jako dospívající teenager, ale později byl propuštěn z psychiatrické léčebny ve věku 21 let. Od května 1972 do dubna 1973 unesl a zabil dalších osm lidí, než se nakonec sám udal policii. Kemper je stále vězněn v Kalifornském zdravotnickém zařízení. (Macik1982)
- Rozhovory s vrahy byly v některých případech i doslovně inspirovány skutečnými rozhovory. (dj_kure)
- Holdenova přítelkyně Debbie (Hannah Gross) vlastní auto Volkswagen Brouk. Stejný typ auta měl ve skutečnosti i sériový vrah Ted Bundy. (Royaldell)
Reklama