Reklama

Reklama

Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz  - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 433)

kulyk 

všechny recenze uživatele

Pěkné, zábavné, nablblé, scenáristicky naprosto vymaštěné..... nedej Herr Gott, aby se jednou Plán útěku prosadil do hlavního vysíracího času na naší milované Nově! Pokud by bylo toto naservírováno chovancům eldéenek, domovů důchodců a jiných odkladišť dodělávajícího genetického materiálu, mohli by se zřízenci neskutečně divit. Stará Nováková útočící veškerou protetikou do oblasti třísel, neboť polévečka s drobením nebyla sdostatečně teplá? Dialytický Hrabánek na útěku z přístrojů? Vzpoura ležáků na druhém primariátu? Psychogeriatrové budou zcela zahlceni a systém se zhroutí! ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Very oldschool, I liked it. Hlášky, akce, herci, režie .. jakobych se vrátil do dob Tanga a Cashe, Assasina a dalších, už jen za tenhle vydařený feeling tomu musím dát ty 4*. Nakonec se mi to pečlivé vybírání mezi Arnieho novými kousky velmi podařilo :) ted aby vyšel stejně i Terminátor a nový Conan a budu spokojenej. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se, věřil jsem, přál jsem si. Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger konečně narazili na projekt, u kterého se plnohodnotně sešli před kamerou. Žádné několikaminutové štěky. Divákům padala brada, nemohli se dočkat. O to víc zamrzí, že tenhle béčkový thriller zůstal daleko za očekáváním. Vyloženě naštve, že nemá prakticky žádné ambice. Prostě jen láká na dva velikány žánru. Nestačí to. Stallone tu vystupuje coby chytrolík, který napsal rozsáhlou studii o nedostatcích vězeňského systému. Rád je testuje přímo v terénu. Ať se nenudíme, stane se obětí zrady a ocitne se v nerozlousknutelném vězení. Schwarzenegger tu je také za intelektuála, který bude ideální parťákem pro útěk. A je o něco víc nudnější, než jeho kolega. Nejvíc nudný je ale režisér. Přitom Mikael Håfström řemeslo ovládá, tohle je ale křeč i při akčních sekvencích. Ve výsledku vypadá tohle očekávané setkání divně a levně. Designeři kulis by zasloužili na holou. A ještě se tu kašle na logiku. I když to by tak nevadilo – který film téhle dvojice jí má přehršel? Ale na devadesát procent z jejich filmů z osmdesátých a devadesátých let se podívám raději, než na tohle udýchané béčko!! ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Stotřiatřicet let, dvojitej bajpás a nemožný košile aneb důchodci v báni (!!!) Prošedivělej Ježíš a dva týpci, který už maj na těle víc kůže, než můžou potřebovat - tak na tohle si musel filmovej fanoušek počkat víc jak 30 let. Zestárli jsme? Zuby jsou vlastní? I když se Escape Plan tváří jako děsně hypermoderní, já z něj pořád nějak cítím devadesátky, jako kdyby se vrátili někam do doby Assassins, k tomu hudební motiv se stejným feelingem, kterej měla třeba Die Hard 2. Klasickej konflikt mezi neodvratitelnou nostalgií pamětníka VHS éry a tím, co byste tam doopravdy chtěli najít - větší šmrnc dialogů, větší nadhled, víc ironie, víc kontrastů. Čeho se nám dostalo? Film kterej, i když se o to snaží, nemá čím překvapit, skvělá první polovina, v rámci klasickýho námětu nápaditá a k tomu omšelý oldschool závěr, bez jiskry. A jako bonus mimický deathmatch, ve kterým Arnie těsně poráží Slye dva výrazy v ksichtu ku jednomu (!!!) Rozpaky? To, co tu tak děsně smrdí, je Francovka? Houby, Mikael Håfström to prostě natočil tak, jak bychom chtěli v dobách, kdy TI dva byli na vrcholu, nic víc a ani nic míň. Obsazení sympatické, ale ambice nejspíš byly mnohem vyšší. Teprve čas ukáže, jestli byl tohle nadčasový útěk a nebo jen útěk před neúprosným časem. Bavil jsem se a přesto to nedokážu nadhodnotit, takže za mě rozprchlých [final rate: 65%] ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (25)

  • Během natáčení v New Orleans se Sylvester Stallone (Breslin) dozvěděl o smrti svého syna Sage, který zemřel 13. července 2012 v Los Angeles na následky infarktu. (Dr Lizal)
  • Pasáž, ktorú Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) cituje v nemčine, je podobenstvo o bláznovi z diela "Radostná veda" od Friedricha Nietzscheho. (misterz)
  • V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)

Související novinky

Druhý Plán útěku shání obsazení

Druhý Plán útěku shání obsazení

14.03.2017

Když Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger spojili síly, aby utekli ze supermoderního vězení, nebyla z toho v zámoří žádná velká hitparáda. Jejich Plán útěku ale nakonec vydělal 137 milionů… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Schwarzenegger slibuje Conana a Terminátora 5

Schwarzenegger slibuje Conana a Terminátora 5

06.06.2013

A taky Trojčata, ale nechtěli jsme vás děsit už v nadpisu... Přestože jeho plnohodnotný comeback nedopadl komerčně vůbec dobře (s celosvětovými tržbami 37 milionů dolarů při rozpočtu 45 milionů… (více)

Oběti pro Schwarzeneggerovu vybíjenou

Oběti pro Schwarzeneggerovu vybíjenou

28.07.2012

Arnold nedávno dotočil se Slyem The Tomb, chystá se na nadpřirozený akční masakr Unknown Soldier (zahraje si v něm anděla pomsty, seslaného na bezohledného výrobce zbraní a jeho soukromou armádu) a… (více)

Reklama

Reklama