Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Marco BeltramiHrají:
Chris Evans, Kang-ho Song, Jamie Bell, Tilda Swinton, Octavia Spencer, John Hurt, Ewen Bremner, Alison Pill, Ed Harris, Ah-seong Ko, Kenny Doughty (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (878)
Výborné sci-fi, adaptující starý francouzský komiks, dnes už s trochu zašlou zápletkou. Spousta výborných dílčích scén, avšak konec trošičku zakolísal v jinak výborně rozjetém závěru. Kang-ho Song výborný, Chris Evans se snažil,, Tilda Swinton se propracovala v žebříčku odpornosti až na úplný vrchol. ()
Netradiční, minimalistický post-apo portrét s poměrně realistickou myšlenkou, výborným obsazením i vizuální stránkou. A ten samotný vlak... Hierarchie společnosti je tu už od počátku věků a spolehlivě bude existovat v jakékoliv době. Se svými mnohdy nesmyslnými zákony a postavením lidí. Aby ti navrchu se měli jako prase v žitě a žili s nevědomím špíny a bídy, která se nachází pod nimi, však potřebují ty, kteří tyto, jimi vytvořené "vymezené prostory" obývají. Jenže jednoho dne se tito lidé můžou vzbouřit a ti, co svá teplá a luxusní místa považovali za nedotknutelná, pocítí, jaké to je, ocitnout se v bahně. Jak snadno se strany můžou obrátit... Jak skupinka cestujících prochází vlakem až ke Stroji, jde toto "společenské" uspořádání ukázkově vidět. Těšila jsem se na Eda Harrise, který celý tento kolos vytvořil a velí mu. Coby pan Wilford působí něco jako "kouzelník" či "hodný strýček", který dokázal stvořit pohádkovou zemi v době, kdy Zemi sevřel krutý mráz a lidstvo jako takové přestalo téměř existovat. A tento dlouhý vlak uhání zmrzlou krajinou pořád dokola a nikdy se nezastaví... Mimochodem, český komparz to jistí:) ()
Veľmi zaujímavý snímok symbolicky symbolizujúci striktné pravidlá, ktoré dodnes rozdeľujú všetkých ľudí na planéte do viacerých ekonomických vrstiev. Ani po "zániku" zeme nám tvorca nedáva nádej, že si budú všetci na svete rovní, pričom si obyčajní človek bude musieť opäť všetko vybojovať. Je to smutné, ale bohužiaľ pravdivé. Nepamätám sa, že by som videl niečo obdobné takže sám za seba môžem skonštatovať, že "Snowpiercer" je skutočne výborný film pre mňa až s nečakane originálnou myšlienkou i pointou. ()
Ten, kdo přistupuje k Ledové arše jako k rozpustilé béčkové ptákovině, může se nakonec slušně pobavit. Kdo by snad hledal seriózně pojatou dystopii, šeredně se spálí. Moje jediná hvězdička souvisí spíš s tím, že se film zpronevěřil jedné z nejdůležitějších zásad, jakou od filmového světa vyžaduji. Už ve svém profilu mám napsáno, že od fiktivního filmového světa, ať je jak chce fantastický, vyžaduju pevné logické základy a jeho hrdinové se musí v jeho rámci pohybovat smysluplně. Tady se režisér a scénárista v jedné osobě budováním nějakých logických základů vůbec neobtěžoval. Vše je podřízeno momentálnímu efektu a následující akční scéně. Na to, jaká je to pulpová slátanina, má ale snímek pozoruhodně slušné obsazení a konec konců, ani Joon-ho Bong není jako řemeslník k zahození. Sem tam u mě probleskla jiskřička zájmu při scénách, které byly zjevně inspirovány temně groteskním světem Terryho Gilliama a jeho slavnými snímky Brazil a 12 opic (typické je to u projevu paní ministryně před zástupem ubožáků z nejnižší třídy). Ale to byly jen takové nesmělé záblesky, které neměly návaznost, takže nakonec za mě pouhých 25 % celkového dojmu. ()
Ze čtyř procent se stalo padesát, globálně se nám oteplilo, a na Bajkalsko - Amurské magistrále vypukla v Pendolínu Velká říjnová revoluce. Socky se zavazadlového prostoru živené švábovými amarouny dostaly zálusk na suši v byznis klásu a sveřepě se vedení kokopiptánem Amerikou probojovávají z konce vlaku za lepšími zítřky a více místem pro nohy s obsluhou. Ačkoliv to trpí žlutou zimnicí a jsou pod tím podepsáni i nějací ti Bam-Bus Semspolk a Kim-chi Seru, je z toho asi to nejlepší gestapo, pardon, chtěl jsem říct postapo, co jsem kdy viděl, plné dekadentních masturbačních vychytávek a s dokonale sexy Tildou Swinstvo, která za to prostě musí dostat minimálně Zlatého prdeláče. Dokonalost. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (35)
- Za předpokladu, že se situace zlepšuje a planeta se tedy opět otepluje, by byl výpočet délky doby potřebný k umrznutí ruky vystrčené za jízdy z vlaku v aktuální nadmořské výšce chybný a zmrzlá ruka by tedy nešla jednoduše roztříštit. (honza.kuzel)
- Vlaková souprava je dlouhá více než 500 metrů. (Laslo)
- Stejně jako v případě předchozích filmů je Joon-ho Bong také autorem scénáře, americký scenárista Kelly Masterson byl zodpovědný pouze za úpravu dialogů do angličtiny. Seolgug Yeolcha vytvořil na motivy francouzského komiksu, v předloze se ale inspiroval pouze základní premisou, do které zasadil vlastní příběh. (KlonyIlony)
Reklama