Reklama

Reklama

V jižní Africe sužované apartheidem se dva detektivové (Orlando Bloom a Forest Whitaker) vydávají po stopách vraha, který zabil mladou dívku. Během vyšetřování případu je v botanické zahradě Kapského města nalezeno zohavené tělo dcery slavného hráče ragby. Příčinou smrti se zdá být neznámá chemická látka... (HBO Europe)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (331)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Námět i scénář vlastně jen recyklují mnohokrát použité vzorce, které nepřekvapí, navíc vyústění je očekávatelné a při závěrečné scéně účtování s padouchy diváka napadne, že Whitaker si vzpomněl na účinkování Orlanda Blooma v Hobitovi a stejně jako Legolas nelítostně kosil skřety, jeho detektiv nastolí pocit zadostiučinění při potírání zla. Mimochodem, s postavou zahranou Orlandem Bloomem mám problém. Jeho neukázněný policista, ochlasta a děvkař mi není právě sympatický, což by nemuselo být na škodu, kdyby ovšem scénárista a režisér neusilovali o pravý opak a nesnažili se ho vymodelovat jako sympatického rošťáka. Od běžné žánrové produkce, kterou důvěrně známe především z americké výroby, se Zulu liší zasazením do exotického prostředí Jihoafrické republiky a především syrovým zobrazením brutálního násilí. Za sebe musím bohužel přiznat, že ani přítomnost mého oblíbeného Foresta Whitakera to na víc než 3 hvězdičky a 60 % celkového dojmu nevytáhne. Za realistické drama bohužel Zulu považovat nemůžu, na to se až příliš topí v žánrových klišé. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nezaujalo. Když se řekne detektivka v JAR, zapište si vše, co vás na to téma napadne. Mandela. Slumy. Zlí běloši. Trauma z dětství. Bohatí, zlí běloši. Ještě víc bohatí běloši. Drogy. Poušť. K tomu, aby se neřeklo, přimícháme rakovinu. Postavy mi tak nějak byly ukradené, plakátovým hrdinům těžko cokoliv věřit. A Orlando Bloom si jen hraje na jakousi jihoafrickou verzi Marlowa střihnutého děvkařem a vojenským zabijákem. Po detektivovi Alim, kterého hraje Forest Whitaker, ženy šílí a tvrdí, že jsou na čtyřicátníky - kam ty holky daly oči, mankote? Další důvod postavám a příběhu nevěřit. A hlavní záporák vypadá jak Jirka Krampol, btw. Daleko životnější byl sci-fi seriál Charlie Jade, kde máme taky detektiva v Kapském Městě. Ale abych nebyl jen negativní - v jedné ze závěrečných scén je docela hezký záběr na mraky nad žlutým pískem... Btw, je hezké, že policejní stanice v Jižní Africe jsou tak bohaté, že mají na počítače Apple. ()

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Drsné přírodopisné (a)sociálně-kriminální drama z exotické Black & White země. Dříve vášněmi zmítané, dnes z moci úřední usmířené a prý již nerasistické země. Cha... Proč drama přírodopisné? Navštivte Cape Town a uvidíte sami. Oceán, krásné pláže, úchvatné písečné duny a k tomu ta džungle. Hustá a nebezpečná džungle velkoměsta. Plná drogových (a zdrogovaných) dealerů, co jsou opravdu hnusná zvířata (omlouvám se africké zvěři), neumí dokonce ani číst, ale umí to dobře se samopalem, mačetou či s nožem. Po celý film nechutně mírumilovnému a (kromě toho finále v dunách) doslova vykastrovanému policejnímu kapitánovi Sokhelovi (hraje ho Zulu Whitaker) vyřešili dilema, ve kterém uchu teď bude nosit náušnici a jeho parťákovi Fletcherovi vyjasnili (pozor, SPOILER!), kterou rukou bude za chvíli klepat na nebeskou bránu. Zaujal i ten jihoafrický Mengele, coby vládou placený Mandelobijec a jeho vývoj „etnické bomby“. Potěšil mě rozvedený alkoholik Legolas :-), v roli promiskuitního policajta Briana Epkeena. Často klátil, hodně chlastal, dobře střílel. Carpe diem! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Syrová a velmi autenticky vypadající variace noir detektivky z Jižní Afriky. O to zajímavější je ta okolnost, že ji natočil Francouz a do hlavních rolí obsadil dva známé americké herce. Specialista na krimižánr režisér Jérôme Salle natočil opravdu strhující film v ryzím klasickém dějovém rámci, držící se žánrové šablony. Detektiv outsider, tak trochu lidská troska mající problém s autoritami, se svým životem i přístupem k práci (překvapivě přesvědčivý Orlando Bloom) a jeho starší parťák pokoušející se jít nelehkou cestou Mandelovského principu odpuštění (znamenitý Forest Whitaker a jeho minimalistické mimické výrazivo). Velkou předností je vývoj postav a postupné odkrývání toho, co si sebou nesou z minula. Přidanou hodnotou je ovšem zasazení do kontextu prostředí, v němž chcete-li porazit prohnilý systém, nesmíte se držet západní etiky, nýbrž naopak musíte vzít spravedlnost do vlastních rukou a bojovat prostředky, které používá druhá, zločinecká strana. Vjem autenticity je podpořen silnou mírou naturalismu, explicitně zobrazeného násilí, stejně jako treba použitím mixu angličtiny, slangu a afrikánštiny. O tom, že dědictví apartheidu je velmi bolestivé a jihoafrické společnosti se s ním nepodařilo vypořádat ani po jeho svržení, se jistě dá natočit klasické drama, nápad zasadit do tohoto kontextu temně detektivní žánr se jeví jako velmi funkční. Stejně jako propojení života ve slumu s prací policie na rozkrývání případu vražd. Svou syrovostí a atmosférou mi to připomnělo nejspíš brazilské opusy Město bohů či Tropa de elite. Tohle je jeden z nejlepších počinů v tak hojně zastoupeném žánru z celého minulého roku. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem neměl žádná očekávání, netušil jsem do čeho jdu, tak jsem mile překvapen. Orlando Bloom a Forest Whitaker je zde sakra povedená dvojka, oba dva zde odvedli slušné herecké výkony, prostředí ve kterém se film odehrává je správně znepokojivé, drsné a realisticky natočené, potěší i slušná akce a poměrně vysoká brutalita. Nenudil jsem se ani minutku. Doporučuji. 75% ()

Galerie (24)

Zajímavosti (8)

  • Při závěrečné přestřelce nabíjí Ali Sokhela (Forest Whitaker) do své brokovnice prázdné nábojnice, u kterých je vidět, že jsou na konci otevřené. (JohnSmith)
  • Všade vo svete bol film uvedený pod názvom Zulu, okrem Juhoafrickej republiky. Tam bol uvedený pod názvom A Most Violent City (Veľmi násilné mesto). (Laslo)

Reklama

Reklama