Reklama

Reklama

Matt Scudder (Liam Neeson) je bývalý newyorský policista a vyléčený alkoholik, který pracuje jako soukromý detektiv bez licence pro ty, kdo z jakýchkoliv důvodů nemůžou jít za policií. Jedním z takových je i drogový dealer Kenny, který si detektiva najme, aby našel ty, kdo mu unesli a brutálně zavraždili ženu. Scudder začne postupně odkrývat stopy vedoucí k únoscům a zjišťuje, že tento zvrácený zločin není jediným a rozhodně ani posledním, který v ulicích New Yorku spáchali. Sérioví vrazi se chystají opět zaútočit a pro Scuddera, stojícího mimo zákon, se tak rozehrává nelítostný boj s časem. (A-Company CZ)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (604)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Rozumiem (no pochopím snáď niekedy??), že sa americký ľud, z časti krutý, musí aspoň vo filmoch vykresľovať ako dobrosrdečný, pričom do každého snímku musí byť vložený akýsi druh (zvráteného) sentimentu, aby divák po celom svete pochopil, ako človek v krajine neobmedzených možností (neskutočne) trpí, no presto všetko, je samozrejme, dostatočne statočný. Nebyť "pravej ruky" hlavného hrdinu, Obamovho syna, ako rádio premúdrelého, ktorý mohol byť pred pár rokmi párom "Mr. & Mrs. Smith" adoptovaný, či sfetovaného narkomana, so stabilitou "žeriava", ktorý sa ujíma vzduchovky Vasilijeva Zajceva, aby ukázal svetu, že na súťaži ZŠ do 7 rokov skončil ôsmy z ôsmych, celkom by tento snímok ušiel. Bál som sa, že po týchto všetkých vychytávkach nebude priestor na Kristove slová (GRCAAAM!!), no to skôr zrejme zrušia úrok na úver v Tatra Banke. Úvodné minúty neboli špatné, no 13 minút zo 113 je kur*a málo nato, aby sa divák zabavil, aj keď sa kur*a nenudil. Tí čo si dali opäť vymyť mozog po okraj kôry, nech im po celý život chutí papať - Ja si dám radšej po sto prvé chleba s masťou s horčicou pri sledovaní kolektívnej spolupráce trojice detektívov - Mrázka, Brůžka a Boušeho, ktorý takmer dokonalým spôsobom, "preháňajú" ľud Pražský, aby na rozdiel od toho New Yorského, nijak nezabudol. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson je opět prvotřídní ass-kicker, jen oproti Billu Marksovi už zdolal svůj alkoholismus (akcentovaný zde přesto víc než v knize) a oproti Bryanu Millsovi dává větší prostor dušezpytu a diplomacii. Okem diváka chtivého další zběsilé akční rubačky by to dokonce mohlo vypadat, že Oskar Schindler bude tentokrát násilnické psychopaty ukecávat k smrti. Osobně jsem ale důslednost hard-boiled stylizace uvítal, třebaže s sebou nese zredukování žen na pasivní oběti. Poté, co jsou na nich napáchány brutální sexuální zločiny, je muži mohou pomstít a v jistém smyslu se tím vykoupit (dost násilně je motiv vykoupení popostrčen do popředí ve finále, kdy si musíme vyslechnout všech 12 kroků Anonymních alkoholiků). Ženské utrpení tak slouží pouze jako záminka k hrdinským skutkům a mravní očistě (po)chybujících mužů. Jediná aktivnější ženská postava z knihy (Scudderova přítelkyně Elaine) byla v zájmu plynulejšího vyprávění vyškrtnuta. Jistě, klasické noirové filmy nebyly v nakládání se ženami ohleduplnější, ale nestačilo zůstat u klasiky na rovině stylu? Právě ten vyvolává delšími, z velké části statickými záběry a klaustrofobními kompozicemi spolu s odtažitými barvami a ponurým soundtrackem potřebu úniku do jiného, barevnějšího a milostivějšího světa. Předkládaný obraz zkažené společnosti s převrácenými hodnotami je ale prohnilý do takové hloubky, že nejlíbivější scény filmu jsou zvrácenými fantaziemi sériových vrahů (první vidíme během úvodních titulků). Podobně naladěný film přirozeně nebylo lze zakončit happy endem, ačkoli tak poslední scéna napoprvé může vyznít. V kontextu bezprostředně předcházejícího dění, nejzásadněji se odchylujícího od knihy (zřejmě kvůli přisouzení aktivnější role Scudderovi, jehož postava je jinak paradoxně založena na pasivním přijímání násilí), však „superhrdinská“ tečka budí hlavně znepokojení, zda z věčného cyklu násilí, které inspiruje jen další chování podobného typu, existuje východisko. 75% ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Ze všech 4 loňských Neesonových filmů, které jsem měl tu možnost vidět, je tenhle asi nejslabší, přestože jde stále o nadprůměr. A taky hodnotím snímek jako celek, ne Liamův výkon, ten byl zase kvalitní. Krom něho film může vsázet na hodně solidní atmosféru a dostatečně nosný krimi příběh. Je však škoda, že tu jsou rušivé prvky, které výsledný dojem kazí. Myslím tím především násilně naroubovaného kluka-parťáka (černocha bych fakt nečekal, ehm), náboženskou sekvenci (škoda, že ta kravka na pódiu taky neměla za chlapa dealera…) a pak maximálně klišoidní pasáž ve sklepě (u té jsem se už ani nevztekal, jak mám ve zvyku, jenom smál). A taky nemůžu dostat z hlavy tu scénu s přecházením dcerky, ta hudba byla prostě zvrhlá. Ale jak jsem naznačil v první větě, na ty 4* to ještě bude. „Nikdy jsem neviděl nikoho tak pevnýho.“ – „Pevnýho?“ – „Statečnýho.“ – „Nebyl jsem statečný. Jen opilý.“ ()

choze 

všechny recenze uživatele

Neeson impozantně vyhrožuje po telefonu dalšímu svinskému únosci dcery (tentokrát jde o dceru někoho cizího) v krimithrilleru, který narozdíl od 96 HODIN není o akci, ale stejně jako NON-STOP (kde měl Liam taky problémy s pitím) o atmosféře - tentokrát nikoli paranoidní, ale pěkně temné. Není to špička žánru (SEDM, 8 MM), ale solidní snaživá žánrovka. Trochu mě mrzela ta demýtizace jinak celkem mrazivých záporáků, o kterých jsem se zároveň nic víc nedozvěděl, ale černošský klučík coby Liamův parťák kupodivu neiritoval. 70% ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Skvelý krimi thriller (mysteriózne vážne nie), ktorý ma dostal hlavne svojou perfektnou temnou atmosférou, pekným vizuálom a hercom Liamom Neesonom, ktorý tu vypadal ako vystrihnutý z nejakého starého, filmového noir časopisu. Zároveň tu celkom milo prekvapil aj tým, že v snímku, celkom neštandardne, nerozdával iba rany, ale do držky dostával aj on sám. Jediné čo mi nesadlo, bola černoškova linka, a hranie si na akéhosi jeho ochrancu, tento typ romantického odľahčenia sa do tohto temného príbehu vonkoncom nehodil, vyrušoval a uberal na atmosfére. Vzhľadom na vyššie spomenuté klady sa to však s prižmúrenými očami dá prepáčiť a tak dávam plný zásah. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (19)

  • Britský herec Dan Stevens (Kenny Kristo) musel kvôli svojej role vo filme schudnúť viac ako 14 kilogramov. (MikaelSVK)
  • Druhá oběť, kterou ztvárnila Laura Birn, je ve filmu pojmenována Leila Andresen, ale v závěrečných titulcích jako Leila Alvarez. (Anyk)
  • Při závěrečném zápase Matta (Liam Neeson) s Albertem (Adam David Thompson) je na zem shozen počítač, klávesnice a myš. Klávesnice pak během záběrů mění pozici – nejdříve pravým okrajem leží na desce rozbitého pingpongového stolu, v dalším záběru již leží zcela na zemi, pravým okrajem dobrých 15–20 centimetrů v zákrytu desky stolu, a nakonec, když Albert vstává ze země, leží klávesnice celá předsunutá před deskou. (Anyk)

Související novinky

Predátor má nového nepřítele

Predátor má nového nepřítele

13.10.2016

V únoru 2018 se na velké plátno vrátí nejobávanější vesmírný lovec. Predátoří comeback režíruje Shane Black (Správní chlapi) a půjde o pokračování původní série, zatím ale není jasné, jestli se ve… (více)

Další těla pod Neesonovy náhrobky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

19.02.2013

Březnový start natáčení se blíží a krimi-thriller A Walk Among the Tombstones rychle nabírá obsazení. Ale nejdříve stručně o projektu: film je adaptací jednoho ze sedmnácti románů, které uznávaný… (více)

Reklama

Reklama