Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Rázné. Stejně jako se legendární znělka Wang Chung při úvodních titulcích pomalu noří s vycházejícím sluncem nad L.A., aby pak agresivními beaty udeřila na divákovy smysly, i celý Friedkinův snímek neustále přináší do pomalu plynoucího neo-noir příběhu překvapivé zvraty a návaly estetické brutality, aby nakonec došel do naprosto nihilistického finále. Tedy vše, co mám rád. Žít a zemřít v L. A. znamená ryzí osmdesátky a zároveň pamětihodný thriller se stylem jako žádný jiný. Můj nejoblíbenější Friedkin. A film, který bych si rád někdy dal na velkém plátně s pokud možno nejkvalitnějším zvukem. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zločin a jeho vyšetřování je hra chyb. Kdo jich udělá míň, vyhraje.. Dvojice nepříliš bystrých agentů na stopě zručného padělatele bankovek s prezidentem Andrew Jacksonem. Postavy škemrající o ambivalenci, střelba, honičky v autech, sex, násilí a genius loci políbený hudební stopou britské kapely Wang Chung. Friedkinův stylový neo-noir mi svou neučesaností, divokostí a dějovou roztříštěností lehce připomněl jistý seriál o kníratém komisaři z německého Duisburgu. Akorát u Schimiho nikoho nestříleli brokovnicí do ksichtu.. ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Snímek z doby, kdy Petersen nebyl takový špek, doby kdy bylo módní nosit světle modré džíny a prachy se tiskly pěkně doma. Friedkin z počátku prezentuje tradiční thriller a do geniální honičky betonovými zákoutími L.A. se toho moc neděje. Druhá polovina filmu, ale sešlápne plyn a vyklube se z toho nepředvídatelný žánrový majstrštyk. Finále je vztyčený prostředníček všem kriminálkovým klišé. Moc dobré. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Friedkinův nemilosrdný (k divákovi i k postavám), testosteronem a elektropopem nabitý, nahotou ani násilím nešetřící neo-noir (velkoměsto, nevyzpytatelné ženy, cynický detektiv jednající na vlastní pěst) lze chápat jako hořký dovětek k Francouzské spojce. Největší ohrožení pořádku v Americe patřící yuppies nepředstavují drogy, ale padělané peníze; životní styl a metody hodných a zlých jsou srovnatelné a osmdesátkoví poldové mají sice stejně buldočí povahu jako Pepek Doyle, ale padouchy nestíhají primárně kvůli spravedlnosti, ale adrenalinu. Přemíra slastí, jež konzumní společnost nabízí, u nich způsobila otupělost, která je nutí hledat podněty extrémnějšího rázu. Riskantní hry se zločineckými esy jsou pro ně stejným adrenalinovým sportem jako bungee-jumping. Sledováni více dějových linií, preference odosobněných celků a fetišistický zájem o dobově příznačné fenomény (hudba, výtvarné umění, móda) svědčí o snaze nabídnout spíše portrét Zeitgeistu než jednotlivých postav, jejichž hledisko kamera přejímá pouze pro zesílení viscerálního efektu (honička, pohled oběti, na kterou míří zbraň). Kromě toho, že je tenhle dobrý-zlý film žánrově a vypravěčsky nekonvenční, ideové podloží americké společnosti 80. let z něj pochopíte líp než z libovolné učebnice dějepisu. 85% ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Film som videl prvý raz 27. februára. 30 minút pred koncom som ho však vypol. Chcel som cítiť, keď ho budem pozerať znova, že ho pozerám po prvý raz. A odvtedy som nad ním premýšľal a nevedel sa dočkať, kedy ho konečne zočím. Stalo sa tak včera, dokonca dvakrát po sebe (nefarebný 2011 MGM remaster a farebný, kontrastný a zrnitý 2016 Shout! remaster). A dnes ešte do tretice s režisérskym komentárom, čo bolo absolútne nebo. Jeho prednášky pravidelne sledujem, no väčšina z nich je takmer vždy výhradne o Francúzskej spojke či Exorcistovi, takže počúvať ho 120 minút básniť o tomto opuse... viac si priať nemôžem. No ale naspäť k veci – Friedkin rozhodne v najlepšej forme. Hl. devízou snímky je jej extrémna presnosť, autenticita a vierohodnosť. Je chytrá a vizuálne podmanivá vďaka pôsobivej práci kameramanského majstra Robbyho Müllera a vycibreného, precízneho režisérskeho cítenia. Stará poctivá škola, žiadne štúdio, všetko točené na mieste, herectvo a filmárčina v najčistejšej podobe, spolu s jednou dobovo impozantnou a dnes už slávnou automobilovou naháňačkou, ktorú ani sám Müller snímať nechcel (Robert D. Yeoman na trón). Soundtrack (x) iná liga, Wang Chung sa predviedli, pretavili atmosféru slnkom zaliateho Los Angeles v stredných 80. rokov a jeho krimi podbrušia do svojich nôt prakticky dokonalo. Úvodné (x) aj záverečné (x) titulky sú jedny z najlepších, čo som kedy videl. A scéna falšovania peňazí možno aj najlepšia vôbec. Jednoznačne viac sexy ako sex samotný. Spravidla, keď si začnem film vážiť, stane sa tak buď s odstupom času, alebo po niekoľkých zhliadnutiach. Friedkinovi sa to podarilo instantne na prvýkrát. --- Bonusy: (x / x / xx / x / x) / Wang Chung s nádherným obalom (x) / (x / x) (x / x) / Taktiež je, vzhľadom k vizuálu tohto filmu, nutné odporučiť dokument Los Angeles Plays Itself / Čekni aj zaujímavosti. --- [Symbolické hodnotenie č. 5555] --- (4.9.2023; konečne v červených číslach! x) --- (27.2.2020) (2x1.6.2020) (2.6.2020) (5.7.2020) (20.7.2020) (28.7.2020) (12.4.2021) (2.12.2022) (22.8.2023) (27.1.2024, cz dab) ()

Galerie (75)

Zajímavosti (56)

  • William Friedkin trval na tom, aby bol každý element filmu čo najvernejší a zobrazený s extrémnou presnosťou. Pre scény súvisiace s falšovaním najal ako technických konzultantov dvoch falšovateľov, pre scény súvisiace s policajnými procedúrami zase agentov Tajnej služby, taktiež špeciálnych agentov z ministerstva financií a tiež veterána s 30 ročnou praxou, legendu LAPD Jacka Hoara. (Real Tom Hardy)
  • Scéna, v ktorej Petersen uteká cez LAX po zábradlí pomedzi dve cesty, rozhnevala letiskovú políciu, ktorá im vopred povedala, že s tým nesúhlasí. Friedkin povedal Petersenovi, nech ju aj tak natočia. Tváril sa, že ju idú iba nacvičiť, no kamery ju snímali a nakoniec bola použitá. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel režisér William Friedkin

Zemřel režisér William Friedkin

07.08.2023

Ve věku 87 let zemřel legendární režisér William Friedkin známý nejlépe pro své nezapomenutelné klasiky Francouzská spojka a Vymítač ďábla. Režisérův skon potvrdil děkan Chapman University a známý… (více)

Zemřel herec Dean Stockwell

Zemřel herec Dean Stockwell

09.11.2021

Ve věku 85 zemřel americký herec a držitel dvou Zlatých glóbů, Dean Stockwell. Jeho kariéra k dnešnímu dni čítá přes dvě sta filmových a televizních rolí. Tvůrce nominovaný na Oscara svou hvězdnou… (více)

Reklama

Reklama