Režie:
Marc WebbKamera:
Dan MindelHrají:
Andrew Garfield, Emma Stone, Jamie Foxx, Dane DeHaan, Colm Feore, Felicity Jones, Paul Giamatti, Sally Field, Márton Csókás, Louis Cancelmi, Max Charles (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Být Spider-Manem (Andrew Garfield) je skvělé. Peter Parker nezná úžasnější pocit než se prohánět mezi mrakodrapy, být skutečným hrdinou a trávit čas s Gwen (Emma Stone). Být Spider-Manem ale má také svou cenu: jedině Spider-Man je schopen ochránit ostatní Newyorčany před pozoruhodnými padouchy, kteří město ohrožují. Když se na scéně objevuje Electro (Jamie Foxx), je Peter nucen čelit nepříteli, který je mnohem silnější než on sám. A když se vrací i jeho starý přítel Harry Osborn (Dane DeHaan), uvědomuje si Peter, že všechny jeho nepřátele něco spojuje: společnost OsCorp. (Falcon)
(více)Videa (9)
Recenze (1 128)
O něco horší než jednička. Webba totiž stále nezajímá, že točí comicsový blockbuster, a vesele si to štráduje do náctiletého romantického dramatu. To je ale přes veškerou snahu ústřední dvojky poněkud liché a šokuje akorát tím, že stejně jako Stmívání jasně říká: "Stalkování je vlastně děsně romantická věc!" Peter při něm navíc řeší prakticky to samé jako v Raimiho dvojce, to ale vůbec není hlavní kámen úrazu. Ten spočívá v tom, že do Webbovy rozervané romance vbíhá houf dalších dějových linií, které skončí buď dost zkratkovitě nebo (stejně jako minule) vyšumí do ztracena. A potom sem někdo vpašoval pár akčních scén z next-gen videohry, které se snaží o uťápnutou hravost Spideyho animovaných seriálů. Výsledkem je zbytečně dlouhé a docela přelidněné drama, ve kterém se vtipkuje ještě méně než minule, takže příliš letní zábavy nečekejte. Spidey chce zkrátka být temnější a vážnější, bohužel u toho ale znovu zapomíná na to, že by měl akci a humoru (když už tam kvůli popcornovým parametrům musí být) věnovat stejnou péči jako zasmušilému rozjímání. Přičtěte si k tomu mizerné záporáky, lacině nafouknuté finále a fakt, že je tu zdaleka největším borcem Richard Parker... a dostanete ucházející blockbusterovou jednohubku, která rozhodně patří mezi to horší ze současné žánrové nabídky. Že by to vyšlo až napotřetí? ()
|| Scenár: Alex Kurtzman, Roberto Orci, Jeff Pinker | Hudba: Hans Zimmer, The Magnificient Six | Distribúcia: Sony Pictures Releasing | Štúdio: Columbia Pictures, Marvel Entertainment | Rozpočet: 200 miliónov $ | Tržby: 708,050,837 $ || Ahoj, Spidy. Marvel ťa pochoval na veky vekou. Aspoň u mňa určite. Pozitívne momenty sa našli, hlavne vďaka osobám Jamieho Foxxa a Danea DeHaana, ale to je v dvaapolhodinovom komixovom epose pramálo. Nevypracované postavy, nedotiahnutý dej, nevyužitý potenciál audiovizuálnej stránky monštróznych možností. Som zvedavý, do kedy sa nechá Zimmer nahovoriť na účasť v podobných nezmysloch. Každopádne, svoje najlepšie harmónie tomuto kusu určite neprepožičal... :D 42% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
Jednička si ujížděla na hormonech, dvojka už přijímá fakt, že musí postavu něčemu zásadnějšímu vystavit (smrt, zodpovědnost, samota) a nějak ji rozvíjet a problematizovat. Bohužel se dostavuje syndrom mlácení prázdné slámy s výrazem sedláka, kterému pomřel skot. Ta klišé a milostné zvraty jsou natolik pitomé, že i nonšalantní Webb ztrácí grácii a celé to připomíná slabé moralistní momenty Raimiho trilogie. Zároveň pokračuje určitá nesoudržnost mezi pubertálně odpoutanými eskapádami v oblacích a celkem drsnými momenty (úvodní scéna bezmála nolanovsky kontaktní a dunivá) / snahou komplexněji motivovat padouchy. Není to nic, v čem by Spidey vynikal, takže přesně, jak už zde zaznělo - akce výtečná, nápaditá, spojnice mezi tím krapet jalové. Pořád nic, co by mě uráželo, ale už nic, co bych sledoval se zvýšenou pozorností a náklonností. ()
Ako ohodnotiť film, ktorý je vizuálne krásny, technicky premakaný a Zimmerom slušne vyboostený, ale obsahovo tak n-e-s-k-u-t-o-č-n-e nudný? Veď aj detské animáky majú nápaditejšie a sviežejšie scenáre, podávajú ruku rodičovskému doprovodu. Vzhľadom k tomu, koľkým komiksovým blockbusterom v poradí Amazing Spider-Man 2 je, ho už pre obsahovú fádnosť nejde akceptovať. Polovicu filmu vypĺňa romantická linka, pri ktorej jednotvárnosti a klišoidnosti ostáva rozum stáť, polovicu handrkovanie so záporákmi, ktoré by vyznelo otrepane a nezáživne už v dvojke Raimiho trilógie. Žiadny posun nikam, žiadne požmurkávanie na diváka, nič. Bez šťavy, náznaku kreativity. 20 krát prevarená voda. Na ďalší diel už ma nikto nedostane, so Spideym som skončil. ()
// Namyšlenost prvního filmu je pryč, nejhezčí pár tehdejšího Hollywoodu zpátky a Webb poprvé servíruje akci, která je hodna toho Amazing v názvu filmu. Záporáci jsou sice pořád strašně mimo, stejně jako studio, které si hrozně chtělo postavit základy pro Sinister Six a tomu filmu tím de facto podepisuje ortel smrti, leccos ale tentokrát zachraňují Zimmer s Pharrellem a zatraceně osudové finále ve věži, ze kterého mi běhá mráz po zádech doteď. Navíc to vylepšuje dojem z otřesné jedničky, což bylo to poslední, co jsem tehdy v kině čekal. Za mě výrazné zlepšení a trochu zklamání, že Garfield nedostal alespoň ještě jednu šanci. Naštěstí to pro všechny vyšlo tím nejlepším možným způsobem. (: ()
Galerie (321)
Photo © Columbia Pictures
![Amazing Spider-Man 2 - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/158/155/158155859_882d08.jpg)
Zajímavosti (51)
- V některých zemích se po závěrečných titulcích objevil teaser filmu X-Men: Budoucí minulost (2014). Mnoho fandů tak nadchla představa, že by konečně mohlo dojít k tolik očekávanému crossoveru Spider-Mana a X-Men (práva na obě frančízy patřila odlišným studiím). Skutečným důvodem byl ale požadavek studia Fox, vlastnícího práva na X-Men, na propagaci jejich snímku – jelikož režisér Marc Webb byl smluvně vázán i u nich a režírování druhého dílu pavoučí série pro konkurenční Sony dal přednost před natáčením právě pro studio Fox, které v minulosti zaštítilo jeho 500 dní se Summer (2009). (MatyM)
- Ve scéně, která se odehrává na Times Square, si můžeme všimnout loga společnosti Disney. (Dracconnis)
- Hans Zimmer prebral skladateľskú štafetu po Dannym Elfmanovi, ktorý sa postaral o hudbu v trilógii Sama Raimiho (2002, 2004, 2007). Rovnaká situácia sa predtým udiala pri filmových spracovaniach Batmana – Elfman pracoval na snímkach Tima Burtona (1989, 1992) a Zimmer zase na trilógii Christophera Nolana (2005, 2008, 2012). (Macejko)
Reklama