Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve filmu Policajt nebo rošťák je Jean-Paul Belmondo přesně takový, jakého ho mají diváci nejraději. Tvrdý, neústupný, trochu samotářský, ale především vždy obklopen krásnými ženami a vždy nad věcí. Do Nice přijíždí inkognito divizní komisař oddělení vnitřního vyšetřování Stan Borowitz, specialista na čistky uvnitř policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že nedávno zavražděný komisař Bertrand byl v úzkém spojení s místní mafií. A není zdaleka sám. Policejní inspektoři Rey a Massard jsou do vraždy přímo zapleteni, je tedy nutné je usvědčit a policii očistit. Borowitz má vlastní netradiční prostředky a postupy a rozhodne se vyvolat válku gangů, která by jako první vydala oba zkorumpované inspektory. Nečekaný příjezd neposlušné dcery Charlotty vše zkomplikuje. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (303)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Doufám, že jste se příliš nenudili." Přiznávám, že nudil. Je to zvláštní, nejednou si u vybraných filmů stěžuju na delší rozjezd a trvá mi, než se začnu bavit či sledovat se zájmem. U Lautnerových filmů s Belmondem (už jsem viděl v minulosti s prakticky stejným výsledkem Profesionála) to budu mít zřemě obráceně. Velice se mi líbila cca první půlhodina, která plynula ve svižné atmosféře, k tomu s úžasnou stylovou hubou, Belmondo se svým extraordinérním auťákem, podnikající svérázné rošťárny směrem ke svým protivníkům, mne nesmírně bavil. Vypadalo to, že zůstanu na jedné vlně s tvůrci až do konce. Jenže pak se více rozjel souvislý kriminální příběh, který mne už ničím moc neupoutal, zábavy ubylo, i ten Belmondo mne začínal chvílemi nechávat úplně chladným a poslední půlhodinu jsem pro změnu už jen vyčkával konce. Jelikož Policajta-rošťáka vidím poprvé až dnes, nedokážu si ho pojit na rozdíl od jiných spolukomentujících s nostalgií. Líbilo se mi ještě zakončení s dcerou (byť zpracování rodinné linky mi po většinu času připadalo jako povrchní okrasa) a závěrečný vtípek s deštníkem, ale celkově se z této klasiky vyklubala průměrná krimi komedie, kterou opakovaně vidět asi nemusím a na které se co do zábavy už podepsal čas. Přijde mi, že 16 let před tím zvládl Lautner v Povedených strejcích kombinaci komedie, krimi, akce i rodinného příběhu daleko lépe. 60% ()

topi 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl poprvé, když kdysi každou sobotu dávali na České televizi Film na přání a Policajt nebo rošťák většinou vždy zvítězil. Viděl jsem ho mnohokrát a snímek má svoje zvláštní a neopakovatelné kouzlo. A hudbu. Ta tomu dodává pravou noirovskou atmosféru. A samozřejmě bezchybného Belmonda, který si i v tomto filmu veškeré kaskadérské práce zahrál sám a nepotřeboval dubléra. Je to borec a tady mu to sedne jako vždy a jeho hlášky nemají chybu. I další herecké obsazení je dokonalé (zejména krásná Marie Laforêt, která hrála i ženu zaletníka Belmonda ve filmu Veselé velikonoce). A ještě jedna sakramentsky silná stránka tohoto filmu je prvoligový český dabing v režii K.M.Walló. Kvalita největšího kalibru, ostatně dříve to byla nase devíza. Teďka - radči mlčet a tiše nadávat. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Komisár Bertrand brutálne zastrelený na Grande Corniche” Na jednej strane tu mám policajta Stanislasa Borowitza, ako zároveň povedzme i divízneho komisára, a zase na strane druhej tiež i akéhosi, akože Taliana Antonia Ceruttiho, pričom sa vskutku variže stále úplne jednalo len o jednu a tú istú osobu, keď v druhom prípade pracovala najmä v akomsi prestrojení za darebáka či násilníka, a to teda konkrétne niekde medzi skorumpovanými policajtmi, ako bol mimochodom zrejme nielen iba tento surovou metódou »popravený pán« + dvomi gangmi, ktoré by rozhodne najradšej poštval samých proti sebe, o čo sa akosi neustále len usiloval, až sa obidva prechody medzi «zákonom & zločinom»; automaticky stávali sami o sebe pomerne dosť zaujímavými = kriminálny titul: Policajti a lupiči; s mimoriadne charizmatickým francúzskym predstaviteľom Jeanom-Paulom Belmondom v hlavnej [dvoj]role, kedy sa zväčša naplno realizoval v tej druhej variácii, ako už máva vo zvyku. Rovnako som si taktiež býval veľmi dobre vedomým aj akýchsi občasnejších »scenáristických lapsusov« počas sledovania tohto svižného, a na moje počudovanie aj celkom rozsiahleho titulu, odohrávajúceho sa vo francúzskom slnečnom [veľko]meste v Nice, ležiacom na Azúrovom pobreží oproti malej dedine menom Ružomberok [odkiaľ ale našťastie ani nijako extra zvlášť zase nepochádzam], a k tomu i s nemenej väčším množstvom naozaj divokých a nápaditých sekvencií, až som takmer pomaly ani nestíhal im všetkým venovať i svoju náležitú pozornosť, tak som bol práve týmto Lautnerovým poňatím skutočne ohromeným, že s naprosto čírou radosťou si teraz rád zatlieskam, aby som tým v podstate vyjadril moju celkovú spokojnosť, s ktorou určite nemôžem byť nespokojným. A s vysokou pravdepodobnosťou vrelo každému iba odporúčam, kto by chcel mať čo dočinenia s daným m-o-n-s-t-r-e   s-a-c-r-é[om]; apropo: kompozícia obrazu v podaní Henriho Decaëa, tvorila minimálne takých 60-70% celkového úspechu v rámci celkového ponímania, a skúste si následne spočítať, koľko[krát] vlastne spolupracoval s toť prítomným Bébelom? ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Věci, z kterých jsem byl jako kluk zmatený a rozpačitý (míchání komedie s – na tu dobu – brutální hard boiled detektivkou, pochybná morálka hlavního hrdiny, ne zrovna přehledná zápletka, nekonvenční formální finty v obraze), se teď s odstupem času ukázaly být důvodem, proč Policajt nebo rošťák ani po mnoha letech nepřestává být zajímavý. Plus samozřejmě nezničitelné konstanty: Belmondovo charisma, Caterham Super 7 a trumpeta Cheta Bakera. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Taký normálny Belmondov film. Kade chodí tam hláškuje, niekomu dá na hubu, niekomu sa vyhráža, ale iba za účelom spravodlivej pomsty. Všetko ide ľahko, ak chcete niečo vymámiť z miestneho šéfa podsvetia, tak ho stačí iba uniesť a dať mu pod hrozbou mučenia pár otázok. Nikomu nebude chýbať, na všetko máte čas. Podstatnou výhodou je atmosféra Nice, kde Belmondo perfektne zapadne aj so svojim frajerským fárom. Možno vám už bude po čase jedno, čo sa deje a kto hrá na akú stranu, čo je vzhľadom na hláškovitosť filmu ale nepodstatné. Dilema s hodnotením, ktorú by Belmondo vyriešil jednou poriadnou za ucho a hneď by som dal štyri. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (20)

  • Ke konci filmu při havárii vozidla, ve kterém sedí Achille (Claude Brosset) a Inspektor Massar (Jean-François Balmer), je vidět, jak se převrací a dostává smykem k mostu, kde je zábradlí. V následujícím záběru je vozidlo jak padá z mostu přes neporušené zábradlí. Taktéž následně po srážce vozidla s vlakem je zřetělně vidět, že ve zdemolovaném vozidle nikdo nesedí. (Horryx)
  • Skupina Tři sestry v albu "Lihová škola umění aneb Válka s loky" z roku 2003 použila mezi skladbami citace z tohoto filmu. (griffinnen)
  • Policajt nebo rošťák je prvním filmem v kariéře Jeana-Paula Belmonda (Antonio/Stanislas), na který se v Paříži a na jejích periferiích prodalo přes 1 milion vstupenek. (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama