Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vraždu přítele nelze jen oplakat, pravý muž ji musí pomstít... Komisař Stan se společně se svým přítelem, inspektorem Simonem rozhodnou jednou provždy skoncovat s policejní kariérou. Chtějí koupit hotel a usadit se na pobřeží slunných Antil. Jako obvykle jdou zakončit pracovní den do své oblíbené vinárny. A tam během jediného okamžiku, kdy je inspektor Simon náhle brutálně zastřelen bezohledným zabijákem, jejich sen o společné budoucnosti končí. Stan se znovu smiřuje s policejní prací s jediným cílem, najít vraha svého přítele. Ale co s malým Simonovým synem, přece nepůjde do dětského domova… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (221)

Apophis 

všechny recenze uživatele

Jean-Paul Belmondo svého času natočil několik kriminálních filmů (Dobrodruh, Samotář, Strach nad městem), které jsou si vlastně rámcově podobné. Jean-Paul Belmondo v nich ztvárňuje role tvrdých detektivů, kteří vždy stojí proti jednomu muži a při vyšetřování používají svérázné metody... Ten jeden muž je samozřejmě vždy jiný (zde je to vyšinutý vrah a zloděj, v Dobroruhovi bezohledný gangster, Strach nad město vnese úchylný škrtič žen). Je samozřejmé, že tyto filmy nejsou shodné (jak by se dalo z mého komentáře pochopit), každý tam má něco, co jiný film nemá, ale v atmosféře se téměř shodují. Snad jen Samotář má atmosféru mírně změněnou postavou syna Belmondova zabitého kolegy, který se na Belmonda upne... Přesto jsou tyto filmy kvalitně natočené a podle mého Jean-Paul Belmondo v nich předvedl jeden z vrcholů své herecké kariéry. Tyto filmy se mi líbily, ale s 5* jim s čistým srdcem dát prostě nemohu. Přesto ale každému, kdo má rád kriminální filmy nebo Belmonda, doporučuji, aby se na tyto filmy podíval. Chybu rozhodně neudělá... ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Tak druhej českej název Profesionál 2: Samotář, je jedině tak na to, aby každýho zmátl. S filmem Profesionál to totiž nemá vůbec nic společnýho, kromě Belmonda v kožené bundě. Film samotnej není špatnej. Zažijeme klasickou francouzskou kriminálku plnou Peugeotů a Citroenů. Hned za začátku mě odvařila návštěva diskotéky, kde hrálo strašný disco, ale fakt strašný a pařili tam na to strašní dementi. No, asi generace našich rodičů. Pak se postupně blíží závěr, vyšetřovatelské techniky protřelé jak stěrkou třená dřeň, všichni víme, k čemu to spěje. Spěje to hlavně k tomu, že Belmondo a brokovnice k sobě jdou jak koule a šulin, takže přirozeně. Dobrej film. Jinak neříkám to často, ale jsem rád za český dabing, protože Krampolův Belmondo mi prostě sedí (Belmondův pravej hlas by mě určitě překvapil a zklamal). ()

Reklama

Ripley 

všechny recenze uživatele

Skvělý záporák,dobré "brokovnicové" finále,ale bohužel film těží jen z popularity Belmonda.Tvůrci si moc nelámali hlavu s tím,že film bude velmi průměrný a počítali s tím,že jako vždy skvělý Belmondo dokáže zamaskovat nepovedený scénář.Belmondo zde vypadá velmi dobře a ve formě,ale je zde žalostně málo kaskadérských kousků,akce a vyšetřování. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Pro mne neskutečná nuda a klišé na klišé. Žádný nadhled, žádné hlášky, a Belmondo nemá na to, aby hrál jenom tvrďáka. Už úvodní scéna pod titulky o mnohém svědčí, protože celý záběr je na Belmonda, jak v autě během jízdy kouří doutník, neřídí, a jeho obličej nedokáže hrát s nějakou mimikou, vypadá spíše jako škleb. Chvílemi neví, jak se tvářit. Prostě role drsného poldy, pokud to není mírně parodické jako třeba v Policajt nebo rošťák, pro něho není. Pak trvá neskutečnou věčnost, než dojde k tomu, co se dá očekávat od chvíle, kdy začnou mluvit o odchodu od policie na ostrov - a aby se tak stalo, musí následovat řetěz pitomých scenáristických berliček (jé, hele, nějaký zločinec je zrovna akorát ve stejném baru, co my - jé, hele, je tu náhodou i náš informátor - jé, hele, zločinec je drsoň, tak otevřu dveře hajzlu a počkám pár vteřin, až začne střílet on, co bych já, zkušený polda střílel, že?). A tak to pokračuje i během pátrání, kdy stopy přicházejí nahodile, nebo jsou z někoho vymláceny, a my si odškrtáváme jednu položku předem daného seznamu pro podobný film za druhou. Film bez duše, bez nálady, bez nadhledu, bez invence, nejspíš na kapra. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Československá televize kdysi udělala trilogii i z Muže z Ria, Muže z Hongkongu a Muže z Acapulca, takže proč neprovést stejný trik dvakrát. Tady to ovšem dává ještě menší smysl, protože všichni víme jak skončil Profesionál. Samotář s ním má společného jen Belmonda, a .... to je vlastně všechno. Zatímco Profesionál byl sedmdesátkový politický thriller, tohle je policejní kriminálka pevně ukotvená v osmdesátých letech. O rok později natočil Schwarzenegger Rudé horko a Stallone Tango a Cashe - to jenom na připomenutí, jak tehdy vypadly policejní žánrovky. Samotář s nimi svedl vyrovnaný souboj, i když je z těch tří nejméně nápaditý. Jenže Belmondo, i když stárnoucí a sám, v klidu přehrál dvě tehdejší největší superhvězdy, které měly k ruce parťáka a podstatně lepší scénář. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Natáčanie snímky prebiehalo na mnohých miestach vo francúzskej metropole Paríž. (dyfur)
  • Soundtrack k filmu vydalo hudební vydavatelství Polydor Records na LP a kazetě. Kromě hudby britského skladatele Dannyho Schoggera obsahuje dvě písně v podání Carlos Sotto Mayor (Eva). (sator)

Reklama

Reklama