Režie:
Jacques DerayKamera:
Jean-François RobinHrají:
Jean-Paul Belmondo, Jean-Pierre Malo, Michel Beaune, Pierre Vernier, François Dunoyer, Franck Ayas, Laurent Gendron, Jean-Claude de Goros (více)Obsahy(1)
Vraždu přítele nelze jen oplakat, pravý muž ji musí pomstít... Komisař Stan se společně se svým přítelem, inspektorem Simonem rozhodnou jednou provždy skoncovat s policejní kariérou. Chtějí koupit hotel a usadit se na pobřeží slunných Antil. Jako obvykle jdou zakončit pracovní den do své oblíbené vinárny. A tam během jediného okamžiku, kdy je inspektor Simon náhle brutálně zastřelen bezohledným zabijákem, jejich sen o společné budoucnosti končí. Stan se znovu smiřuje s policejní prací s jediným cílem, najít vraha svého přítele. Ale co s malým Simonovým synem, přece nepůjde do dětského domova… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (221)
Belmondo stárne, ale stále má dobrou formu. Tehdy mu bylo asi 55... Už to není herec, který si může dovolit lézt po římsách ve dvacátém poschodí nebo dělat provazolezce, jeho kousky nejsou tak krkolomné jako v jeho "Mužích", přesto nic neztrácí na svém umění zaujmout diváka, tady i obyčejným lidstvím ve vztahu ke svému osiřelému kmotřenci. Dávám pět hvězdiček, film rozhodně nenudil. ()
Ne že by Belmondo ztrácel na svém charismatu, ale Samotář není tak sympatickým filmem jako jiné jeho počiny. Místy je film táhlý až nudný. Jedná se však opravdu jen o pár míst. Hodnocení však snížit musím, protože by bylo nefér, hodnotit Samotáře stejně jako ostatní filmy s Bebelem, které jsou svou kvalitou a napínavostí o třídu výše. ()
"Stará" policie založená na syntéze polomýtu o soužití tvrdosti a něhy i úcty k zákonu křísí postupy špiček odboje z druhé světové války a silné osobnosti, bez které tohle všechno ztrácí. Smysl dnes už odkazu rozkvětu francouzské kinematografie třetí čtvrtiny minulého století. Počátek devadesátých let je strmou změnou; náznaky jsou patrné už ve zmiňované předchozí periodě. ()
No vida, jak časový odstup mění úhly pohledu a názory... Měl jsem Solitaira v hlavě uloženého jako napínavou kriminálku s démonicky psychopatickým vrahounem Schneiderem, no a po stu letech, po kterých jsem si ho znovu pustil, koukám na standardní vážnou-nevážnou belmondovštinu, se všemi jejími plusy, ale i nešvary. Pro typickou "belmondovskou" extrémní stylizaci většiny scén jsem měl odmala tyhle filmy rád, ale nemůžu je prostě brát vážně, jako nějaké plnohodnotné kriminálky. No a čím jsem starší, tím radši mám tenhle žánr zpracovaný seriózně, realisticky. Takže jako oddechová belmondovka je Solitaire dobrý, ale žádný výrazný zážitek mi nepřinesl. Naopak kvůli infantilní linii s blonďatým spratkem nemůžu dát ani čtyři, a Le Professionnel tedy nadále zůstává nejlepším Belmondovým krimifilmem, který znám. ()
Tak druhej českej název Profesionál 2: Samotář, je jedině tak na to, aby každýho zmátl. S filmem Profesionál to totiž nemá vůbec nic společnýho, kromě Belmonda v kožené bundě. Film samotnej není špatnej. Zažijeme klasickou francouzskou kriminálku plnou Peugeotů a Citroenů. Hned za začátku mě odvařila návštěva diskotéky, kde hrálo strašný disco, ale fakt strašný a pařili tam na to strašní dementi. No, asi generace našich rodičů. Pak se postupně blíží závěr, vyšetřovatelské techniky protřelé jak stěrkou třená dřeň, všichni víme, k čemu to spěje. Spěje to hlavně k tomu, že Belmondo a brokovnice k sobě jdou jak koule a šulin, takže přirozeně. Dobrej film. Jinak neříkám to často, ale jsem rád za český dabing, protože Krampolův Belmondo mi prostě sedí (Belmondův pravej hlas by mě určitě překvapil a zklamal). ()
Galerie (14)
Zajímavosti (5)
- Soundtrack k filmu vydalo hudební vydavatelství Polydor Records na LP a kazetě. Kromě hudby britského skladatele Dannyho Schoggera obsahuje dvě písně v podání Carlos Sotto Mayor (Eva). (sator)
- Film měl původně nést název Kobra, v téže době ale s totožným názvem přišel na svět akční film se Sylvesterem Stallonem. (-bad-mad-wolf-)
- Natáčanie snímky prebiehalo na mnohých miestach vo francúzskej metropole Paríž. (dyfur)
Reklama