Režie:
José PinheiroKamera:
Jean-Jacques TarbèsHudba:
Pino MarcheseHrají:
Alain Delon, Jacques Perrin, Fiona Gélin, Jean-François Stévenin, Vincent Lindon, Mouss Diouf, Luis Marquès, Marc Andréoni, Stéphane Ferrara, Eva Darlan (více)Obsahy(1)
Na policii i na Paříž chtěl jednou provždy zapomenout, ale vrátil se, aby našel vraha své dcery... Bývalý policista Daniel Pratt žije na africkém ostrově v zapadlé rybářské vesnici. Má tam svůj malý bar, slunce, moře a přátele a nechybí mu ani Paříž, ani jeho bývalá práce. Do svého ráje však dostane nečekaný telegram – jeho dcera měla smrtelnou nehodu. Pratt se okamžitě vrací do Francie a znovu se noří do toho, před čím kdysi utekl, čeká ho podsvětí, zločin a zkorumpovaná policie. Jeho dcera se totiž stala obětí záhadné teroristické skupiny, která už delší dobu „čistí“ město od pochybných existencí. (Česká televize)
(více)Recenze (106)
Neskutočné 80s Béčko v ktorom sa Delon pred zenitom prispôsobuje ich priamočiarej brutalite a svoju trademarkovú oblekovú eleganciu mení na americký štýl a vynáša na špinavé ulice plné menšín, subkultúr a konzervatívnych hajzlov preberajúcich iniciatívu. Výsledok je dosť crazy. prvú polovicu som si vravel, pre pána, keby aspoň nezbalil inšpektorku!, ale potom to už začne byť chvíľami tak ujeté a Delon raz šialený, a hneď nato umiernený, že v toľkých polohách (asi troch) som ho nevidel vo všetkých jeho filmoch dohromady. K tomu úžasne brakové hlášky ako "Mám čierny pás zo všetkého." alebo "Aj tak ste nemali šancu - 60 na jedného." ()
Chápem, že sú všetci "napichaný" z blondiaka s modrými očami, no toto je filmárske fopá po každej stránke. To, že to od úvodu smeruje presne tam, kde to smeruje, pričom je scenár priehľadný ako krištáľ z Valaskej Belej, to ešte ako tak dokážem akceptovať. Ale že je to totálne pritiahnuté za vlasy, plné absurdných scén, to už bohužiaľ nie. Toto je klasický film z 80´ tok, ktoré ohurovali pred 25-30 rokmi. Teraz je to už viac menej smiešna záležitosť .. ()
Nepochybuju o tom, že valná většina našich spoluobčanů poslušně platících daně by takové tajné komando vykonavatelů okamžité spravedlnosti (čti: „popravčí četu“) v reálu přivítala s otevřenou náručí. Vždyť přece „čistí město od krys“ a riziko justičního omylu si tak nějak moc nepřipouští. No jo, jenže pro tentokrát šlápla tahle rychlopalná inkvizice vedle, neb spolu s krysí hordou omylem „vyčistila“ i dceru jednoho moooc fajnovýho fízla na odpočinku a toho to fakt nepotěšilo. A tak se v tropickém ráji otočil na pětníku a vyrazil zpět do „vyspělé civilizace“ zúčtovat s minulostí a vykonat akt pomsty. Emocionálně vypjaté scény se střídají s nesmlouvavou „pouliční“ brutalitou, téma je silné a (snad i) blbuvzdorné a hlavní hrdina je sice frajer až na půdu, ale zároveň „obyčejnej chlap“, co si vedle vás může stoupnout na nádraží a požádat vás o sirku. Ačkoliv v rolích osamělých mstitelů, co mezi cigárkem a souloží stíhají cedit hlášky a drtit kosti, mám výrazně raději Belmonda, musím uznat, že Alain Delon se s touhle (pro něj asi ne úplně typickou) rolí popasoval výborně. Rád bych byl v jeho letech v obdobné formě ;-) ()
Z obyčejného námětu se vyklubal dost neobyčejný film se skvělým Delonem v popředí, co dodat, tento film se liší od ostatních snímků s podobným scénářem i námětem svým strhujícím dějem, při kterém jen neradi vstáváte od obrazovky a jdete na WC. I na tomhle snímku se potvrdilo, které role Delonovi svědčí a ve kterých nemá konkurenci. ()
Asi největší Delonův úlet, co jsem viděl. Netušim, jestli měl s padesátkou na krku potřebu všem ukázat, že ještě nepatří do starýho železa, ale tady je ta jeho postava něco jako kombinace Supermana, Ramba, Johna Matrixe z Komanda a Drsnýho Harryho. Sem tam se ve filmu našly nějaký lepší okamžiky, ale jinak jsem většinou kroutil hlavou nad tim, jak je to strašně hloupý a naivní. Konec v cirkuse mi pak přišel docela dobrej, ale ona ještě musela přijít úplně poslední scéna, která je jak z nějaký romantický komedie. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (3)
- Ve scéně v hotelu, kdy nastražená kulovnice vystřelí dveře ze zárubní, tak na nich není ani škrábnutí. (sator)
Reklama